Co z tromanem?

Propozycje zmian na naszej stronie oraz uwagi jej dotyczące zamieszczamy tutaj.
Awatar użytkownika
Ender
Posty: 17
Rejestracja: 20 lis 2012, 13:28
Lokalizacja: WLKP

Re: Co z tromanem?

Postautor: Ender » 31 gru 2017, 10:54

Wielkie dzięki. Wracam do Pythona.

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 664
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Co z tromanem?

Postautor: maniek » 31 gru 2017, 12:33

Ale co ty z tego Pythona chcesz się nauczyć?? Wszystkich funkcji na pamięć?? Prędzej się naucz, a raczej przejrzyj BGE python API (https://docs.blender.org/api/2.79/#game-engine-modules).. Nie wiem ale ani tego ani tego jakoś specjalnie się nie uczyłem, jak czegoś potrzebowałem to szukałem rozwiązania w necie i jak był podany kod Pythona to dopiero uczyłem się do czego dana funkcja jest
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-imprezowe-koszulki.cupsell.pl

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 664
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Co z tromanem?

Postautor: maniek » 01 sty 2018, 16:47

A to jeszcze jeden motywacyjny filmik..Gra nawet jest na steam'ie :
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-imprezowe-koszulki.cupsell.pl

Awatar użytkownika
Ender
Posty: 17
Rejestracja: 20 lis 2012, 13:28
Lokalizacja: WLKP

Re: Co z tromanem?

Postautor: Ender » 01 sty 2018, 17:41

Fajna, ale jak na poligon do nauki zbyt skomplikowana. Wrzuciłem pomysł do działu Pomysły na grę, proponuję przenieść dalsza dyskusję tam. Dzięki za odzew i wszystkiego najlepszego w Nowym Roku.

skala67
Posty: 1
Rejestracja: 05 lip 2014, 19:00

Re: Co z tromanem?

Postautor: skala67 » 02 sty 2018, 1:45

Wszystkiego dobrego w Nowym Roku,
przyznaję, że do tej pory z forum mało korzystałem, ale tutki o BGE przerobiłem parę razy.
Dziękuję, za kawał dobrej roboty.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 664
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Co z tromanem?

Postautor: maniek » 02 sty 2018, 12:44

Cześć,
też wszystkiego najlepszego i dzięki.
A powiedz, dalej bawisz się w BGE? Robisz jakiś projekt gry??
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-imprezowe-koszulki.cupsell.pl

Awatar użytkownika
Mortus
Posty: 88
Rejestracja: 19 lip 2012, 0:06

Re: Co z tromanem?

Postautor: Mortus » 02 sty 2018, 13:30

Sorry, że tak późno odpisuję.

Skoro działasz w Unreal, powiedz mi czy jest na polskiej scenie właśnie takie dedykowane forum poświęcone tylko temu silnikowi?? Tak jak właśnie to Troman który jest poświęcony BGE??


Szczerze mówiąc nie kojarzę nic takiego. Nawet próbowałem kiedyś szukać, ale bezskutecznie. Jedyne, co mi przychodzi do głowy to udkdev.net. Z tym, że to raczej poświęcone jest UDK, a nie UE4. Możliwe, że się przerzucili na nowszą wersję Unreala, ale nie chcę się wypowiadać, bo nie mam na ten temat żadnych informacji. Zresztą, moim zdaniem ta strona i tak jest martwa, więc wszystko jedno. Jedynym sensownym miejscem jest oficjalne forum: forums.unrealengine.com. Tylko nie wiem, może ja nie mam szczęścia, ale jak próbowałem tam opisać swój projekt, to odzew był po prostu zerowy. Najwyraźniej nikogo moja gra nie obchodziła, bo gdy zakładałem jakieś tematy z pytaniami, to zawsze ktoś pomagał.

A powiedz mi co cię skłoniło żeby opuścić i przenieść to wszystko do Unreala. Jakie powody? Co Cię w BGE nie wiem zatrzymało? zablokowało? Patrząc po screenie sądzę że BGE miałoby już problem z renderowaniem takiej sceny. Choć mogę się mylić


Wiesz, ja naprawdę kocham silnik BGE i uważam, że ma ogromny potencjał. Przez ten czas, gdy go używałem nauczyłem się, że jest zdolny cuda na kiju wyczyniać, jeśli tylko użytkownik ma pojęcie, co robi. Z tym, że no nie oszukujmy się - nie jest to najpotężniejsze narzędzie do tworzenia gier. Jak już powiedziałem wcześniej - chcę się ciągle rozwijać, a z tego co mi na chwilę obecną wiadomo - UE4 jest najbardziej zaawansowanym technologicznie silnikiem, dostępnym za darmo.
Aktualny projekt przeniosłem do Unreala nawet nie ze względu na to, że w BGE mi coś wadziło/przeszkadzało. Przesiadkę i tak już wcześniej planowałem, więc pomyślałem "czemu by nie teraz". Dzięki temu już się nieco zaznajomiłem z nowym narzędziem i będę miał już jakąś wiedzę, gdy będę zaczynał nowy projekt (a ten już bliżej, niż dalej).
Tak jak wspomniałeś, również myślę, że BGE miałby problem z wyrenderowaniem podobnej sceny. Pewnie dałoby się osiągnąć podobny efekt, bo blender już nie raz zaskakiwał, ale wymagałoby to najpewniej naprawdę zaawansowanej wiedzy na temat shaderów i tak dalej. A ostatecznie efekt i tak byłby pewnie trochę gorszy. W Unrealu oczywiście również trzeba wiedzieć, co się robi (oświetlenie - moja bolączka), ale koniec końców i tak można uzyskać fajny efekt dużo mniejszym nakładem czasu i pracy, niż wymagałby tego BGE.
Napisałem wcześniej, że w BGE zawsze mi się podobał ten jego brak z góry ustalonych zasad. I to jest prawda, nadal uważam to za jego dużą zaletę. Ale paradoksalnie, jest też to jego wada. Brak jakiegoś jednolitego sposobu zarządzania assetami, albo jakiegoś ich grupowania/segregowania potrafił być na dłuższą metę uciążliwy. W każdym projekcie trzeba było mieć jakiś pomysł na zarządzanie całością. Na zdefiniowanie stanu gry (zapauzowana, wczytuje się, normalna rozgrywka), stanu postaci (stoi, skacze, trzyma się krawędzi), na stworzenie systemu zapisywania/wczytywania gry (do dziś pamiętam jak wykombinowałem zapisywanie do pliku *.txt, gdzie wszystkie dane były zaszyfrowane, by gracz nie mógł sobie swobodnie w tym grzebać). To było i błogosławieństwo i przekleństwo, bo niby z jednej strony totalna wolność, ale z drugiej brak zunifikowanych metod wymagał kombinowania na każdym kroku, przy każdym drobnym elemencie.
Tak więc, odpowiadając jeszcze raz w skrócie: trochęz wygody, trochę ze względu na to, że UE4 to po prostu potężniejsze narzędzie, a trochę też dlatego, że BGE też ma jednak swoje limity. Tak czy inaczej wciąż chętnie bym zobaczył, jak ludzie coś tworzą na silniku blendera ;)

Fajna, ale jak na poligon do nauki zbyt skomplikowana. Wrzuciłem pomysł do działu Pomysły na grę, proponuję przenieść dalsza dyskusję tam. Dzięki za odzew i wszystkiego najlepszego w Nowym Roku.


E tam, zbyt skomplikowana. Ja bym powiedział, że jak tylko masz pomysł, to go próbuj zrealizować. Bez względu na to, czy potrafisz coś zrobić, czy nie. Zawsze miałem takie podejście, przy rozpoczynaniu nowych projektów, że nie planowałem ich tak, by robić tylko to co potrafię, tylko tak, jak chciałem żeby wyglądały. Jeśli podczas tworzenia coś mnie zatrzymywało, to trudno - po prostu kombinowałem, jak dany problem rozwiązać. Czasem wychodziło lepiej, czasem gorzej, ale co z tego? Przynajmniej się czegoś nowego uczyłem. Moim zdaniem jak coś się wydaje za trudne, to jest właśnie idealnym poligonem doświadczalnym, by poszerzyć swoje umiejętności. Nie planuj tak, jak umiesz, tylko tak, jak chcesz żeby finalnie wyglądało. Takie jest moje zdanie na ten temat.

No i oczywiście - Szczęśliwego Nowego Roku dla wszystkich na forum ;)

Awatar użytkownika
Woobuz
Posty: 272
Rejestracja: 16 wrz 2012, 12:47
Lokalizacja: Bielsko Biała
Kontaktowanie:

Re: Co z tromanem?

Postautor: Woobuz » 03 sty 2018, 1:14

Już myślałem, że Troman zginął na zawsze. Dawno mnie tu nie było.

Udało mi się trafić na uczelnię, gdzie mam Blendka, więc mogę się rozwijać w tym kierunku intensywniej (chociaż pojawiły się inne priorytety - rzeźbienie i muzyka). Do tej pory nie udało mi się stworzyć żadnej gry w BGE, choć chęci są naprawdę wielkie. Myślałem niedawno nad zrobieniem prostej gry MMO, żeby spróbować stworzyć system wieloosobowy. Wiem, że są już gotowe skrypty, ale nie zostały raczej wykorzystane w pełni. Sam zamysł na grę to jakiś prosty symulator chodzenia i tłuczenia wilków, bardziej chodzi o to, by zrobić coś, co działa stabilnie. Jeśli to by się udało, to można stopniowo rozbudowywać całą grę.

Ale na to potrzeba czasu, dużo czasu. Teraz pożerają mnie jazdy i próby, więc brakuje go bardzo :P

Szczęśliwego nowego roku i wielu udanych projektów!
"Bo w każdym z nas jest Chaos i Ład, Dobro i Zło. Ale nad tym można i trzeba zapanować. Trzeba się tego nauczyć."

tyser
Posty: 30
Rejestracja: 04 paź 2017, 19:09

Re: Co z tromanem?

Postautor: tyser » 03 sty 2018, 11:02

no cóż na stronę zaglądam rzadko ale jest tu sporo przydatnych informacji, z blendera korzystam rzadko(mała wydajność,słabe możliwości graficzne i słabe zarządzanie projektem) ale zawsze wracam bo mimo wszystko małe gierki idzie na tym robić i to bardzo wygodnie ale niestety ograniczenia są za duże i większych gier nie ma sensu robić,jako ciekawostkę dodam że nawet zastanawiałem się z kumplem dość poważnie nad przerobieniem BGE żeby dało się w tym zrobić też coś większego ale daliśmy spokój (za dużo roboty w stosunku do efektów jakie byśmy osiągnęli) ostatecznie robimy własny silnik który ma być podobny do blendera ale puki co jeszcze nie wiemy czy będzie nam się to chciało doprowadzić do końca czy też projekt skończy w koszu(jeśli dokończymy silnik powiadomię na tromanie)

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 664
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Co z tromanem?

Postautor: maniek » 03 sty 2018, 16:04

@Woobuz
Troman został troszeczkę zaniedbany, przyznaję, ale myślę, że nie zginie tak do końca na zawsze ;)
Chęci do zrobienia gry to ja też mam, ale MMO?? Nie wiem czy BGE to podźwignie.. Kiedyś swego czasu bawiłem się z siecią LAN, i udało mi się na razie przenieść współrzędne jednego obiektu do drugiego pomiędzy dwoma plikami.. Powiem Ci dużo nerwów i rwania włosów, żeby to w ogóle ruszyć.. A to tylko współrzędne pozycji, a reszta..?
Tłuczenie wilków? OK.. pomysł dobry, ale ja bym zaczął czegoś prostszego.. Nawalanie się cube'ów?? tak jak pisałem już gdzieś wcześniej.. większość projektów upada kiedy zaczyna się modelowanie postaci i wprawianie ich w ruch... po prostu jest brak umiejętności

tyser pisze:no cóż na stronę zaglądam rzadko ale jest tu sporo przydatnych informacji, z blendera korzystam rzadko(mała wydajność,słabe możliwości graficzne i słabe zarządzanie projektem) ale zawsze wracam bo mimo wszystko małe gierki idzie na tym robić i to bardzo wygodnie ale niestety ograniczenia są za duże i większych gier nie ma sensu robić

Całkowicie podpisuję się pod tym co napisałeś, zresztą chyba sam też coś podobnego napisałem ;)

Wow piszecie własny silnik? naprawdę super sprawa, ale to będzie zewnętrzna aplikacja czy będzie zintegrowany z Blenderem? Czekam na wieści

Naprawdę zastanawiam się czy Troman powinien traktować tylko o samym BGE. Może powinniśmy rozszerzyć zakres o modelowanie czy teksturowanie, bo tu Blender jest świetnym narzędziem, dla innych silników jak Unity czy UE?? Widzę temat zewnętrznych silników i pisanie integratorów do Blendera, aby wykorzystać go jako narzędzie do modelowania jest na czasie - przykładem tego jest silnik Armory3D
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-imprezowe-koszulki.cupsell.pl


Wróć do „Propozycje i uwagi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość