Platformówka ze smokiem

Masz pomysł na grę? Podziel się swoim natchnieniem, a może ktoś to wykorzysta.
Awatar użytkownika
Ender
Posty: 16
Rejestracja: 20 lis 2012, 13:28
Lokalizacja: WLKP

Platformówka ze smokiem

Postautor: Ender » 31 gru 2017, 17:39

Cześć
Zdecydowałem się założyć ten wątek, choć nie wiem, czy nie jest na to za wcześnie w uwagi na moje male doświadczenie. Chciałbym w ramach nauki przygotować jednopoziomową/jednoplanszową grę platformową . Zanim wrzucę założenia gry (mikroscenariusz) i szkic tej jedynej planszy na jakiej ma toczyć się rozgrywka, wspomne jeszcze o grafice:
- najlepiej 3D low poly,
- z teksturami przypominajacymi kreskówkę/komiks,
- postać bohatera, smoka, przeszkadzajek utrzymana w stylu kreskówek lub manga,
- kolorystyka raczej cukierkowata niż realistyczna.

PLANSZA

Intro
Młynarz chce wydać swoją córkę za mąż za bogatego młodzieńca. Ona kocha nas, ale my jesteśmy biedni. Co z tego skoro jesteśmy odważni i postanowiliśmy zdobyć legendarny skarb smoka, dzięki któremu zdobędziemy uznanie u ojca ukochanej i zyskamy pozwolenie na nasz ślub.

Gra zaczyna się na górze z lewej strony. Po intrze pojawiamy się na ścieżce, za nami stoi wóz, na który będziemy ładować skarb. Poruszamy się po kamiennym moście w prawo i w dół do jaskini.

Plansza to góry z wodospadem i jaskinią ze skarbem.

Gra kończy się gdy:

1) bohater ginie:
- od płomieni smoka,
- bo wpada do wody sam (nieuwaga gracza)
- bo ugryzie go przeszkadzajka (rak, nietoperz)
2) głazy zasypią wejście do jaskini
3) zabierzemy cały skarb.

Zakończenie
Po zabraniu całego skarbu, smok zlatuje do jaskini i zabiera stamtąd wielki czerwony rubin po czym odlatuje w stronę zachodzącego słońca. Odbywa się wesele.

Intro i zakończenie przedstawione jako kartki z komiksu.

Przeciwnicy

Smok ma jedną głowę, nie można go zabić, nie ma takiej możliwości. Stoi na górze/klifie z prawej strony planszy.

pluje ognistymi kulami (palą się jakiś czas), co pewien czas zrzuca na dół głaz, by zasłonić nim wejście do jaskini.

Głaz ma spadać do wejścia jaskini. Jeżeli nie rozbijemy głazu w odpowiednim czasie, to trzy obok siebie blokują wejście do jaskini.

Głaz można rozbić kilofem, który pojawia się okresowo na cyplu po lewej stronie.

Narzędzia
Kilof pojawia się okresowo na cyplu na dole z lewej strony planszy, można go używać określony czas.
Żeby dostać się na cypel po kilof, trzeba skakać po kamieniach.

Bohater może iść we wszystkich kierunkach, skakać, (przycisk joysticka)
ładować skarb/używać kilofa (ograniczony czas lub liczba uderzeń)
inaczej skacze z pustym workiem, inaczej z pełnym (trzeba przytrzymać przycisk skoku x2)

Skarb ładujemy/rozładowujemy wciskając przycisk na joysticku.


Przeszkadzajki:

- nietoperze wylatujące z jaskini ze skarbem lecą w górę
- rak lub pająk spacerujący przy jaskini ze skarbem i młotku/kilofie
- ograniczenia czasowe
Ostatnio zmieniony 06 sty 2018, 21:27 przez Ender, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 567
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Platformówka ze smokiem

Postautor: maniek » 01 sty 2018, 19:04

Pomysł jak najbardziej fajny i można by było się pokusić o zrobienie go w BGE. Pomimo, że projekt wydaje się dość prosty to jednak uwierz mi, takim nie jest. Jeżeli to ma być poligon zabawy i nauki dla Ciebie, to bym zaczął jeszcze od czegoś bardziej prostszego. Na forum kiedyś zaczęliśmy robić szablony do typów gry. Najłatwiejszym był właśnie Rolling Template, jest to na forum (News) możesz sobie ściągnąć, pobrać, zobaczyć. Powiem Ci.. to jest tylko kulka, która podskakuje i ma jakieś sterowanie, ale siedzenia nad tym było dla jednej osoby - dużo rwania włosów, problemów, obejść, dlaczego to działa tak a nie inaczej...

Mam trochę problem z wyobrażeniem sobie jak ta gra miałaby wyglądać.. dokładnie chodzi o grafikę.. Mówisz ma wyglądać komiksowo/cukierkowo.. Najlepiej jakbyś mógł dać jakiś przykład takiej grafiki, o którą Ci chodzi i to nie musisz być twoje własne zrobione.. Chodzi tylko o wyobrażenie w którym kierunku chcesz iść.. Tak samo zachowanie kamery... Jak w tej grze miałaby się zachowywać.. też podaj przykład gry, która to rozwiązanie wykorzystuje wtedy będzie łatwiej mi cokolwiek powiedzieć.

Nie wiem czy to nie jest projekt za ambitny dla Ciebie, bo to widzę tu dużo modelowania. Nawet jeżeli miałoby to być low-poly, ale mamy tutaj już konkretne postacie, które trzeba wymodelować, oteksturować, żeby dobrze wyglądały. Prawdopodobnie też origgować, zrobić im animacje. Chodzi o to właśnie, że dużo takich pomysłów powstaje i problem się robi już na etapie modelowania. Jeżeli nie na etapie modelowania, to na etapie rigowania i animacji. No chyba, że to miało być całkowicie płaskie 2D? No to wtedy pozostaje umiejętność malowania.. Ja nie jestem ani artystą 2D, ani nawet 3D, więc w zakresie modelowania mogę Ci pomóc jeśli chodzi o proste obiekty.. Ogólnie mogę pomóc w logice i fizyce gry jak i w samym pythonie

Teraz pytanie zasadnicze.. Ty byś chciał, żeby to był projekt forumowy czy po prostu chciałbyś go zrobić sam we własnym zakresie?? A my tylko byśmy ci po prostu wskazywali drogę jak to osiągnąć? Jeżeli tak myślę, że jak na pierwszą grę, jest to zbyt ambitne.. Nie chodzi mi o to, żeby Cię od razu tutaj zniechęcić.. Ale po prostu to co mówię jest podparte własnymi doświadczeniami i nie tylko własnymi
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-koszulki.com.pl

Awatar użytkownika
Ender
Posty: 16
Rejestracja: 20 lis 2012, 13:28
Lokalizacja: WLKP

Re: Platformówka ze smokiem

Postautor: Ender » 01 sty 2018, 19:46

Zdaję sobie sprawę, że będzie trudno, dlatego waham się czy 3D mnie nie przerośnie, a jeżeli 2D to właśnie Python i PyGame. Chyba wolałbym sam się czegoś nauczyć i korzystać ze wskazówek innych podczas zmagań. Jeżeli będą dłubać wszyscy, to ja mogę czasem ograniczyć się do rzucenia pomysłu, a uwierz mi jeżeli się niczego w życiu nie zrobilo, to ciężko namówić kogokolwiek do współpracy (kodera, grafika, muzyka), wiem, bo próbowałem, sam scenariusz to za mało. Ogólnie gdyby udało mi się szcześliwie doprowadzić projekt do końca to chciałbym jakiś tutorial na bazie tych doświadczeń zrobić. Co do grafiki to bardzo przypadł mi do gustu "Tomato Jones".
PS.To najprostszy z pomysłów, które gdzieś tam mam spisane. :cry:
PS2. Może jednak zostanę przy 2D. Coraz bardziej się waham.

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 567
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Platformówka ze smokiem

Postautor: maniek » 01 sty 2018, 23:31

No niestety to zależy jakiego typu grę chcesz zrobić.. 2D? czy 3D? Wtedy powinien nastąpić wybór narzędzia/silnika..

Nie wiem, ale PyGame wydaje mi się, że to jest wynajdywanie koła na nowo. Czy ten PyGame ma jakiś interfejs?? IDE? Bo mam wrażenie, że tutaj będziesz tylko kodził a kodził. A może zainteresuj się Godot Engine? To jest darmowy silnik do tworzenia gier 2D i 3D, ale z tego co widzę bardziej nacisk chyba położony jest na 2D. Poza tym jest multiplatformowy i swoją pracę możesz publikować na różne systemy, w tym na Androida czy HTML5(gra w przeglądarce)

Ten silnik czy inny silnik.. Zainteresuj się tym artykułem, który powinien przeczytać każdy amator, który zamierza stworzyć własną grę : https://forum.gamedev.pl/t/tworzenie-gier-od-czego-zaczac/71

Powodzenie każdego projektu zależy od powodzenia najtrudniejszej rzeczy do zrobienia w danym projekcie. Jeżeli to ci się uda wszystkie inne elementy będziesz w stanie zrobić na pewno. Tak więc zastanów się jaka będzie najtrudniejsza rzecz do zrobienia w swojej grze. Najlepiej wtedy od niej zacząć... Jeżeli się uda to ten projekt ma szansę powodzenia.. Jeżeli nie - nie ma co brać się za inne elementy, ponieważ i tak nie wykonasz tej głównej najważniejszej rzeczy. Tak więc projekt tak czy siak upadnie.
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-koszulki.com.pl

Awatar użytkownika
Ender
Posty: 16
Rejestracja: 20 lis 2012, 13:28
Lokalizacja: WLKP

Re: Platformówka ze smokiem

Postautor: Ender » 02 sty 2018, 10:33

Ciekawy artykuł, warto by go tutaj też mieć. Siądę rozrysuje, rozpisze jeszcze dokładniej o zobaczymy. Nie kryje, że wolałbym zrobić to w BGE, ale boję się, że to może mnie przerosnąć. Dość pisania, siadam i jak będę miał jakies postępy to wrzucę.

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 567
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Platformówka ze smokiem

Postautor: maniek » 02 sty 2018, 13:06

Dobra.. to jeśli chodzi o grafikę to już wiem w jakim kierunku chcesz dążyć i teraz mam jakieś wyobrażenie.. Teraz chciałbym wiedzieć jak zachowywać miałaby się kamera w tej grze. Czy to ma być kamera typu FPS?? 3rd person camera?? RTS czy po prostu 1 screen kamera nieruchomo, wszystko dzieje się na jednym ekranie?? Albo może jak w Syberii postać wychodzi na krawędź ekranu i się przełącza plansza??
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-koszulki.com.pl

Awatar użytkownika
Ender
Posty: 16
Rejestracja: 20 lis 2012, 13:28
Lokalizacja: WLKP

Re: Platformówka ze smokiem

Postautor: Ender » 02 sty 2018, 14:01

Co do kamery to tak jak jest w grze "Orbito" (2 link jaki podesłałeś) lub "Tomato Jones". Na pewno nie ma to być w stylu Mario3D, Croc 3, czyli kamera nie biega za postacią. Ma obejmować najlepiej całą planszę, ewentualnie spory wycinek planszy z miejscem gdzie działa postać. Pierwsza opcja chyba prostsza do zastosowania (tak mi się wydaje). Co do samych postaci myślę, że pójdę w kierunku postaci z kreskówek (nieco karykaturalne), bo szkic i późniejsza praca nad nimi powinna być łatwiejsza niż czymś stylizowanym na Mangę.

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 567
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Platformówka ze smokiem

Postautor: maniek » 02 sty 2018, 14:22

No to ustalone.. To działaj tam, jak coś służę pomocą, ale tak jak mówiłem wcześniej - artystą ani 2D ani 3D nie jestem więc smoka ci nie wymodeluje, proste drzewko tak.. Możesz liczyć na moją pomoc jeśli chodzi o Pythona.. I tak jak pisałem wcześniej - zacznij od najtrudniejszej rzeczy
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-koszulki.com.pl

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 567
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Platformówka ze smokiem

Postautor: maniek » 06 sty 2018, 1:03

Tu masz na dokładkę jeszcze jeden artykulik : http://mwin.pl/super-pomysl-gre-podstawowe-bledy-poczatkujacych-tworcow/

Hm.. można by zebrać te materiały gdzieś w jedno miejscy miał to na talerzu?

P.S. I jak Ci idzie?
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-koszulki.com.pl

Awatar użytkownika
Ender
Posty: 16
Rejestracja: 20 lis 2012, 13:28
Lokalizacja: WLKP

Re: Platformówka ze smokiem

Postautor: Ender » 06 sty 2018, 20:13

Przymierzam się do postaci bohatera i reszty na kartce. Przełom roku w mojej branży to totalny brak czasu, ale coś tam można spróbować na kartce sobie narysowac, później skan i walka z Blenderem, ale to od lutego dopiero. :(


Wróć do „Pomysły na gry”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość