Postać ,,tonie" w plane.

Pytania i problemy dotyczące fizyki i logiki w BGE.
3Barto
Posty: 1
Rejestracja: 29 sie 2015, 18:42

Postać ,,tonie" w plane.

Postautor: 3Barto » 09 wrz 2015, 19:42

Witam,
Dopiero zaczynam z BGE i mam następujący problem. Podczas gdy klikam p, model postaci częściowo ,,nurkuje" w plane. Ustawiłem jej typ fizyki ,,Character", po zmianie na inne już się nie zapada, lecz nie mogę potem nią przewracać beczek (z typem Rigid Body).
I jeszcze jedno: Mam również problem z kamerą. Niezaciemnione pole wydaje mi się strasznie małe. Po odpaleniu full screena widok na beczkę nie jest taki zły, ale jeśli chodzi o ustawienie viewmodelu broni, maksymalnie uzyskuję tylko widoczną końcówkę lufy. Tzn mogę jeszcze zobaczyć cały karabin, ale jest on strasznie rozciągnięty. Ktoś wie jak to naprawić? Byłbym wdzięczny :).

araagon
Posty: 246
Rejestracja: 19 lip 2012, 6:15

Re: Postać ,,tonie" w plane.

Postautor: araagon » 10 wrz 2015, 16:51

A włączyłeś w panelu Phisics "collision bounds"? Jest tam taki panel. Włącz go.
Widok z kamery możesz powiększyć w panelu Scene--display--framing---Extend.
araagon

Awatar użytkownika
Woobuz
Posty: 273
Rejestracja: 16 wrz 2012, 12:47
Lokalizacja: Bielsko Biała
Kontaktowanie:

Re: Postać ,,tonie" w plane.

Postautor: Woobuz » 10 wrz 2015, 22:04

Co do tej postaci, dodaj cube'a z fizyką character i sparentuj postać do tego cube'a. Dzięki temu nie będziesz musiał tracić na wydajności (kolizja to sporo operacji :P ). Ustawiasz na cube'a poruszanie się, na samej postaci dajesz no collision i ustawiasz jej animacje, jeśli takowe posiadasz ;)

Czyli pod klawiszem W masz poruszanie cubem o np. 0.1oX i animację postaci (ruch). Ogarniasz mniej więcej? :P
"Bo w każdym z nas jest Chaos i Ład, Dobro i Zło. Ale nad tym można i trzeba zapanować. Trzeba się tego nauczyć."


Wróć do „Fizyka i logika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość