MDH Fyex

Tematy związane z przyspieszaniem oraz wydajnością gier w Blender Game Engine
Awatar użytkownika
Fyex
Posty: 68
Rejestracja: 23 sie 2012, 0:16
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

MDH Fyex

Postautor: Fyex » 14 lip 2014, 11:29

Cześć. Zrobiłem ostatnio dość wyraźnie i dobrze swój pokój pod grę. Myślę że zoptymalizowałem go bardzo dobrze :).
W Blenderze działa bez zarzutów ale gdy tylko zapiszę go jako grę tnie się niemiłosiernie.
Mógł by mi ktoś to sprawdzić i podać przyczynę? (był bym bardzo wdzięczny)

Link do blenda:
https://drive.google.com/folderview?id=0B_mW5iA2aR3SQUd3YzRZUzBuMXc&usp=sharing

Awatar użytkownika
lukaszfito
Posty: 140
Rejestracja: 28 gru 2013, 1:37
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: MDH Fyex

Postautor: lukaszfito » 14 lip 2014, 14:28

Który plik masz na myśli? "drzwi.blend" czy "lol.blend" ?

U mnie oba pliki w Blenderze działa w 21 FPS, jako standalone player nie dziala (prawdopodobnie mamy inne wersje Blendera), gdy wyeksportuje do runetime'a, to FPSÓW mam o wiele mniej i ruch myszki jakby skacze - prawdopodobnie o to Ci chodzi? Zauważ, że poruszanie się "gracza" nie zacina się, jest tylko spowolnione.

Każdy skrypt do ruchu kamery po prostu gorzej działa, jak gra ma bardzo mało klatek - przynajmniej tak myślę.

Kiedy wyłączyłem WSZYSTKIE Custom Filtery, to pokój działa w 60 FPS i nie ma żadnego problemu, masz chyba za dużo shaderów ;) lub są zbyt "ładne", powinieneś poszukać wydajniejszych, albo poprawić je - jeśli potrafisz.

Jest jeszcze jedna sprawa. Jeśli dobrze wczytasz się w informacje i zadania do zrobienia w oprogramowaniu Blender, to natrafisz na wzmiankę o tym, że Blenderplayer dziwnie działa w trybie Fullscreen. W skrócie renderuje większą rozdzielczość i ucina do ekranu użytkownika - i dlatego dodatkowo spowalnia grę.

A tak w ogóle pokój wygląda spoko, tylko problematycznie było go ściągnąć :oops:

Awatar użytkownika
Woobuz
Posty: 262
Rejestracja: 16 wrz 2012, 12:47
Lokalizacja: Bielsko Biała
Kontaktowanie:

Re: MDH Fyex

Postautor: Woobuz » 14 lip 2014, 14:56

U mnie to samo. Wyłączyłem wszystkie filtry i nagle z 10 FPSów zrobiło się 60 :)

Dodatkowo postać dziwnie odbija się od ścian i zaczyna się ślizgać. Można to naprawić, zmieniając fizykę postaci z Dynamic na Character ;)

Ten sprint wydaje się trochę za szybki, przydałoby się go trochę zmniejszyć.


W każdym razie projekt pokoju mi się podoba. Wszystko wygląda bardzo czysto i ciekawie :)
"Bo w każdym z nas jest Chaos i Ład, Dobro i Zło. Ale nad tym można i trzeba zapanować. Trzeba się tego nauczyć."


Wróć do „Optymalizacja BGE”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość