Gra FPS

Tutaj pracujemy wspólnie nad projektami w BGE.
araagon
Posty: 231
Rejestracja: 19 lip 2012, 6:15

Re: Gra FPS

Postautor: araagon » 13 lut 2015, 8:21

W ramach relaksu i testów zrobiłem niewielką scenkę - wyspę tropikalną.
https://www.youtube.com/watch?v=mHFZtpkY-3M

Zrobiłem ją na szybko żeby potestować ustawienia i wydajność.
araagon

dynamowy
Posty: 16
Rejestracja: 26 kwie 2014, 19:17

Re: Gra FPS

Postautor: dynamowy » 13 lut 2015, 17:39

Skały zrobiłeś sam? Bo są bardzo ładne ;D

araagon
Posty: 231
Rejestracja: 19 lip 2012, 6:15

Re: Gra FPS

Postautor: araagon » 13 lut 2015, 19:22

Wymodelowałem taki set który można obracać i tworzyć takie duże skały. Model high poly miał 1,7mln polygonów, wersja low poly 999 polygonów:)
araagon

Awatar użytkownika
Woobuz
Posty: 270
Rejestracja: 16 wrz 2012, 12:47
Lokalizacja: Bielsko Biała
Kontaktowanie:

Re: Gra FPS

Postautor: Woobuz » 13 lut 2015, 20:56

Piękna wyspa. Gdybym wiedział jak ją skonstruowałeś, to zrobiłbym taką do mojej gry survival :)
"Bo w każdym z nas jest Chaos i Ład, Dobro i Zło. Ale nad tym można i trzeba zapanować. Trzeba się tego nauczyć."

Awatar użytkownika
Woobuz
Posty: 270
Rejestracja: 16 wrz 2012, 12:47
Lokalizacja: Bielsko Biała
Kontaktowanie:

Re: Gra FPS

Postautor: Woobuz » 13 lut 2015, 20:57

Chodzi mi oczywiście o siatki obiektów i tekstury. Szczególnie interesuje mnie jak zrobić poruszającą się wodę :)
"Bo w każdym z nas jest Chaos i Ład, Dobro i Zło. Ale nad tym można i trzeba zapanować. Trzeba się tego nauczyć."

araagon
Posty: 231
Rejestracja: 19 lip 2012, 6:15

Re: Gra FPS

Postautor: araagon » 14 lut 2015, 0:41

http://youtu.be/8yLOme5yfew
Mała aktualizacja, dodałem system dnia i nocy. Słabo to wygląda ze względu na kiepskie cienie ale powalczę z tym problemem na pewno.
araagon

araagon
Posty: 231
Rejestracja: 19 lip 2012, 6:15

Re: Gra FPS

Postautor: araagon » 18 lut 2015, 13:12

Wody nie tworzyłem sam. Używam shadera "unlimited planar reflections v1.1" Martina Uptilisa.
Jeden z najlepszych skryptów do tworzenia realnego otoczenia wodnego, do tego najszybszy. Inne wersje które są dostepne działają wolniej.
Mam niestety problem z ta wodą bo chciałem dodać symulacje głębokości, tzn że im głębsza woda tym mniej przezroczysta, niestety ten shader nie ma takiej funkcjonalności mają ją inne ale są za powolne np water/underwater shader v 0.99 ma taki ale prędkości przy samej wodzie i kilku obiektach nie przekraczają 30klatek, po dodaniu paru obiektów wszystko zwalnia niesamowicie.
Do tego cienie, zmora Blendera jak do tej pory nierozwiązana. Większość silników gier ma wbudowane wszystko, jakieś np. cascade shadow map etc, a blender zwykły rzut, przy dużej wielkości terenu niestety cienie są rozpikselizowane nawet przy rozdzielczości 8192 piksele. Variance shadows też działa ale to już jest hardcore, BGE zwalnia o połowę z prędkości. Parentowanie lampy do gracza nic nie daje bo chciałbym mieć możliwość używania systemu dnia i nocy a to powoduje że słońce jest sparentowane do nieba. Same dziwne problemy które trzeba rozwiązywać zamiast zająć się tworzeniem otoczenia to walczę z problemami.
araagon

araagon
Posty: 231
Rejestracja: 19 lip 2012, 6:15

Re: Gra FPS

Postautor: araagon » 21 lut 2015, 9:00

https://www.youtube.com/watch?v=p34lMqMH3EY

Nowa wersja, poprawiłem parę rzeczy.
Zamierzam stworzyć z tego takie demko z możliwością włączania filtrów, wyboru jakości textur, ilości obiektów itd.
Co o tym myślicie?
araagon

Awatar użytkownika
piter10p
Posty: 69
Rejestracja: 05 sie 2012, 20:48

Re: Gra FPS

Postautor: piter10p » 21 lut 2015, 11:18

Moim zdaniem w pierwszej kolejności powinniśmy zająć się fabułą i ogólnym celem gry. Bez tego projekcik upadnie tak samo szybko jak się pojawił (Tank Escepe :shock: ).

Gdy będziemy mieli już fabułę można zająć się lokalizacjami.

Mi samemu podoba się wizja osoby wciągniętej do lokalizacji w której niebo łączy się z niebem (raz mamy zniszczone, płonące miasta a raz piękne, białe ruiny świątyń), można by te miejsce uznać za front pomiędzy armiami boskimi i szatana. Nasz bohater próbuje się z niego wydostać zdobywając przy tym nowe, nadludzkie umiejętności i broń.

Pzdr
Obrazek

araagon
Posty: 231
Rejestracja: 19 lip 2012, 6:15

Re: Gra FPS

Postautor: araagon » 15 mar 2015, 22:46

araagon


Wróć do „Projekty zespołowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość