Strona 1 z 1

Nowa kategoria: Optymalizacja

: 03 lut 2014, 12:14
autor: lukaszfito
Jako odpowiedź na komentarz w poradniku do systemu LoD, chcę zaproponować, by powstała nowa kategoria w dziale "Blender Game Engine" dotycząca optymalizacji.

Można stworzyć tylko nowy temat i rozprawiać o tym jak optymalizować gry, ale wydaje mi się, że temat jest zbyt obszerny. A gdy będzie się do niego dołączać więcej osób, które będą pytać i dopowiadać swoje trzy grosze do tematu, to tak potasowany wątek będzie mało czytelny - szczególnie dla osób, które będą chciały znaleźć tam coś, a czytają go po raz pierwszy :shock:

W Blenderze jest pełno opcji, których odpowiednie ustawienie pozwala przyśpieszyć działanie gier i projektów. Można by opisać w oddzielnych wątkach jak ustawić te opcje do lepszego działania fizyki, logiki i animacji. Można opisywać optymalizowanie poszczególnych systemów, shaderów, albo nawet jak zapisywać tekstury, by gra szybciej się wczytywała i nie zacinała.

Jednak temat optymalizacji zyskuje na sile dopiero, gdy rozpatrzymy go dla poszczególnych kategorii gier, bo przecież każdy rodzaj wymaga skupienia na innej dziedzinie. Przykładowo dla większości gier warto troszkę zubożyć fizykę (dla płynności), ale jeśli robimy grę wyścigową, to fizykę powinniśmy wzbogacać - a nie ucinać.

Podsumowując nie widzę sensu tworzenia jednego wątku na temat optymalizacji. Żeby nie zaśmiecać kategorii "Ogólnie" tematami o podobnej tematyce, najlepiej byłoby dodać nową, by wszystko wyglądało przejrzyście :D