Blender Game z materiałami z Cycles

Ogólne dyskusje na temat Blender Game Engine.
Awatar użytkownika
CacholaPL
Posty: 118
Rejestracja: 15 gru 2013, 20:14

Re: Blender Game z materiałami z Cycles

Postautor: CacholaPL » 27 kwie 2014, 10:41

Trzeba czekać na mańka
Mam wiele ambitnych planów, tylko jestem zbyt leniwy

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 615
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Blender Game z materiałami z Cycles

Postautor: maniek » 27 kwie 2014, 18:19

Spokojnie pierwsze trzy post nowego użytkownika są najpierw poddawane moderacji - niestety strona główna tego nie stosuje dlatego wyszedł taki dziwny problem
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-koszulki.com.pl

Dynamonowy
Posty: 41
Rejestracja: 26 kwie 2014, 19:19

Re: Blender Game z materiałami z Cycles

Postautor: Dynamonowy » 27 kwie 2014, 19:51

Ok, mam nadzieję, że teraz widzicie moje zamieszczone posty powyżej. Głupio by było to jeszcze raz pisać. ;)

Awatar użytkownika
CacholaPL
Posty: 118
Rejestracja: 15 gru 2013, 20:14

Re: Blender Game z materiałami z Cycles

Postautor: CacholaPL » 27 kwie 2014, 20:48

Okej, dzięki, bierzemy się za robienie Crysisa 3 w Blenderze :D
Mam wiele ambitnych planów, tylko jestem zbyt leniwy

Dynamonowy
Posty: 41
Rejestracja: 26 kwie 2014, 19:19

Re: Blender Game z materiałami z Cycles

Postautor: Dynamonowy » 09 cze 2014, 20:15

Chciałem zrobić odrębny temat, ale skoro jest on powiązany tutaj, to od razu to napiszę, chciałem dodać również, że dość nieadekwatnie odniosłem się do tematu z pomocą, albowiem wydaje mi się, iż kolega oczekiwał materiałów Cycles generowane w czasie rzeczywistym, zamiast tego dałem mu lightmapy z Cycles, wydaje mi się, że na razie nie jest w pełni możliwe zaimportowanie materiałów Cycles do BGE, więc jedynie co możemy zrobić to zadowolić się materiałami statycznymi wytworzony poprzez wypieki (Bake) ;). Aczkolwiek nie o tym chciałem gadać do końca.

Odnoszę się do was z prośbą o pomoc przy renderowaniu lightmap, otóż Cycles (nawet statyczne) może być powalające i może w tym wypadku konkurować z najlepszymi wizualizacjami graficznymi. Istnieje jednak jedno "ale". Problem tkwi przy samym renderowaniu, otóż jak dobrze wiecie Cycles render ma tupet do robienia zaśnieżonych scen. I tu jest pies pogrzebany, w tym wypadku Cycles jako lightmapa wygląda dość słabo, bo wszystko jest pikselowate i zaśnieżone :cry:

Obrazek

Tak to wygląda w BGE^

Obrazek

Lightmapa^

I tutaj mam pytanie do was, czy nie znacie pewnego sposobu na redukcję ziarnistości obrazu? Oczywiście można byłoby zwiększyć ilość Samples, ale wtedy renderowanie trwa dość sporo, a ja jetem dość niecierpliwym człowiekiem :) . Zresztą, sam szukałem trochę informacji na temat redukcji ziarnistości obrazu i wydaje mi się, że znalazłem coś takiego: http://cgcookie.com/blender/2014/02/25/noise-reduction-compositor/ Problem w tym znowu, że nie za bardzo ogarniam tego tutka i nie wiem jak to zastosować przy texturze, bo w filmiku jest pokazane jak usunąć ziarnistość z render results, a ja bym chciał to zastosować przy lightmapie.

Mam nadzieję, że wyraziłem się jasno i zrozumiale. Liczę, że odezwie się chociaż jedna duszyczka na forum :D


Wróć do „Ogólnie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość