jak wstawić muze w sceny

Dyskusje o programach do obróbki muzyki (np. Audacity)
szudizlav
Posty: 7
Rejestracja: 18 mar 2014, 23:21

jak wstawić muze w sceny

Postautor: szudizlav » 19 sie 2014, 21:13

Witam.
Mam takie pytanie- no banalne ale moja przygoda z Blenderem nie jest na razie długa.
Robię taką animację, która nie będzie animacją ale będzie się odtwarzała z exe, czyli silnik blender game. Jak się domyśla pewnie niejeden - demoscena :D No właśnie.
Mam w projekcie 6 scenek. Odtwarzają się po kolei - przełączam je actuatorem Scene -> set scene ...
Ale teraz chcę podłożyć liniowo muzykę jedną pod całość - od 1 sceny do 6. I Jak to zrobić ???

Awatar użytkownika
lukaszfito
Posty: 140
Rejestracja: 28 gru 2013, 1:37
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: jak wstawić muze w sceny

Postautor: lukaszfito » 19 sie 2014, 22:26

Zaciekawiło mnie to, więc zagłębiłem się w problem i odpowiedź okazała się bardzo prosta:

Kod: Zaznacz cały

import aud, bge
file = aud.Factory.file(bge.logic.expandPath("//nazwa pliku.ogg"))
aud.device().play(file).loop_count = -1

Sprawdziłem, działa przy przełączaniu scen aktywatorem set scene, dźwięk odtwarza się i jest zapętlony.

Wystarczy połączyć skrypt z kontrolerem Python a kontroler z sensorem Always (nic w nim nie zmieniaj, skrypt powinien odpalić się tylko raz) w pierwszej scenie.

Końcówka .loop_count = -1 oznacza, że dźwięk się zapętli (ale możesz to usunąć). W moim przypadku plik dźwiękowy znajdował się obok pliku .exe

szudizlav
Posty: 7
Rejestracja: 18 mar 2014, 23:21

Re: jak wstawić muze w sceny

Postautor: szudizlav » 21 sie 2014, 6:45

Super, dziękuję. Dzisiaj faza testów :D Widzę że chyba bez znajomości c++ albo pythona to dużo w BGE zwojować się nie da :D


Wróć do „Obróbka muzyki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość