Blender

Pytania i problemy dotyczące fizyki i logiki w BGE.
Awatar użytkownika
Linuxblender
Posty: 21
Rejestracja: 22 lut 2018, 18:44

Blender

Postautor: Linuxblender » 22 lut 2018, 18:51

Siemanko ziomeczki , mam pytanie .
Jak zrobić interakcje w blenderze ?? Chodzi mi o to , że jest postać czy np. ja.
i mam kostke , i podchodze do niej , i klikam np klawisz "E" .to jak zrobic by tylko ona np. poruszyła się ?
żeby nie wszystkie kostki tak samo sie poruszyły ? tylko ta którą wybrałem klawiszem .
Wiecie o co mi chodzi ?? ktoś pomoże ??


I np. też ktoś wie może jak zrobić tak , ze idę sobie drogą np. i przejdę przez jakieś drzwi np. to odpala się muzyka w tle .
Ktoś pomoże ?
Linux blender

Awatar użytkownika
robertdolega
Posty: 99
Rejestracja: 31 sty 2018, 7:00
Kontaktowanie:

Re: Blender

Postautor: robertdolega » 22 lut 2018, 19:15

Rozumiem, że jest kilka kostek i chcesz, żeby poruszyła się tylko ta, do której podejdziesz i klikniesz "E" tak? I to ma być jeden ruch (odskok kostki) czy ruch przez jakiś czas?

Oto dwa zrzuty ekranu. Na pierwszy widać co trzeba zrobić dla postaci (gracz), którą się poruszasz, a na drugim widać ustawienia kostki. Ja bym to tak zrobił. Przetestowałem i działa. Jeśli klikniesz "E", to kostka się trochę przesunie. Jeśli przytrzymasz, to będzie się poruszała dopóki zasięg nie opuści postaci (gracz). Zasięg kostki ustawiasz w oknie (Near > Distance: ).

Obrazek

Obrazek

Sprawdź i daj znać czy o to taki efekt chodziło.

A tutaj 2 sprawa. Można to zrobić tak:

Obrazek

Opis: W drzwiach stawiasz Cube. W Game Logic robisz tak:( Collision: gracz > And > Sound). To znaczy, że gdy ten Cube (wykrywacz) dotknie gracza, to uruchamia muzykę, którą sobie tam wybierzesz. Tylko musisz wybrać (Play End), bo w przeciwnym razie muzyka się przerwie, gdy już postać przestanie dotykać tego Cube (wykrywacza). I tak jak na obrazku, w panelu Physics musisz zaznaczyć Ghost oraz Invisible. Ghost, ponieważ inaczej ten "wykrywacz" zablokuje przejście, a invisible po to, by tego wykrywacza nie było widać. Oczywiście w oknie (Collision) musisz wpisać nazwę "Property", którą stworzyłeś dla postaci.

Mam nadzieję, że pomogłem. Jeśli coś nie działa, to pisz :)

Awatar użytkownika
Linuxblender
Posty: 21
Rejestracja: 22 lut 2018, 18:44

Re: Blender

Postautor: Linuxblender » 22 lut 2018, 20:15

Kocham Cię <3 oto mi chodziło , dzięki wielki . <3
Linux blender

Awatar użytkownika
robertdolega
Posty: 99
Rejestracja: 31 sty 2018, 7:00
Kontaktowanie:

Re: Blender

Postautor: robertdolega » 22 lut 2018, 20:18

Cieszę się, że mogłem pomóc :D

Awatar użytkownika
Linuxblender
Posty: 21
Rejestracja: 22 lut 2018, 18:44

Re: Blender

Postautor: Linuxblender » 22 lut 2018, 20:21

robertdolega super gość pisze:Ten gościu jest super :D zgłaszajcie sie do niego :D
Linux blender


Wróć do „Fizyka i logika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość