Jak usunąć zbędne elementy z list?

Ogólne dyskusje na temat Blender Game Engine.
Awatar użytkownika
robertdolega
Posty: 99
Rejestracja: 31 sty 2018, 7:00
Kontaktowanie:

Jak usunąć zbędne elementy z list?

Postautor: robertdolega » 26 lut 2018, 6:19

Gdy usunę jakiś obiekt, który był albo oteksturowany, albo animowany to po ponownym uruchomieniu programu nazwa tektury lub animacji jest na liście. Wtedy ma nazwę "0 nazwa". Jak mogę pousuwać z listy animacje lub cokolwiek, co nie jest używane przez żaden obiekt? Bo robi mi się straszny bałagan. Czasami robię tak, że dodaje Cube, wchodzę w UV Editor i tam wybieram nieużywaną teksturę i naciskam krzyżyk z shiftem. Ale to zajmuje trochę czasu zwłaszcza gdy jest dużo nieużywanych tekstur, a np. nieużywanych animacji wgl. nie wiem jak usunąć.

Awatar użytkownika
Troll
Posty: 55
Rejestracja: 18 lip 2012, 12:40
Lokalizacja: Valoran

Re: Jak usunąć zbędne elementy z list?

Postautor: Troll » 26 lut 2018, 9:28

"0 [nazwa tekstury]" pokazuje się wtedy, kiedy dana tekstura nie ma obiektów jej używających. Blender pozwala Ci wykorzystać daną teksturę jeżeli go wyłączysz, ale uwaga - tylko jeden raz. Jak zapiszesz ponownie i zrestartujesz Blendera to nieużywane tekstury powinny zniknąć.

Jeżeli z kolei nie chcesz, żeby tak się działo - tzn. dana tekstura nadal była niezależnie od liczby zapisów pliku .blend to masz przy nazwie przycisk F. On uniemożliwi blenderowi usunięcie jej, nawet jeśli nie będzie miała userów.

Awatar użytkownika
robertdolega
Posty: 99
Rejestracja: 31 sty 2018, 7:00
Kontaktowanie:

Re: Jak usunąć zbędne elementy z list?

Postautor: robertdolega » 27 lut 2018, 2:13

Pomogło. Dzięki :)


Wróć do „Ogólnie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość