Ograniczenia obracania robota i kolizja

Pytania i problemy dotyczące fizyki i logiki w BGE.
grabol1990
Posty: 5
Rejestracja: 15 sty 2014, 21:00

Ograniczenia obracania robota i kolizja

Postautor: grabol1990 » 15 sty 2014, 21:23

Mam problem. Jak zrobić, żeby mój robot miał ograniczone ruchy obracania i miały kolizję?
W linku znajduje się plik blendera z robotem
http://www.sendspace.pl/file/4949b7a59739c985ad36ab7

Nersael
Posty: 34
Rejestracja: 10 sty 2014, 16:56

Re: Ograniczenia obracania robota i kolizja

Postautor: Nersael » 15 sty 2014, 21:40

No ładnie to wygląda, ale aby Ci pomóc potrzebuję więcej informacji.
Mianowicie, co chcesz aby się działo? Czy te roboty mają coś podnosić/upuszczać? Ma to być tylko animacja ruchu.
Pytam bo kiedyś robiłem grę z koparką, wykorzystując animację to różne dziwne rzeczy się działy. Postanowiłem dla kolejnej produkcji użyć siły(force) dla poruszani elementami, zapobiegło to na przykład wciskania rzeczy w ściany. Dlatego pytam co dokładnie na scenie ma się dziać.

grabol1990
Posty: 5
Rejestracja: 15 sty 2014, 21:00

Re: Ograniczenia obracania robota i kolizja

Postautor: grabol1990 » 15 sty 2014, 22:19

http://www.youtube.com/watch?v=k-CZQ385xpw
coś takiego jak na tym filmiku. Chodzi mi o to, żeby robot miał ograniczenia w kątach obracania w game logic, aby nie przenikały się te elementy przez siebie.

Nersael
Posty: 34
Rejestracja: 10 sty 2014, 16:56

Re: Ograniczenia obracania robota i kolizja

Postautor: Nersael » 16 sty 2014, 0:02

Zakładam, że chcesz sterując klawiaturą ruszać takim robotem. Z jeden strony rozwiązanie jest proste, ale problemy zrodzą się kiedy będziesz chciał coś utrzymać w zacisku robota.
Jak zwykle rozwiązań jest wiele. Zakładam, że nie chcesz się bawić w pisanie skryptu, to przedstawię jak to zrobić za pomocą kostek logiki.

-Dla każdego ruchomego elementu zrób property "ipo"(lub jakie będziesz wolał).
-Dla każdego ruchomego elementu zrób akcję( ustawiasz klatkę 0 wciskasz klawisz "i" następnie rotation, po tum przejdź do klatki 100, potem obracasz ile Ci pasuje i powtarzasz "i" rotation)
- Dopiero teraz sparentuj obiekty do siebie (zacisk do nadgarstka, nadgarstek do ramienia, ramie do łoża, tak w tej kolejności).

Połowa sukcesu za nami.
Teraz kostki logiki.
-sensor always(zaznaczasz górne trzy kropeczki) do sensora "and", sensor do actuatora action(zmień play na property, ustawiasz akcje i property ipo)

-sensor klawiatury do kontrolera expression a w nim ("nazwa sensora" AND "nazwa property" < 100) łączysz z aktuatorem property a wnim ustawiasz Mode: add, Property: ipo, value: 1.
Z resztą kostek logiki na pewno sobie poradzisz.

Jakbym się gdzieś pomylił to niech mnie ktoś poprawi

grabol1990
Posty: 5
Rejestracja: 15 sty 2014, 21:00

Re: Ograniczenia obracania robota i kolizja

Postautor: grabol1990 » 28 sty 2014, 19:38

Możesz wytłumaczyć. Co to jest ipo? Siedziałem nad tym trochę i mi nie wychodziło. Fajnie by było jakbyś wrzucił rozwiązanie albo przynajmniej screeny :)

Nersael
Posty: 34
Rejestracja: 10 sty 2014, 16:56

Re: Ograniczenia obracania robota i kolizja

Postautor: Nersael » 29 sty 2014, 11:05

Ostatnio mam bardzo mało czasu, ale przygotowałem działający plik blend.
http://dysk.onet.pl/link/Xts5U

Powinienem to dokładnie wytłumaczyć, ale jak wspomniałem czasu mam niewiele ostatnio. I prośba moja taka, jak uda Ci się to zrozumieć to czy mógłbyś to opisać w tym temacie jak to jest zrobione.

Taka wskazówka do tego projektu, zakładam, że chcesz coś chwytać. Jak pojmiesz działanie expression to popróbuje z parentowniem obiektu chwyconego i wyłączeniem opcji zacisku gdy jest parent.

grabol1990
Posty: 5
Rejestracja: 15 sty 2014, 21:00

Re: Ograniczenia obracania robota i kolizja

Postautor: grabol1990 » 31 sty 2014, 16:02

Chciałbym się z Tobą skontaktować w celu pomocy zrobienia tego projektu i ustalenia wynagrodzenia :) podaj jakiś kontakt swój np. email, gg lub skype :)

Nersael
Posty: 34
Rejestracja: 10 sty 2014, 16:56

Re: Ograniczenia obracania robota i kolizja

Postautor: Nersael » 01 lut 2014, 9:35

Żadne wynagrodzenie nie wchodzi w grę. Jeśli chodzi o pomoc to możesz zadawać pytania na tym forum. Moje rozumowanie nie zawsze jest prawidłowe, lub najlepsze. Dzięki forum reszta członków może skorygować to co przedstawię za swój sposób myślenia.

grabol1990
Posty: 5
Rejestracja: 15 sty 2014, 21:00

Re: Ograniczenia obracania robota i kolizja

Postautor: grabol1990 » 24 lut 2014, 23:23

Niestety nie umiem zrobić, żeby wszystkie części ze sobą współgrały. Coś źle połączyłem opcją ctrl+p (parent). Proszę o pomoc :)
Nowa wersja pliku znajduje się poniżej.
Sterowanie osiami
1,q - 1. oś
2,w - 2. oś
3,e - 3. oś
4,r - 4. oś
http://www.sendspace.pl/file/9e30a1537c76dff7e2cadcf


Wróć do „Fizyka i logika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość