Ruch kamery w grze platformowej

Ogólne dyskusje na temat Blender Game Engine.
Awatar użytkownika
robertdolega
Posty: 98
Rejestracja: 31 sty 2018, 7:00
Kontaktowanie:

Re: Ruch kamery w grze platformowej

Postautor: robertdolega » 23 lut 2018, 19:41

Haha nie no wiem, że w tym nie napiszę gry :D chodziło mi tylko o porównanie przejrzystości kodu. Może z czasem język programistyczny będzie dla mnie bardziej przejrzysty.

Kontynuując temat gry platformowej... chcę stworzyć jakąś postać tylko nie wiem jak się za to zabrać. Myślałem, żeby całą postać wymodelować w Blenderze i ją później animować, ale to trochę będzie obciążenie dla wydajności gry jak siatka będzie bardzo szczegółowa. Myślałem też nad stworzeniem postaci w Inkscape i elementy postaci oteksturować na (Plane'ach) ale jak później (Plane) będzie się trzymał w pionie i odzdziałowywał na obiekty 3D? Nie pytam o to jak to narysować, tylko jak to później wrzucić do Blendera i żeby to wyglądało na 2D ale oteksturowane było na (Cube), żeby postać reagowała na (Collision) itd. Chodzi mi o taki styl:

Obrazek

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 619
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Ruch kamery w grze platformowej

Postautor: maniek » 24 lut 2018, 0:40

Myślę, że do tego byś musiał wyrysować każdą klatkę animacji postaci, i następnie w BGE użyć animowanego UV. I tu będzie pewnie rzecz, którą nie będzie można zrobić na kostkach logiki, a w Pythonie..

Poniższe filmiki powinny rozjaśnić zagadnienie :



Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-koszulki.com.pl

Awatar użytkownika
robertdolega
Posty: 98
Rejestracja: 31 sty 2018, 7:00
Kontaktowanie:

Re: Ruch kamery w grze platformowej

Postautor: robertdolega » 24 lut 2018, 5:41

Kombinowałem i wykombinowałem. Obeszło się bez Pythona. Nagram filmik jak to zrobiłem i dam tutaj link. Może się to komuś kiedyś przyda. Muszę tylko jeszcze animację nóg poprawić i będzie super.

Dzięki za te filmiki. Czuję, że przyda mi się to do jakichś animacji np. płomyków ognia, albo lawy.

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 619
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Ruch kamery w grze platformowej

Postautor: maniek » 24 lut 2018, 13:58

No to fajnie chętnie zobaczę jak to zrobiłeś. I zobacz ja już jestem tak spaczony, że każdy problem już chce rozwiązywać pythonem
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-koszulki.com.pl

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 619
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Ruch kamery w grze platformowej

Postautor: maniek » 24 lut 2018, 13:58

Skoro tworzysz już tą grę to może załóż i wątek w dziale gry w realizacji. I informuj nas o postępach jak i problemach dotyczących tworzonej gry. Tak jak Araagon w swoim projekcie Viper
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-koszulki.com.pl

Awatar użytkownika
robertdolega
Posty: 98
Rejestracja: 31 sty 2018, 7:00
Kontaktowanie:

Re: Ruch kamery w grze platformowej

Postautor: robertdolega » 24 lut 2018, 21:25

No to tylko pozazdrościć. W Pythonie o wiele więcej można zrobić. A ja że nie znam go jeszcze, to czasami po nocach zamiast spać, to się głowię, jak rozwiązać jakiś problem.

Dobra to utworzę temat i będę informować o postępach pracy itd.

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 619
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Ruch kamery w grze platformowej

Postautor: maniek » 24 lut 2018, 22:26

Myślę, że z czasem dojdziesz do etapu, w którym ja jestem. Tzn. zamiast kostek logiki sięgniesz po Pythona, bo będzie Ci łatwiej i szybciej coś osiągnąć. Ja nie mówię, że kostki logiki są złe, są bardzo dobre na początek i dla prostych projektów.. Dla mnie z czasem dodawanie kolejnych kostek logiki zrobiło się na tyle uciążliwe, że wolę napisać sobie to samo w Pythonie
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-koszulki.com.pl

Awatar użytkownika
robertdolega
Posty: 98
Rejestracja: 31 sty 2018, 7:00
Kontaktowanie:

Re: Ruch kamery w grze platformowej

Postautor: robertdolega » 24 lut 2018, 22:55

Racja, czasami tyle się już nazbiera tych kostek dla jednego obiektu, że można się pugubić.


Wróć do „Ogólnie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość