[TTG1] Christmas Nightmare - UPBGE

Tutaj chwalimy się skończonymi projektami oraz zasięgamy opinii na ich temat.
araagon
Posty: 251
Rejestracja: 19 lip 2012, 6:15

[TTG1] Christmas Nightmare - UPBGE

Postautor: araagon » 13 gru 2018, 23:23

Obrazek
Obrazek

Jako, że jutro nie dam rady niczego już zrobić wrzucam swój projekt gry stworzonej w UPBGE.
Jest to mocno niedopracowana wersja więc mogą być problemy z uruchomieniem na słabszych komputerach. Moja rada to uruchomienie nie w oknie UPBGE ale jako standalone player i wybranie mniejszej rozdzielczości.
Do uruchomienia wymagane jest UPBGE w wersji 2.4.
Nie miałem czasu na zrobienie menu więc objaśniam:
-sterowanie jak w tradycyjnym FPSie myszka +WASD + spacja=skok + klawisze 1 i 2 do zmiany broni.
Aby wziąć broń należy do niej podejść centralnie spojrzeć i nacisnąć lewy przycisk myszy.
Dajcie znać czy się ogólnie uruchamia i FPS nie spada zbyt mocno. Ja mam prawie cały czas 60kl/s na sprzęcie XEON 5460 (4x3,3ghz) + GTX650TI BOOST (2GB) + 4gb Ram.


https://www.mediafire.com/file/shpydrij ... e.rar/file

Czekam na komentarze.
araagon

Awatar użytkownika
szymon5596
Posty: 173
Rejestracja: 19 lip 2012, 19:23

Re: [TTG1] Christmas Nightmare - UPBGE

Postautor: szymon5596 » 14 gru 2018, 0:17

https://ibb.co/QbLFCTn
Za drugim razem już włączyło się dobrze. Działa niby płynnie, ale co jakiś czas na chwilę się zwiesza. Jakby coś doczytywało. Na pierwszy rzut oka za wolne bałwany i za mało życia odbiera ich atak.

Awatar użytkownika
szymon5596
Posty: 173
Rejestracja: 19 lip 2012, 19:23

Re: [TTG1] Christmas Nightmare - UPBGE

Postautor: szymon5596 » 15 gru 2018, 1:39

Pograłem dłużej. Powiem tak - w momencie gdy dostałem w ręce miotacz ognia zaczęła się zabawa na naprawdę dobrym poziomie - aż mi się Painkiller przypomniał. Jednak szybko skończyła się amunicja, a szkoda. Fajnie by było jakby było dużo więcej amunicji i wtedy z 3-4 razy więcej przeciwników. Plus inne bronie, karabiny. Ale byłaby jatka. Tylko jak wtedy z wydajnością by to wyglądało, gdy na ekranie byłoby 15 bałwanów olbrzymów...

Innowacja - 5/10
Zabawa - 8/10 - w momencie strzelania miotaczem ognia najlepsza gra, w jaką grałem w BGE. Super feeling tej broni.
Motyw - 8/10
Grafika - 9/10 jak na standardy Blendera
Audio - 5/10
Nastrój - 7/10
Ogólnie - 8/10

Dopieścić, dopracować i będzie dobra gra. Świetnie zrobiony bałwan, kiedyś zrobiłem podobnego i zajęło mi to bardzo dużo czasu.

Awatar użytkownika
Felioz
Posty: 140
Rejestracja: 10 paź 2012, 14:07

Re: [TTG1] Christmas Nightmare - UPBGE

Postautor: Felioz » 15 gru 2018, 12:40

Innowacja - 5/10
Zabawa - 7/10
Motyw - 9/10
Grafika - 9/10
Audio - 5/10
Nastrój - 9/10
Ogólnie - 9/10
Dla mnie faworyt. Jest zima, są bałwany i prezenty. Jakaś fabuła (budzimy się w czarnej d#pie i się zaczyna jazda), ładne tekstury i mapy, dzwięki. Gra ma oczywiście wady ale jak na "konkursowe" standardy jest dobrze.
Ostatnio zmieniony 12 sty 2019, 17:49 przez Felioz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
szymon5596
Posty: 173
Rejestracja: 19 lip 2012, 19:23

Re: [TTG1] Christmas Nightmare - UPBGE

Postautor: szymon5596 » 15 gru 2018, 13:50

Tak z innej beczki trochę. Testowałeś jaki wpływ ma na wydajność liczba obiektów? Widzę, że jest ich ponad 600. Czy drzewa połączyłeś w jeden obiekt? Gdy próbuje przesunąć to przesuwa się jedno, ale gdy edytuje, to edytuje kilkadziesiąt. Może w ogóle w cholerę połączyć większość rzeczy w jeden obiekt? Tylko dochodzą potem problemy z kolizjami itd.

Czy modelowałeś i teksturowałeś drzewa i domki sam, czy znalazłeś w necie? Są świetnie zrobione, nie ma tam zbędnego wierzchołka albo niedociągniętej tekstury. Zazdroszczę umiejętności robienia takich rzeczy, moje obiekty są zawsze toporne, mają za dużo wierzchołków i brzydkie tekstury.

Z jeszcze innej beczki. Może zrobić gierkę bardzo podobną, ale polegającą na odpieraniu kolejnych fal bałwanów z coraz to lepszymi broniami? Coś jak tryb Zombie z CoDa, ale prostsze. Za każdym razem liczba bałwanów powiedzmy, że zwiększała by się dwukrotnie i w każdej fali jeden bałwan ma nową broń, która po zabiciu go "wypada" z niego. Zrobić licznik fal i można konkurować kto dłużej przetrwał.. ;)

araagon
Posty: 251
Rejestracja: 19 lip 2012, 6:15

Re: [TTG1] Christmas Nightmare - UPBGE

Postautor: araagon » 15 gru 2018, 22:39

Testowałem jak by to działało gdybym te obiekty połączył. jest gorzej. Spowodowane to jest sposobem wyliczania kolizji. Szybciej jest komputerowi sprawdzić kilka obiektów po 200-300olygonów, niż jeden duży 5000polygonów. Każde drzewo ma LOD więc troche to szybciej działa, tak samo teren.
Model domku i szopy nie jest mój. Model miotacza i siekiery teź nie, ale są to przerobione modele high poly.
Drzewa i teren wykonane prze zemnie.
Bałwan również, najpierw powstał model high poly.
W początkowej wersji widoczność nie była ograniczona przez mgłę. Ale z racji spadków wydajności musiałem zmniejszyć widoczność. Wyłączone sa też filtry.
Jeżeli ktoś ma szybki komputer może włączyć je, na głównej scenie w panelu logiki wybierając kamere poodchaczać trzeba 4 filtry (retinex, ssao, motion blur itd). Gra wygląda bardziej klimatycznie wtedy.
araagon

Awatar użytkownika
szymon5596
Posty: 173
Rejestracja: 19 lip 2012, 19:23

Re: [TTG1] Christmas Nightmare - UPBGE

Postautor: szymon5596 » 16 gru 2018, 11:19

Włączyłem te filtry i mam 30-40 fps. A komputer ma już prawie 7 lat. Lenovo Y580.

Za co mogę "ukraść" od Ciebie model drzewa i wykorzystywać go u siebie (oczywiście w darmowych projektach)? Bardzo mi się podoba.

araagon
Posty: 251
Rejestracja: 19 lip 2012, 6:15

Re: [TTG1] Christmas Nightmare - UPBGE

Postautor: araagon » 16 gru 2018, 14:47

Możesz spokojnie wziąć ten model. Jest bardzo prosty dlatego go użyłem.
araagon

Awatar użytkownika
szymon5596
Posty: 173
Rejestracja: 19 lip 2012, 19:23

Re: [TTG1] Christmas Nightmare - UPBGE

Postautor: szymon5596 » 16 gru 2018, 15:44

Jest prosty, ale chyba najlepszy jaki do tej pory widziałem w stosunku wierzchołków do wyglądu. xd Po prostu o taki model mi chodziło. Dzięki. :D

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 725
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: [TTG1] Christmas Nightmare - UPBGE

Postautor: maniek » 12 sty 2019, 15:47

Felioz swoją ocenę [Ogólnie] też podaj w formie punktów..
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-imprezowe-koszulki.cupsell.pl


Wróć do „Gry ukończone”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość