Jakość gier w BGE

Ogólne dyskusje na temat Blender Game Engine.
VanBandama
Posty: 1
Rejestracja: 15 wrz 2016, 18:44

Jakość gier w BGE

Postautor: VanBandama » 15 wrz 2016, 19:18

Witam, jestem nowy na forum więc jeśli wstawiłem post w złym dziale- bądźcie wyrozumiali.

Wszędzie gdzie się tylko dało szukałem info, zdj czy wideo i nic. Otóż czytałem że BGE jest dobry tylko do testowania rozwiązań mechaniki itp. Jednak takie posty znalazłem na forum unity z 2010 roku.

Pisząc ten post trafiłem na kilka ciekawych filmów:

https://www.youtube.com/watch?v=Oase40Vlfw8

http://www.blendernation.com/2016/04/28 ... ne-cycles/

https://www.youtube.com/watch?v=JHWbR4igFtY

https://www.youtube.com/watch?v=3H_QfoaeNys

I zastanawia mnie teraz jedna sprawa. Czy w BGE da radę zrobić grę (pod kątem wizualnym) jak z tej generacji konsol? (Bardziej chodzi mi o Wii U niż XBONE czy PS4). Wiem że trzeba mocno też usiąść i programować żeby stabilne 60 k/s wyciągnąć. Wiem że Blender nie jest typowo do gier przystosowany, ale taka alternatywą dla Unity 5 mógłby być?

Awatar użytkownika
szymon5596
Posty: 155
Rejestracja: 19 lip 2012, 19:23

Re: Jakość gier w BGE

Postautor: szymon5596 » 04 paź 2016, 14:04

Nie da rady. Rzekłbym nawet, że nie da się zrobić gry na poziomie Shadow of the Collosus z PS2.

araagon
Posty: 238
Rejestracja: 19 lip 2012, 6:15

Re: Jakość gier w BGE

Postautor: araagon » 04 paź 2016, 17:36

Moim zdaniem nic nie stoi na przeszkodzie by taką grę zrobić jak chcesz. BGE jest bardzo plastyczne, co do wydajności to powstaje UPBGE, bardziej wydajne i wyposażone w większe możliwości. Nie wiem czemu każdy twierdzi że się nie da zrobić dobrej gry, jest tylko jedno, trzeba być wytrwałym i pracować długo...
araagon

Awatar użytkownika
piter10p
Posty: 69
Rejestracja: 05 sie 2012, 20:48

Re: Jakość gier w BGE

Postautor: piter10p » 23 gru 2016, 14:24

Ogromną zaletą BGE jest jego wszechstronność której pozazdrościć może mu nawet Unity... Jednakże nie to się w dzisiejszych czasach liczy. Ważniejsza jest prostota środowiska pracy i sama wydajność silnika co u BGE lekko kuleje. Ogromną za to jego zaletą jest to, iż jest właśnie częścią blendera co bardzo upraszcza pracę z grafiką. Jak było pokazane w jednym z filmików wybakeowanie cieniowania przez cycles i wstawienie do BGE nie jest żadnym problemem i zajmuje naprawdę pięć minut (Oczywiście pomijając sam proces renderowania :) dzięki czemu można uzyskać naprawdę ciekawe efekty. Hmm... Chyba czas napisać tutorial :)

Pozdrawiam
Obrazek


Wróć do „Ogólnie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość