Brak kolizji gracza [Dynamic] ze ścianą [static]

Pytania i problemy dotyczące fizyki i logiki w BGE.
Awatar użytkownika
Kmieciu86
Posty: 4
Rejestracja: 11 gru 2012, 15:32
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Kontaktowanie:

Brak kolizji gracza [Dynamic] ze ścianą [static]

Postautor: Kmieciu86 » 11 gru 2012, 16:10

Witam wszystkich. Dawno już nie bawiłem się w blenderze, ostatnio na wersji 2.49 i na takowej działam. Naszło mnie by zrobić swoją pierwsza grę w 3d. Zatem po najmniejszej linji oporu zacząłem działać, nie zważając na jakość modeli ani textur, skupiając się głównie na tym by "to w ogóle działało". Co jakiś czas pojawiały się problemy tu i ówdzie, ale spokojnie powoli szliśmy do przodu. Kiedy nagle pojawił sie dziwny błąd: :cry:

+ OPIS PROBLEMU +

Nie zrozumiałym i dziwnym trafem występuje u mnie brak kolizji gracza [Dynamic-Actor] ze ścianami?! Postać przenika przez wszystko jak sito, próbowałem już wprowadzać różne właściwości ścian, kolizje itd. nic to nie dało.
Do tego postać nie reaguje po nadaniu jej dynamiki, mianowicie nie opada, czyni to dopiero gdy nadam dynamikę kością i jedyny kontakt z czym łapie to podłoga [plane].
Ten błąd nie występuje przy innych nowych obiektach (dynamika i kontakt działa), dzieje sie tak tylko przy "graczu" i "postaciach" które posiadają kości.

Obrazek
Obrazek


Zatem o co chodzi? Czy to błąd samego Blendera 2.49?
Chciał bym dokończyć ten projekt na tej wersji, nie zmieniając na nowszą?
Czy widzicie jakieś inne rozwiązanie? Gdzie może leżeć problem?

Pozdrawiam KMC.

Awatar użytkownika
Woobuz
Posty: 273
Rejestracja: 16 wrz 2012, 12:47
Lokalizacja: Bielsko Biała
Kontaktowanie:

Re: Brak kolizji gracza [Dynamic] ze ścianą [static]

Postautor: Woobuz » 11 gru 2012, 16:44

Wiesz co? Spróbuj zrobić tak:

Ustaw kości i Bohatera na No Collision, a potem dodaj Cube i ustaw go tak, żeby jego dół był na wysokości stóp postaci. Potem sparentuj Kości do Cuba i ustaw Cube na Dynamic i Invisible. Chodzi dokładniej o to, że gdy cube spada, to razem z nim spadają kości i postać.

Jak już wszystko zrobisz i będzie to działać, to ustaw poruszanie się (W,S,A,D) na Cube, a na kamerę użyj skryptu, który jest opisany w tym tutorialu:

http://www.tutorialsforblender3d.com/Ga ... rst_1.html

Mam nadzieję, że pomogłem :lol: Pozdrawiam 8-)
"Bo w każdym z nas jest Chaos i Ład, Dobro i Zło. Ale nad tym można i trzeba zapanować. Trzeba się tego nauczyć."

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 685
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Brak kolizji gracza [Dynamic] ze ścianą [static]

Postautor: maniek » 11 gru 2012, 18:20

Najlepiej jakbyś rzucił plikiem ;)
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-imprezowe-koszulki.cupsell.pl

Awatar użytkownika
Mortus
Posty: 88
Rejestracja: 19 lip 2012, 0:06

Re: Brak kolizji gracza [Dynamic] ze ścianą [static]

Postautor: Mortus » 11 gru 2012, 20:25

Tak jak maniek - najlepiej jak rzucisz plikiem. Jednak z tego co napisałeś, to pewnie chodzi tu o podstawową niewiedzę - jeżeli postać jest przypisana do Armatura, to sam model postaci przestaje być tym najważniejszym obiektem. Najlepiej modelowi postaci wyłącz kolizje w ogóle, a wszystkie ustawienia dynamiki zostaw dla szkieletu. Ale to tak wstępnie, najlepiej jak byś dał pliczek.

Awatar użytkownika
Kmieciu86
Posty: 4
Rejestracja: 11 gru 2012, 15:32
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Kontaktowanie:

Re: Brak kolizji gracza [Dynamic] ze ścianą [static]

Postautor: Kmieciu86 » 11 gru 2012, 21:18

W sumie racja, pliczek będzie najlepszym wyjściem :]

Link do pliku:
http://uplodzik.pl/download.php?uid=VCHSJGZH

Spakowane w rar. plik - "GRA_MR.blend" to pierwsza opcja (można sobie pobiegać jak ktoś chce i postrzelać (spacja))
- "GRA_MR_poprawki1.blend" Tam już jest przygotowany pod postacią ten kwadracik. Próbowałem z nim, ale jak łącze kości z klockiem, to odłączają mi się od postaci, a jak łącze postać to nic się nie dzieje. Pomysł był dobry, ale coś nie wypaliło (albo prawdopodobnie coś schrzaniłem po drodze).

Co do kamerki, znam ten tutorial :] Ale w tej "grze" akurat nie chce takiej kamery, wolał bym by była jak w Doom'ie.

Dobra Zobaczycie, ocenicie co jest tam nie chalo.

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 685
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Brak kolizji gracza [Dynamic] ze ścianą [static]

Postautor: maniek » 12 gru 2012, 18:06

W sumie to nie wiem co jest nie tak.. na pierwszy rzut oka wszystko powinno być okey... Jeszcze raz spróbuje przejrzeć ten plik ;/
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-imprezowe-koszulki.cupsell.pl

Awatar użytkownika
SilverShadow
Posty: 24
Rejestracja: 22 lip 2012, 11:34

Re: Brak kolizji gracza [Dynamic] ze ścianą [static]

Postautor: SilverShadow » 12 gru 2012, 20:39

w pliku GRA_MR_poprawki1, nie sparentowałeś Armature z obiektem Cube.002. dlatego Cube.002 się porusza, a model postaci z Armature stoi w miejscu.

Awatar użytkownika
Kmieciu86
Posty: 4
Rejestracja: 11 gru 2012, 15:32
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Kontaktowanie:

Re: Brak kolizji gracza [Dynamic] ze ścianą [static]

Postautor: Kmieciu86 » 12 gru 2012, 23:16

Racja SilverShadow, wcześniej "parentowałem", ale nie działało, musiałem być tak zmęczony że po prostu nie ogarniałem co robię, czasem tak mam :p Ale wszystko już DZIAŁA tak jak powinno być :]

Dzięki LubuPL za pomysł z "kwadratem" sprawdził się :]

O golnie dzięki za pomoc, ale postu nie zamykam, gdyż po drodze jeszcze mogą pojawić się małe komplikacje, jak zwykle :p
Co do "gry", nie przykładam do niej zbyt dużej wagi, ma mi pokazać, że jak jestem w stanie skończyć coś tak podstawowego, to znaczy że będę w stanie zabrać się za coś bardziej "ambitnego" i nie schrzanić tego po drodze :]

Pozdro KMC.

Awatar użytkownika
Kmieciu86
Posty: 4
Rejestracja: 11 gru 2012, 15:32
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Kontaktowanie:

Re: Brak kolizji gracza [Dynamic] ze ścianą [static]

Postautor: Kmieciu86 » 12 gru 2012, 23:59

I radość jak zwykle przedwczesna :/. Po przyspieszeniu "kwadracika" do aż 0.05 przenika dalej przez wszystko jak "ghost". Tylko wlekąc się jak ślimak, reaguje na siany... Ehhh, zaczynam wątpić.


Wróć do „Fizyka i logika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość