fizyka i logika samochodu

Pytania i problemy dotyczące fizyki i logiki w BGE.
Awatar użytkownika
casper3D
Posty: 4
Rejestracja: 21 sie 2012, 18:26

fizyka i logika samochodu

Postautor: casper3D » 21 sty 2013, 19:08

Witam. Chciałem zrobić samochód na podstawie tutorialu ze strony http://www.tutorialsforblender3d.com/Game_Engine/Vehicle/Vehicle_2.html lecz jest dla mnie za trudny i do tego nie do wersji na jakiej pracuję (mam wersję 2.65a). Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć tworzenie fizyki i logiki samochodu(czyli skręcanie, przyśpieszanie i hamowanie)lub dać link do jakiegoś dobrego tutorialu (najlepiej pisanego, w ostateczności przyjmę film ;) )?

P.S nie wiem czy w dobrym miejscu zamieściłem ten temat :?

Awatar użytkownika
Woobuz
Posty: 270
Rejestracja: 16 wrz 2012, 12:47
Lokalizacja: Bielsko Biała
Kontaktowanie:

Re: fizyka i logika samochodu

Postautor: Woobuz » 21 sty 2013, 20:54

Myślę, że same kostki logiki nie wystarczą. Skręcanie chyba można na nich jakoś ustawić, ale przyspieszanie i hamowanie potrzebują już skryptu. Może powiedz, czy masz jakieś doświadczenie? Bo to też jest rzecz ważna, nieprawdaż? ;)

Co do skryptowania, może maniek pomoże ci z przyspieszaniem i hamowaniem, bo sam ma spore doświadczenie ;)

Pozdrawiam
"Bo w każdym z nas jest Chaos i Ład, Dobro i Zło. Ale nad tym można i trzeba zapanować. Trzeba się tego nauczyć."

Awatar użytkownika
casper3D
Posty: 4
Rejestracja: 21 sie 2012, 18:26

Re: fizyka i logika samochodu

Postautor: casper3D » 21 sty 2013, 22:17

Co do mojego doświadczenia to nie mam go zbyt sporo , potrafię co najwyżej zrobić proste modele, z kostkami logiki troszkę sobie radzę, a pisać skrypty na razie nie próbowałem ;) . Tutorial do którego dałem link jest dosyć niezły lecz jest tylko problem z wersją na której był robiony.

Awatar użytkownika
Woobuz
Posty: 270
Rejestracja: 16 wrz 2012, 12:47
Lokalizacja: Bielsko Biała
Kontaktowanie:

Re: fizyka i logika samochodu

Postautor: Woobuz » 21 sty 2013, 22:26

Ja sam nie mam za dużego doświadczenia, więc znakomicie cię rozumiem. Jednakże, myślę, że powinieneś troszkę poświczyć nad modelami i spróbować napisać prosty skrypt na podstawie jakiś danych. Przeczytaj kilka artykułów, naucz się nieco i zaprezentuj nam swoje niektóre modele ;)
"Bo w każdym z nas jest Chaos i Ład, Dobro i Zło. Ale nad tym można i trzeba zapanować. Trzeba się tego nauczyć."

Awatar użytkownika
casper3D
Posty: 4
Rejestracja: 21 sie 2012, 18:26

Re: fizyka i logika samochodu

Postautor: casper3D » 21 sty 2013, 22:34

Masz rację LubuPL. Będę próbował coś zrobić z tym modelem. Jeśli dalej nie będę sobie radzić napiszę jeszcze raz ;) .

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 599
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: fizyka i logika samochodu

Postautor: maniek » 22 sty 2013, 19:18

w linku, który podałeś masz gotowy plik blend dla blendera 2.6... ściągnij, popatrz jak są usytuowane kostki logiki, skrypty a z powodzeniem przeniesiesz fizykę samochodu na swój model..
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-koszulki.com.pl

Awatar użytkownika
casper3D
Posty: 4
Rejestracja: 21 sie 2012, 18:26

Re: fizyka i logika samochodu

Postautor: casper3D » 22 sty 2013, 21:23

Trochę patrzałem na ten plik i muszę stwierdzić, że za bardzo on mi nie pomógł, choć może po prostu nie zrozumiałem tych wszystkich skryptów i kostek logiki. Jeszcze trochę z nim popracuję, może to wszystko zrozumiem ;) .

Awatar użytkownika
Ficktion
Posty: 1
Rejestracja: 06 mar 2013, 18:32

Re: fizyka i logika samochodu

Postautor: Ficktion » 06 mar 2013, 18:54

Witam, tez mam problem moze niekoniecznie z przyśpieszeniem bo Urzyłem SERVO MOTION, trochę pokombinowałem z ustawieniami i dziala, ale widzę jeden mankamet, kiedy skręcam samochodzik "driftuje" jak po lodzie. eksperymentowalem z FRICTION ale efekt byl taki ze autko stawało w miejscu po puszczenia klawisza odpowiadajacego za ruch w przód, tak jak na hamulcu :(


Wróć do „Fizyka i logika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość