Strona 1 z 2

Kamera RTS z budowaniem wież na pseudo-heksagonalnej siatce

: 15 sie 2018, 22:34
autor: Felioz

Re: Kamera RTS z budowaniem wież na pseudo-heksagonalnej siatce

: 16 sie 2018, 11:14
autor: maniek
Twojego autorstwa?

Jak kursor idzie do krawędzi, to kamera przeskakuje i jedną jednostkę, i trzeba cały czas machać w krawędź, żeby kamera się przesuwała dalej..

Re: Kamera RTS z budowaniem wież na pseudo-heksagonalnej siatce

: 16 sie 2018, 17:10
autor: Felioz
Na podstawie paru tutoriali z youtube`a..
https://www.youtube.com/playlist?list=PLwEd84vPBW77XJ8WQhcINPPh-2qNaJw7R
https://www.youtube.com/watch?v=F_D1YsJvTiI <= Do tego to kilka razy podchodziłem, musiałem się przyzwyczaić..
A skrypt też z tutorialu tyle że trochę go zmieniłem. Odpalałeś na "Standalone Player"? Poniżej to samo inną metodą:
https://drive.google.com/file/d/1ZPQArq-EIwQU3U_dWcTosBBqBKoCIUsT/view?usp=sharing

Re: Kamera RTS z budowaniem wież na pseudo-heksagonalnej siatce

: 16 sie 2018, 21:38
autor: maniek
Ano nie odpalałem w Standalone Player. Odpaliłem w nim i w prawo i w dół jest ok, lecz góra i lewo trzeba poruszać myszką wtedy idzie

Re: Kamera RTS z budowaniem wież na pseudo-heksagonalnej siatce

: 17 sie 2018, 20:26
autor: Felioz
https://blenderartists.org/t/hex-grid-mechanics-logic/646701/20 Przydatny wątek o siatkach hexagonalnych, sam bym do tego nie doszedł.
Ten problem "góra i lewo" to musi być jakiś "technologiczno-monitorowy", gdy odsunę kursor o jeden piksel to już działa.
A jak działa ten drugi sposób?

Re: Kamera RTS z budowaniem wież na pseudo-heksagonalnej siatce

: 18 sie 2018, 11:56
autor: maniek
No niby lepiej, jeśli ostrożnie będzie się zbliżać myszką do krawędzi to idzie ok.. ale jak dotknie to się zatrzymuje

Re: Kamera RTS z budowaniem wież na pseudo-heksagonalnej siatce

: 31 sie 2018, 21:22
autor: Felioz
To już powinno działać... https://drive.google.com/open?id=19lqupx-O-ZOdWP7Ywv5OC1elj01PoCG4
Zapraszam do komentowania.

Re: Kamera RTS z budowaniem wież na pseudo-heksagonalnej siatce

: 01 wrz 2018, 21:03
autor: maniek
Wow.. teraz działa idealnie.. Co zrobiłeś?

Re: Kamera RTS z budowaniem wież na pseudo-heksagonalnej siatce

: 02 wrz 2018, 0:12
autor: Felioz
W "MOA" zmieniłem z "mouse over any" na "mouse over", i wcisnąłem "invert" ( nie wiem, ale działa). A obszar poruszania kamery ograniczyłem za pomocą kostek "Constrain".

Re: Kamera RTS z budowaniem wież na pseudo-heksagonalnej siatce

: 19 wrz 2018, 12:26
autor: Jaskier26
Fajna rzecz, ale nie wiem jak coś zbudować :( I niestety mam ten sam problem co Maniek miał. A ten kursor budowy powinien zmienić lokalizację na tą, gdzie się kliknęło?