Strona 1 z 2

To koniec BGE

: 27 kwie 2018, 11:15
autor: Dynamonowy
Wszyscy wiedzieliśmy, że ta chwila w końcu kiedyś nadejdzie i niestety wygląda na to, że rychły koniec BGE właśnie nastąpił. Mamy oficjalne potwierdzenie, że BGE zostanie usunięte z Blendera i nie będzie dalej wspierany(o ile kiedykolwiek był wspierany):
https://developer.blender.org/rB159806140fd33e6ddab951c0f6f180cfbf927d38

Smutne jest też to, że prawdopodobnie wraz z śmiercią BGE, te forum również prawdopodobnie umrze, zresztą i tak widuję tutaj coraz mniejszą aktywność.

Nadal nie jestem w stanie zrozumieć jak można było zmarnować taki potencjał. Gdyby można było połączyć EEVEE z BGE to możliwe, że otrzymalibyśmy silnik dorównujący pod względem grafiki nawet samemu Unreal Engine 4.

No cóż wygląda na to, że czas w końcu na przesiadkę.

Re: To koniec BGE

: 27 kwie 2018, 11:18
autor: maniek
A nie widziałeś przypadkiem artykułu na stronie głównej tromana?? ;)

Re: To koniec BGE

: 27 kwie 2018, 11:29
autor: Dynamonowy
Ojej, przepraszam nie zauważyłem tego. Niemniej jednak szkoda mi BGE. Spędziłem z nim tyle miłych lat, że niemal staliśmy się rodziną :lol: Mimo to nadal widuję aktywność na forum Blenderartist, czy na YouTube, ludzie jeszcze przy tym BGE dłubią i pomimo tego, że silnik jest przestarzały mogą wycisnąć z niego naprawdę piękne rzeczy:

Re: To koniec BGE

: 27 kwie 2018, 11:53
autor: Troll
Nic tu nie będzie umierane.

Forum to będzie dopiero odżywać. Usunięcie BGE wprowadza wiele możliwości, jeżeli chodzi o tematykę. Strona oraz forum zawsze miała na celu umożliwienie początkującym developerom na stworzenie prostej gry w Blenderze. Z czasem jednak wszystko poszło do przodu, a BGE zostało w tyle.

Zawsze mieliśmy w zamyśle, że póki BGE istnieje to zawsze znajdzie się ktoś, kto dopiero raczkuje w tworzeniu gier. I po to właśnie strona istniała. Tak samo forum. Istniały po to, by ułatwić użytkownikowi wprowadzenie do świata konstruowania gier w oparciu o proste mechaniki.

Jako że BGE z czasem straciło zainteresowanie Troman również stracił interesantów na forum. Jednakże tak jak napisałem wyżej: forum dotychczas było źródłem wiedzy dla początkujących twórców gier. I nadal tak będzie. Po prostu odejdziemy od BGE i skupimy się na czymś innym. Zauważ, że już powstały już pewne artykuły wprowadzające Godot'a. Nie wiem jeszcze, na czym skupimy uwagę. Poczekamy - zobaczymy. Jedno jest pewne. Forum nadal będzie żyć, tylko będzie opierało się na innych silnikach graficznych.

Zastanawiamy się też nad ogólną przebudową strony. Wszystko jednak w swoim czasie.
Wiele też zależy od użytkowników forum. Utworzymy też wkrótce temat odnośnie silników gier, których używacie.

TL;DR : Troman nie umiera. Na forum będą nowe silniki, a na stronie nowe artykuły dotyczące tych silników ( dla desperatów stare też :) )

Re: To koniec BGE

: 27 kwie 2018, 12:08
autor: Dynamonowy
Gdy pisałem ten temat nie zauważyłem, że pojawił się artykuł o Godot, który swoją drogą jest ciekawą alternatywą. Sam miałem okazję zapoznać się z tym silnikiem i muszę przyznać, że jest całkiem przyzwoity, choć jak wiemy i tak zapewne nie dorówna wielkim kolosom takim jak UE4, czy Unity 5. Plusem Godota jest z pewnością to, że w przeciwieństwie do BGE i innych silników, ma bardzo przyjazną dla developera licencję.

Re: To koniec BGE

: 27 kwie 2018, 12:29
autor: Dynamonowy
Mały hołd dla BGE od developerów :)



[*]

Re: To koniec BGE

: 27 kwie 2018, 13:50
autor: maniek
Słuchajcie.. to jest koniec rozwoju BGE jakiego znamy, ale sam program będzie dalej istniał w wersji 2.79b jak i też podrasowany w UPBGE. Te oprogramowania będzie można dalej pobrać i robić w nich gry - ale bez wsparcia od strony deweloperów.

Daleki jestem od porównań typu koniec BGE - koniec Tromana. Troman przeżył już kilka kryzysów i wzlotów, ale nadal sie jakoś trzyma i będzie się trzymał ;) Póki ostatni użytkownik tego forum będzie z niego korzystał, póty troman i jego forum będzie istniało.

Oczywiście troman powstał z myślą o tworzeniu gier w Blender Game Engine, ale czasy się zmieniają i trzeba czasem rewidować swoje poglądy. Myślę, że troman może się stać potężnym forum o tworzeniu gier ogólnie, w innych silnikach, ale ta potęga może być zbudowana tylko na aktywnych użytkownikach i dobrej zawartości. Pracy jest dużo (nowe silniki, przeróbka całego portalu, nowe materiały), wszystko to idzie powoli i mozolnie, ale idzie.. Zaczęliśmy od Godota, zobaczymy z innymi silnikami. Z Blendera na pewno nie zrezygnujemy, bo w czym wymodelujesz sobie model do gry. Godot ani Unity nie mają narzędzi do modelowania - to tylko silniki.

Bolączką tego forum, z czego sobie zdaję sobie sprawę, jest brak kompleksowych tutoriali. Chodzi mi o to, że to forum nazywa się "Tworzenie gier" a tak naprawdę nie znajdziesz tu serii tutoriali o nazwie "Jak zrobić FPS w (BGE/GODOT/Inne silniki)". Wiem, zdaje sobie z tego sprawę i postaram się w przyszłości to zmienić, ale tylko i wyłącznie z Waszą pomocą. Nie oczekuje od Was żebyście pisali jakieś wielkie materiały. Wystarczy, że będziecie udzielali się na tym forum. Jak będzie większa aktywność, to większe statystyki, a jak większe statystyki to aż się chce pisać artykuł ;)

To nie koniec Tromana!

Re: To koniec BGE

: 16 maja 2018, 19:33
autor: szymon5596

Re: To koniec BGE

: 21 maja 2018, 23:36
autor: Dynamonowy


Widzę, że ludzie się nie poddają i chcą przywrócić BGE do życia.

Re: To koniec BGE

: 22 maja 2018, 0:03
autor: Felioz
Spodziewałem się tego 8-) . Dobra wiadomość. Nie zaszkodzi jednak liznąć czegoś nowego..