Znakomity przykład optymalizacji BGE

Tematy związane z przyspieszaniem oraz wydajnością gier w Blender Game Engine
Awatar użytkownika
szymon5596
Posty: 155
Rejestracja: 19 lip 2012, 19:23

Znakomity przykład optymalizacji BGE

Postautor: szymon5596 » 03 kwie 2014, 15:00


araagon
Posty: 238
Rejestracja: 19 lip 2012, 6:15

Re: Znakomity przykład optymalizacji BGE

Postautor: araagon » 05 kwie 2014, 21:06

http://youtu.be/kKD6lxaI3ZY
To ja wrzucę moje testy. Bez Frapsa mam stabilne 60fps :)
araagon

araagon
Posty: 238
Rejestracja: 19 lip 2012, 6:15

Re: Znakomity przykład optymalizacji BGE

Postautor: araagon » 19 kwie 2014, 22:34

araagon

Awatar użytkownika
Fyex
Posty: 68
Rejestracja: 23 sie 2012, 0:16
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Znakomity przykład optymalizacji BGE

Postautor: Fyex » 21 kwie 2014, 14:22

Jak dobrze trzeba umieć programować by osiągnąć coś takiego araagon?

Awatar użytkownika
szymon5596
Posty: 155
Rejestracja: 19 lip 2012, 19:23

Re: Znakomity przykład optymalizacji BGE

Postautor: szymon5596 » 21 kwie 2014, 14:35

Pytanie nie było do mnie, ale ogólnie żeby coś zdziałać trzeba umieć chociaż podstawy programowania. Jak ktoś nigdy nie programował i nie ma zamiaru to pozdrawiam.

Awatar użytkownika
CacholaPL
Posty: 118
Rejestracja: 15 gru 2013, 20:14

Re: Znakomity przykład optymalizacji BGE

Postautor: CacholaPL » 21 kwie 2014, 21:43

Przecież w Blenderze istnieje system LOD, więc nie wiem po co umieć programować, nawet umie automatycznie wygenerować słabsze modele
Mam wiele ambitnych planów, tylko jestem zbyt leniwy

Awatar użytkownika
lukaszfito
Posty: 140
Rejestracja: 28 gru 2013, 1:37
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Znakomity przykład optymalizacji BGE

Postautor: lukaszfito » 21 kwie 2014, 23:14

Ale przecież ten LOD nie działa w podglądzie (pod "P") i blenderplayer. Tylko w edycji projektu obiekty są podmieniane (jeśli chodzi o wersje 2.70 i 2.70a), więc na razie nie da się go używać do gier :shock: i trzeba programować.

araagon
Posty: 238
Rejestracja: 19 lip 2012, 6:15

Re: Znakomity przykład optymalizacji BGE

Postautor: araagon » 22 kwie 2014, 6:17

Nowy LOD działa i w podglądzie i w playerze normalnie. W podglądzie działa od razu po wygenerowaniu. Aby działało w playerze trzeba zaakceptować modyfikatory Decimate na niższych poziomach.
Ile trzeba programować? Dla tego przykładu nie trzeba było wcale. Bardziej od programowania w tym przypadku jest ważna wiedza na temat texturowania.
araagon

Awatar użytkownika
lukaszfito
Posty: 140
Rejestracja: 28 gru 2013, 1:37
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Znakomity przykład optymalizacji BGE

Postautor: lukaszfito » 22 kwie 2014, 11:54

Brakuje mi na forum opcji "pomógł", bo teraz bym ją po prostu kliknął. Araagon jesteś WIELKI, bo rzeczywiście działa! Niby wcześniej zauważyłem, że trzeba tam kliknąć, ale teraz męczyłem się strasznie i nic nie przychodziło mi do głowy. Swoją drogą szkoda, że decimate nie działa w LoD, bo nawet podczas animowanego armature działa.

Co do optymalizacji, to ważne jest też dać wszystkim więcej wersji programu, lub pozwolić użytkownikom na zmianę ustawień - każdy z nas ma inny sprzęt. Pod filmikiem zaprezentowanym przez szymon5596 są trzy wersje (LOW, MEDIUM i HIGH). Ja w swoim Red End mam szereg opcji, które można dowolnie zmieniać, więc pokuszę się o stwierdzenie, że moja gra też jest (przynajmniej) dobrym przykładem optymalizacji http://troman.pl/forum/viewtopic.php?f=10&t=254 ;)

araagon
Posty: 238
Rejestracja: 19 lip 2012, 6:15

Re: Znakomity przykład optymalizacji BGE

Postautor: araagon » 24 kwie 2014, 21:00

http://youtu.be/7mLTLcfHUkE
10 645 Obiektów na jednej scenie, to jest chyba maksimum wytrzymałości mojego komputera. Więcej nie da już rady.
araagon


Wróć do „Optymalizacja BGE”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość