Brak kolizji

Pytania i problemy dotyczące fizyki i logiki w BGE.
Xome
Posty: 1
Rejestracja: 22 maja 2014, 12:06

Brak kolizji

Postautor: Xome » 22 maja 2014, 12:09

Witam wszystkich.

Wczoraj zauważyłem ,że Blender ma silnik do robienia gier i postanowiłem trochę się w tym pobawić. Oczywiście bardzo szybko napotkałem na pewien problem.


Gdy klikam przycisk Q to obok postaci pojawiają się kolce. Zrobiłem to przy pomocy Edit Object> Add Object.
Kolce są na innej warstwie aby nie przeszkadzały. Wszystko działa ok problem jedynie z kolizjami ,gdyż ich nie mają.

Ustawiłem:
Physics: Static
Actor
Collision Group i Mask zaznaczyłem wszystko tak na wszelki wypadek
Collision Bounds: Convex Hull

Zrobiłem taki sam obiekt w warstwie podstawowej i wszystko działa tak więc moje pytanie:
Jak ustawić aby obiekty z drugiej warstwy miały włączona kolizje?

Tak przy okazji aby nie robić od razu kilku tematów.
W tej chwili kolce po prostu się pojawiają. Jak zrobić aby one wysuwały się z pod ziemi?

Z góry dzięki za odpowiedź Smiley

Jeśli to istotne to Blender v2.70

Awatar użytkownika
CacholaPL
Posty: 118
Rejestracja: 15 gru 2013, 20:14

Re: Brak kolizji

Postautor: CacholaPL » 22 maja 2014, 16:15

Po pierwsze, Colission Mask zostaw tak jak było.

Po drugie, możesz zrobić animację lub, ustawić ruch i po kilku sekundach ruch przestaje (można to zrobić za pomocą stanów)
Mam wiele ambitnych planów, tylko jestem zbyt leniwy


Wróć do „Fizyka i logika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość