Obiekt i odwrócone ściany

Ogólne dyskusje na temat Blender Game Engine.
Awatar użytkownika
CacholaPL
Posty: 118
Rejestracja: 15 gru 2013, 20:14

Obiekt i odwrócone ściany

Postautor: CacholaPL » 18 wrz 2015, 20:38

Mam taki problem, modelowałem sobie pojazd do mojej gry. Chcąc przetestować jak działa w grze ją uruchomiłem, kiedy to zrobiłem wszystkie ścianki modelu nagle się odwróciły, więc użyłem opcji "Flip Normals" i nic ona nie dała. Dodam jeszcze, że używałem na modelu modyfikatora Solidfly, więc sprawa jest jeszcze bardziej dziwniejsza Obrazek
Mam wiele ambitnych planów, tylko jestem zbyt leniwy

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 619
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Obiekt i odwrócone ściany

Postautor: maniek » 18 wrz 2015, 22:16

najlepiej jakbyś podesłał plik
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-koszulki.com.pl

Awatar użytkownika
Woobuz
Posty: 270
Rejestracja: 16 wrz 2012, 12:47
Lokalizacja: Bielsko Biała
Kontaktowanie:

Re: Obiekt i odwrócone ściany

Postautor: Woobuz » 19 wrz 2015, 11:22

Po pierwsze - wyłącz backface culling. Bardzo możliwe, że masz to zaznaczone i dlatego tak się dzieje. Jeżeli nie, to podeślij plik, zobaczę, co jest nie tak ;)
"Bo w każdym z nas jest Chaos i Ład, Dobro i Zło. Ale nad tym można i trzeba zapanować. Trzeba się tego nauczyć."

araagon
Posty: 231
Rejestracja: 19 lip 2012, 6:15

Re: Obiekt i odwrócone ściany

Postautor: araagon » 19 wrz 2015, 15:41

Zaznacz wszystkie facy i wciśnij ctrl+N. Powinno pomóc.
araagon

Awatar użytkownika
CacholaPL
Posty: 118
Rejestracja: 15 gru 2013, 20:14

Re: Obiekt i odwrócone ściany

Postautor: CacholaPL » 20 wrz 2015, 21:34

Mam wiele ambitnych planów, tylko jestem zbyt leniwy

araagon
Posty: 231
Rejestracja: 19 lip 2012, 6:15

Re: Obiekt i odwrócone ściany

Postautor: araagon » 21 wrz 2015, 21:30

Wrzuć sam model nie całą grę bo nie chce mi się sciagać 70mb pliku.
araagon

Awatar użytkownika
CacholaPL
Posty: 118
Rejestracja: 15 gru 2013, 20:14

Re: Obiekt i odwrócone ściany

Postautor: CacholaPL » 21 wrz 2015, 21:41

Mam wiele ambitnych planów, tylko jestem zbyt leniwy

araagon
Posty: 231
Rejestracja: 19 lip 2012, 6:15

Re: Obiekt i odwrócone ściany

Postautor: araagon » 22 wrz 2015, 6:11

Pierwsza sprawa to w jakim celu twój obiekt ma podwójne ścianki? Stworzyłeś obiekt z dwóch ścianek stąd te problemy. Jak chcesz mieć je widoczne to wyłącz "backface culling" i to pomoże. Ale podstawowa sprawa to modelowanie, nie twórz obiektów z podwójnych ścian bo tylko niepotrzebnie zwiększasz ilość wielokątów a w rzeczywistości w grze nie będzie ich i tak widać. Druga sprawa to przezroczystość"transparency". Nie wiem do czego ona się odnosi bo nie było textury w pliku.
araagon

Awatar użytkownika
CacholaPL
Posty: 118
Rejestracja: 15 gru 2013, 20:14

Re: Obiekt i odwrócone ściany

Postautor: CacholaPL » 22 wrz 2015, 15:28

1. Chciałem lekko pogrubić, żeby wyglądało nieco realistyczniej, faktycznie, może nie widać pogrubienia w grze, ale brak pogrubienia już widać :/ Powodem tego było także to, żebym mógł renderować ściany obiektu po obu stronach
Mam wiele ambitnych planów, tylko jestem zbyt leniwy

araagon
Posty: 231
Rejestracja: 19 lip 2012, 6:15

Re: Obiekt i odwrócone ściany

Postautor: araagon » 22 wrz 2015, 17:42

ABy renderować ściany z obu stron trzeba odkliknąć "backface culling" to powoduje że tylne ściany "faców" są widoczne. Co do pogrubiania to nie wiem, musisz sam znaleźć metodę na to. Najlepiej zacząć od standardowego cuba modelowanie, wtedy wszystkie ściany będą widoczne i będą miały odpowiedni kierunek.
araagon


Wróć do „Ogólnie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość