Strona 2 z 2

Re: Teren wygenerowany w L3DT

: 27 sie 2013, 17:17
autor: toudji
Super! U mnie jest 60fps. Dobra animacja chodu, i co ważne nogi nie toną/wiszą w powietrzu, gdy stoimy na nierówności. Propsy!

Re: Teren wygenerowany w L3DT

: 30 lis 2014, 1:59
autor: gizd
@araagon

Nadal używasz takiego systemu LoD w swoich lokacjach?

Mam dużą mapę - coś na oko 10 km2
Obrazek

I chciałbym zaimplementować tam LoD - widziałem twoje testy na youtube i ciekawi mnie jakiego teraz używasz.

Re: Teren wygenerowany w L3DT

: 03 gru 2014, 10:29
autor: araagon
Teraz używam wbudowanego w blendera. Wcześniejszy LOD opierał się na skrypcie który miał zalete jakiej teraz nie ma, można było nadać obiektowi maksymalną odległość widoczności powyżej której obiekt był zupełnie niewidoczny(był usuwany ze sceny).
W tej chwili LOD może mieć trzy stany, i nie da się usunąć obiektów które są teoretycznie po za zasięgiem widzenia. Próbowałem jako trzeci obiekt (low poly) dać empty ale nie jest to możliwe, u mnie Blender po prostu wyłącza się wskutek jakiegoś krytycznego błędu.
Życzę ci powodzenia w projektowaniu swojego terenu.
A tak na marginesie to dosyć duży zrobiłeś ten teren, nie wiem czy blender uciągnie taka ilość obiektów jakbyś chciał. Mój teren z testów na youtube miał tylko 2048x2048 jednostek a i tak FPS spadał do 36 klatek na sekundę. Ale może wskutek używania wody z odbiciami. Bez niej miałem stabilne 60fps.

Re: Teren wygenerowany w L3DT

: 03 gru 2014, 22:41
autor: gizd
Czyli co - nie warto czy juz nie można korzystać z tych skryptów LoD?

Re: Teren wygenerowany w L3DT

: 04 gru 2014, 11:22
autor: araagon
Można na dwa sposoby to zrobić więc to który wariant wybierzesz zależy od ciebie.

Re: Teren wygenerowany w L3DT

: 07 gru 2014, 0:27
autor: gizd
Tak jeszcze zapytam - mam bohatera z którym porusza się kamera w rzucie izometrycznym( jestem fanem cRPG iso i męczy mnie widok FPS) - jeśli użyłbym na tym terenie dynamicznego wczytywania - to mogło by to zadziałać i spowodować spore zwiększenie się fpsów? W końcu kamera w takim rzucie powoduje że nie muszę się martwić tym co dokładnie gracz przed sobą zobaczy bo w końcu ja mu to narzucam kamerą - dodam jedynie opcje zoom (zwiększanie/zmniejszanie ortographic scale) żeby ew. mógł zobaczyć ciut większy teren niż mu na początku proponuje, ale ogólnie rzecz biorąc teren mógłby się tylko generować w mniej więcej obszarze clippingu tej kamery,tak? Znacie jakieś dobry poradnik do tego?:D