Usuwanie się obiektu po 3 sekundach po kolizji

Pytania i problemy dotyczące fizyki i logiki w BGE.
Awatar użytkownika
Fyex
Posty: 68
Rejestracja: 23 sie 2012, 0:16
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Usuwanie się obiektu po 3 sekundach po kolizji

Postautor: Fyex » 24 mar 2014, 0:45

Jak zrobić by obiekt usuwał się po 3 sekundach po nastąpieniu kolizji?
Mam takie zdarzenie:
Obrazek
I obiekt po dotknięciu plane'a usuwa się. Ale co zrobić by usuwał się po 3 sekundach? Proszę o pomoc :)

Awatar użytkownika
lukaszfito
Posty: 140
Rejestracja: 28 gru 2013, 1:37
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Usuwanie się obiektu po 3 sekundach po kolizji

Postautor: lukaszfito » 24 mar 2014, 14:33

  • Dodaj do obiektu, który ma znikać zmienną property typu Time ( powiedzmy, że nazwiemy ją opóźnienie ) i daj jej dużą wartość (powiedzmy 100.0).
  • Tam gdzie masz teraz actuator "End Object" daj "Property" zerujący zmienną (Mode: Assign; Property: opóźnienie; Value: 0).
  • Dodaj nowy sensor "Property" sprawdzający czy wartość zmiennej opóźnienie znajduje się między 3 a początkową wartością (Evaluation: Interval; Property: opóźnienie; Minimu: 3; Maxim: 100) i dołącz do niego actuator usunięcia obiektu ("End Object").
Teoretycznie możesz ustawić żeby sprawdzał czy zmienna jest równa 3 (oznacza to dokładnie 3 sekundy), ale praktycznie masz mniejsze szanse niż w lotto, na to, by równo w trzeciej sekundzie kostka logiki sprawdziła czy zmienna jest równa 3 (system jest za dokładny).


Wróć do „Fizyka i logika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość