Strona 1 z 1

Ograniczenia obracania robota i kolizja

: 15 sty 2014, 21:23
autor: grabol1990
Mam problem. Jak zrobić, żeby mój robot miał ograniczone ruchy obracania i miały kolizję?
W linku znajduje się plik blendera z robotem
http://www.sendspace.pl/file/4949b7a59739c985ad36ab7

Re: Ograniczenia obracania robota i kolizja

: 15 sty 2014, 21:40
autor: Nersael
No ładnie to wygląda, ale aby Ci pomóc potrzebuję więcej informacji.
Mianowicie, co chcesz aby się działo? Czy te roboty mają coś podnosić/upuszczać? Ma to być tylko animacja ruchu.
Pytam bo kiedyś robiłem grę z koparką, wykorzystując animację to różne dziwne rzeczy się działy. Postanowiłem dla kolejnej produkcji użyć siły(force) dla poruszani elementami, zapobiegło to na przykład wciskania rzeczy w ściany. Dlatego pytam co dokładnie na scenie ma się dziać.

Re: Ograniczenia obracania robota i kolizja

: 15 sty 2014, 22:19
autor: grabol1990
http://www.youtube.com/watch?v=k-CZQ385xpw
coś takiego jak na tym filmiku. Chodzi mi o to, żeby robot miał ograniczenia w kątach obracania w game logic, aby nie przenikały się te elementy przez siebie.

Re: Ograniczenia obracania robota i kolizja

: 16 sty 2014, 0:02
autor: Nersael
Zakładam, że chcesz sterując klawiaturą ruszać takim robotem. Z jeden strony rozwiązanie jest proste, ale problemy zrodzą się kiedy będziesz chciał coś utrzymać w zacisku robota.
Jak zwykle rozwiązań jest wiele. Zakładam, że nie chcesz się bawić w pisanie skryptu, to przedstawię jak to zrobić za pomocą kostek logiki.

-Dla każdego ruchomego elementu zrób property "ipo"(lub jakie będziesz wolał).
-Dla każdego ruchomego elementu zrób akcję( ustawiasz klatkę 0 wciskasz klawisz "i" następnie rotation, po tum przejdź do klatki 100, potem obracasz ile Ci pasuje i powtarzasz "i" rotation)
- Dopiero teraz sparentuj obiekty do siebie (zacisk do nadgarstka, nadgarstek do ramienia, ramie do łoża, tak w tej kolejności).

Połowa sukcesu za nami.
Teraz kostki logiki.
-sensor always(zaznaczasz górne trzy kropeczki) do sensora "and", sensor do actuatora action(zmień play na property, ustawiasz akcje i property ipo)

-sensor klawiatury do kontrolera expression a w nim ("nazwa sensora" AND "nazwa property" < 100) łączysz z aktuatorem property a wnim ustawiasz Mode: add, Property: ipo, value: 1.
Z resztą kostek logiki na pewno sobie poradzisz.

Jakbym się gdzieś pomylił to niech mnie ktoś poprawi

Re: Ograniczenia obracania robota i kolizja

: 28 sty 2014, 19:38
autor: grabol1990
Możesz wytłumaczyć. Co to jest ipo? Siedziałem nad tym trochę i mi nie wychodziło. Fajnie by było jakbyś wrzucił rozwiązanie albo przynajmniej screeny :)

Re: Ograniczenia obracania robota i kolizja

: 29 sty 2014, 11:05
autor: Nersael
Ostatnio mam bardzo mało czasu, ale przygotowałem działający plik blend.
http://dysk.onet.pl/link/Xts5U

Powinienem to dokładnie wytłumaczyć, ale jak wspomniałem czasu mam niewiele ostatnio. I prośba moja taka, jak uda Ci się to zrozumieć to czy mógłbyś to opisać w tym temacie jak to jest zrobione.

Taka wskazówka do tego projektu, zakładam, że chcesz coś chwytać. Jak pojmiesz działanie expression to popróbuje z parentowniem obiektu chwyconego i wyłączeniem opcji zacisku gdy jest parent.

Re: Ograniczenia obracania robota i kolizja

: 31 sty 2014, 16:02
autor: grabol1990
Chciałbym się z Tobą skontaktować w celu pomocy zrobienia tego projektu i ustalenia wynagrodzenia :) podaj jakiś kontakt swój np. email, gg lub skype :)

Re: Ograniczenia obracania robota i kolizja

: 01 lut 2014, 9:35
autor: Nersael
Żadne wynagrodzenie nie wchodzi w grę. Jeśli chodzi o pomoc to możesz zadawać pytania na tym forum. Moje rozumowanie nie zawsze jest prawidłowe, lub najlepsze. Dzięki forum reszta członków może skorygować to co przedstawię za swój sposób myślenia.

Re: Ograniczenia obracania robota i kolizja

: 24 lut 2014, 23:23
autor: grabol1990
Niestety nie umiem zrobić, żeby wszystkie części ze sobą współgrały. Coś źle połączyłem opcją ctrl+p (parent). Proszę o pomoc :)
Nowa wersja pliku znajduje się poniżej.
Sterowanie osiami
1,q - 1. oś
2,w - 2. oś
3,e - 3. oś
4,r - 4. oś
http://www.sendspace.pl/file/9e30a1537c76dff7e2cadcf