BGMC na tromanie

Propozycje zmian na naszej stronie oraz uwagi jej dotyczące zamieszczamy tutaj.
Awatar użytkownika
Jaskier26
Posty: 61
Rejestracja: 26 sty 2016, 19:38

Re: BGMC na tromanie

Postautor: Jaskier26 » 28 paź 2018, 21:44

Pomysł ciekawy. Widziałem kilka prac konkursowych z BGMC i naprawdę byłem zaskoczony, że w tak krótkim czasie ludzie potrafią stworzyć wspaniałe rzeczy.

Krótki czas jednak motywuje żeby coś zrobić i dokończyć to. Tydzień wydaje mi się dobry, ale w praktyce to już różnie bywa ;)
Może te dwa tygodnie motywowałyby w do pracy, ale również nie czułoby się takiego napięcia. Myślę również nad tym jak temat wywiera wpływ na ilość czasu jaką potrzeba będzie zainwestować w projekt.

Awatar użytkownika
Felioz
Posty: 90
Rejestracja: 10 paź 2012, 14:07

Re: BGMC na tromanie

Postautor: Felioz » 28 paź 2018, 23:19

- czy naprawdę musimy się ograniczać wielkością plików? chyba nie..

Też nie widzę powodu, najwyżej się przekonamy czemu "tamci" tak zrobili.
a w Godot już nie może być jak ktoś chce? w końcu to 3TG

Idąc tym tropem to możemy dodać Unity czy UE. Godot nie jest blenderem.
Osobiście to jestem na "nie" choć z drugiej strony Godot na Tromanie zaistniał a turniej jest "Tromański".
oczywiście jeden temat na jeden 3TG

Na BA też chyba tak jest.

Przystaję na twoje warunki. Temat na czasie. Proponuję trzy tygodnie na tworzenie.

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 663
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: BGMC na tromanie

Postautor: maniek » 29 paź 2018, 22:00

Felioz pisze:Też nie widzę powodu, najwyżej się przekonamy czemu "tamci" tak zrobili.

No bo np.: zrobię fajną grę, ale przekraczającą limit, to będę na siłę np.: redukował jakość textur, aby zmieścić się w limicie? Ale może rzeczywiście wyjdzie to na jaw później

Felioz pisze:Idąc tym tropem to możemy dodać Unity czy UE. Godot nie jest blenderem.
Osobiście to jestem na "nie" choć z drugiej strony Godot na Tromanie zaistniał a turniej jest "Tromański".

Gdyby to był BGMC to oczywiście Godot nie miałby prawa, ale sam zaproponowałeś "Tromański Turniej Twórców Gier", a Godot został dodany na tromanie. Oczywiście jest to kwestia do przedyskutowania, bo Unity i UE nie miałyby prawa, bo nie ma ich na tromanie. Ale Armory jakościowo nie ustępuje powyższym silnikom, a miałby prawo, chociaż w powyższych silnikach i tak modele trzeba by było modelować w blenderze. Kwestią będzie użycie efektów graficznych, specjalnych czy filtrów, gdzie BGE/upBGE daleko odstaje od innych silników

Felioz pisze:Proponuję trzy tygodnie na tworzenie.

Myślę, że będzie to optymalny czas

Kiedy zaczynamy?
Chciałbym jeszcze poczekać, może ktoś się jeszcze zgłosi(na razie widzę 4 osoby: Felioz, Woobuz, Jaskier26 i ja). Chciałbym jeszcze chwilę czasu, aby podyskutować tu o warunkach i do napisania artykułu. Jak napiszę, chciałbym upublicznić temat na blender.pl i polskikursblendera.pl i też odczekać chwilę czasu, może ktoś się zgłosi.
Myślę, że zaczniemy gdzieś w połowie listopada, koniec pierwszy tydzień grudnia, a do połowy grudnia głosowanie w sam raz na święta. Prosiłbym o uczciwość wszystkich, aby nie zaczynać swoich projektów już teraz - niech każdy ma taką samą ilość czasu. Oczywiście rozmyślać można ;)
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-imprezowe-koszulki.cupsell.pl

Awatar użytkownika
Jaskier26
Posty: 61
Rejestracja: 26 sty 2016, 19:38

Re: BGMC na tromanie

Postautor: Jaskier26 » 30 paź 2018, 13:26

Na pewno wolałbym uniknąć ograniczenia co to wagi gry. Oczywiście miałoby to większy sens, gdyby związane z tematem turnieju. Również uważam za dobry pomysł, żeby poczekać na większą ilość zainteresowanych forumowiczów. Im więcej osób, tym więcej ciekawych prac powstanie :)

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 663
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: BGMC na tromanie

Postautor: maniek » 30 paź 2018, 15:33

Jaskier26 pisze:Oczywiście miałoby to większy sens, gdyby związane z tematem turnieju.


Nie rozumiem tego zdania..
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-imprezowe-koszulki.cupsell.pl

Awatar użytkownika
Jaskier26
Posty: 61
Rejestracja: 26 sty 2016, 19:38

Re: BGMC na tromanie

Postautor: Jaskier26 » 31 paź 2018, 0:31

Aj jaka wtopa... W trakcie pisania dokonałem kilku edycji, nie sprawdzając drugi raz czy wszystko się zgadza... Założona forma miała wyglądać tak - "oczywiście miałoby to większy sens, gdyby było to związane z tematem turnieju". W końcu lekka gra idealnie pasowałaby do tematu takiego jak minimalizm.

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 663
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: BGMC na tromanie

Postautor: maniek » 31 paź 2018, 11:05

Znalazłem inne kategorie oceniania :

Innowacja - nieoczekiwane rzeczy w unikalnej kombinacji lub coś innego godnego uwagi.
Zabawa - jak bardzo podobało Ci się grać w tą grę. Czy jak spojrzałeś na zegarek, okazało się, że minęło 5 godzin?
Motyw - jak dobrze projekt wpasowuje się do tematu. Czy zrobione jest coś kreatywnego lub nieoczekiwanego z tematem? Grafika - jak dobrze wygląda gra lub jak efektywny jest styl wizualny. Ładna grafika, doskonała grafika generowana lub geometryczna, urocza twórczość programisty, itp.
Audio - jak na tle gry jak wypada dźwięk. Wpadająca w ucho ścieżka dźwiękowa, odpowiednie efekty dźwiękowe ze względu na wygląd, podkłady głosowe itp.
Nastrój - Opowiadanie historii, emocje i wibracje, które można uzyskać podczas grania.
Ogólnie - Twoja ogólna opinia na temat gry, w każdym ważnym dla ciebie aspekcie.

Zwycięzcą jest gra z największą sumą wszystkich punktów połączonych kategorii.
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-imprezowe-koszulki.cupsell.pl

Awatar użytkownika
Jaskier26
Posty: 61
Rejestracja: 26 sty 2016, 19:38

Re: BGMC na tromanie

Postautor: Jaskier26 » 31 paź 2018, 13:34

Jak najbardziej takie kategorie mogą być. Zwłaszcza, że są świetnie opisane.

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 663
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: BGMC na tromanie

Postautor: maniek » 31 paź 2018, 14:14

Znalezione na BA - ja tylko tak w miarę przetłumaczyłem
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-imprezowe-koszulki.cupsell.pl

Awatar użytkownika
Troll
Posty: 56
Rejestracja: 18 lip 2012, 12:40
Lokalizacja: Valoran

Re: BGMC na tromanie

Postautor: Troll » 31 paź 2018, 20:17

Jeżeli chodzi o taki turniej to powinniśmy brać pod uwagę ilość osób chętnych do zaangażowania w taki event. Tak jak Maniek powiedział - można zaangażować osoby z innych portali. Uruchamianie takiego czegoś w kilka osób mija się z celem, zwłaszcza jeżeli rozmawiamy o podejściach drużynowych. Organizacja takiego turnieju powinna być też realizowana w oparciu o wypowiedzi potencjalnych uczestników.

Póki co myślę o dwóch sposobach organizacji takiego turnieju:

1. Miesiąc na wykonanie projektu - dowolny silnik, byle umożliwić użytkownikom dostęp do modeli wykonanych w blenderze
2. Tydzień/dwa na wykonanie projektu - tylko BGE lub UPBGE, udostępnienie pliku .blend

Pierwsza propozycja mogłaby już zahaczać o bardziej ambitne projekty, zwłaszcza jeżeli mówimy o projektach zespołowych. Więcej czasu pozwoli też dopracować nawet proste gry osobom, które zbytnio tym czasem nie dysponują. Druga propozycja z kolei była by bardziej przeznaczona dla pojedynczych uczestników i bardziej by stawiała na sam pomysł, aniżeli na oprawę wizualną. Tak by można selekcjonować bardziej pomysłowe gry i zdecydować się na ich doszlifowywanie w większej grupie na Tromanie.

Wszystko oczywiście jednak zależy od liczby chętnych osób i sporządzenia głosowania na temat tego w jakiej formie ma być 3TG. Dajcie póki co znać co o tym myślicie


Wróć do „Propozycje i uwagi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość