JMonkeyEngine

Rozmowy na temat innych silników gry.
Darkhog
Posty: 26
Rejestracja: 19 lip 2012, 0:57

JMonkeyEngine

Postautor: Darkhog » 07 wrz 2012, 11:32

IMHO bardzo łatwy do opanowania engine. Ma wbudowaną fizykę Bullet (czyli to samo co w blendku ;) ) co ułatwia ustawienie wykrywania kolizji. Dodatkową zaletą jest to, że jest napisane w Javie, co powoduje, że raz skompilowaną grę odpalisz na każdym systemie obsługującym Javę i OpenGL.

Dodatkowo dzięki rozbudowanej bibliotece JME można łatwo napisać rzeczy które są ciężkie do zrobienia w Blenderze+Pythonie, jak np. dynamiczny teren (posiada bibliotekę generującą teren z obrazka w odcieniach szarości), czy dźwięk 3D*.

Naprawdę polecam ten silnik.

*Sama instancja klasy obsługującej dźwięk jest "nodem", tzn. może być przytwierdzona, mówiąc terminami blenderowymi sparentowane, do sceny, tzw. rootNode i ma pozycje x, y i z.
Nie ma rzeczy niemożliwych. Jest tylko brak umiejętności.
Wcześniej znany jako Rave.

Awatar użytkownika
janek
Posty: 237
Rejestracja: 19 lip 2012, 14:23
Lokalizacja: Gdańsk

Re: JMonkeyEngine

Postautor: janek » 07 wrz 2012, 15:35

Hmm
Obejrzałem co nieco o nim ... i muszę przyznać że nawet fajny silnik.
Mógłby ktoś powiedzieć jak wygląda sprawa wydajności w stosunku do BGE?

Darkhog
Posty: 26
Rejestracja: 19 lip 2012, 0:57

Re: JMonkeyEngine

Postautor: Darkhog » 08 wrz 2012, 6:54

Hm, ja osobiście go nie stresowałem, ale na nim chodzą takie projekty, jak np. Mythruna, jedna gra typu dungeon crawler z losowymi lochami (nazwy nie znam) i kilka projektów MMO, więc wydajność musi być w miarę dobra.
Nie ma rzeczy niemożliwych. Jest tylko brak umiejętności.
Wcześniej znany jako Rave.


Wróć do „Inne Game Enginy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość