Attack! Attack!

Tutaj pracujemy wspólnie nad projektami w BGE.
Awatar użytkownika
lukaszfito
Posty: 140
Rejestracja: 28 gru 2013, 1:37
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Attack! Attack!

Postautor: lukaszfito » 03 kwie 2014, 13:09

Witajcie w otwartym projekcie zespołowym! Pora na Attack! Attack!
Zachęcam Was do zapoznania się z tym niezwykłym projektem :)

Gatunek:
Akcja cRPG

Założenia:
Prostota edycji - to główne założenie projektu. W skrócie wystarczy tylko wstawić plik w odpowiednim miejscu a program sam go wcieli do gry (nie trzeba znać się na programowaniu, by dany element działał w grze).

Każdy może dołączyć (jawnie lub nie) do tworzenia gry. Wystarczy zapoznać się z krótkimi wyznacznikami (dokumentacją) odpowiednich elementów, by edytować grę. W przyszłości powstaną także edytory upraszczające jeszcze bardziej edycje!

Aktualna wersja:
( link nieaktywny )

Licencja w skrócie:
Grę może udostępniać każdy, wszędzie gdzie chce, pod warunkiem, że będzie udostępniana za darmo.

Żeby być uznany za jednego z Twórców gry musisz dodać swój pseudonim do każdego zamieszczonego przez siebie pliku (przykład: "model_garnka.pseudonim.blend"). Wszystko co w ten sposób dodajesz jest Twoją własnością i zgadzasz się na korzystanie z tego elementu TYLKO w ramach projektu gry.

Możesz rozszerzyć lub ograniczyć prawa korzystania z pliku dodając własne postanowienia licencyjne (przykład: dodanie obok elementu gry pliku tekstowego z treścią licencji "model_garnka.pseudonim.txt").
Ostatnio zmieniony 10 lis 2014, 22:42 przez lukaszfito, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
lukaszfito
Posty: 140
Rejestracja: 28 gru 2013, 1:37
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Attack! Attack!

Postautor: lukaszfito » 03 kwie 2014, 13:09

Pierwszy post tematu ma charakter informacyjno-podsumowujący, będę zbierał w nim też linki do plików głównych, rozszerzeń i wszystkich plików udostępnionych przez Was. Teraz chciałem tylko zapewnić, że pamiętam o tym projekcie :)

Muszę opisać jeszcze dokumentację tworzenia i udostępnię pierwszy projekt w formie instalatora (żeby każdy zaakceptował licencję projektu - zgadzając się tym samym, że wszystkie pliki należą do ich twórców), będą w nim wszystkie pliki projektów do edycji, opisane skrypty i proste wytyczne w dokumentacji (gdzie i jaki element wrzucać, żeby działał). Co dokładnie tam będzie opiszę jak udostępnię.

Awatar użytkownika
lukaszfito
Posty: 140
Rejestracja: 28 gru 2013, 1:37
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Attack! Attack!

Postautor: lukaszfito » 07 kwie 2014, 13:20

Właśnie przesłałem projekt:
(link w pierwszym poście)

UWAGA! Gra nie jest stabilna! Może wyskoczyć błąd podczas przechodzenia między scenami.

Niestabilna jest przez użycie tego nieszczęsnego LibFree(), odkąd pracuje z Blenderem czekam aż naprawią tą funkcję, ale jakoś nie mogę się doczekać, każde uaktualnienie po prostu powoduje nowe błędy... poprawię to w następnej wersji, ale już teraz możecie sprawdzić jak to wszystko wygląda. To w sumie tylko moja wizja i na pewno będzie sporo zmian, pewnie będziecie mieli sporo pomysłów :D Skrypty działają bardzo dobrze, są opisane w dokumentacji i jest wiele przykładowych (małych i dużych). Animacja oczekiwania i poruszania się na razie jest stała, no ale to początki, w folderach raczej widać gdzie co będzie (a jakby co jest opisane). Trudno opisać wszystko teraz żeby nie było zniechęcająco dużo tekstu ;) więc jeśli ktoś jest zainteresowany którymś elementem gry, wystarczy zapytać a ja odpowiem.

Sterowanie graczy (jest ich czterech) to: wsad, ijkl, strzałki oraz 8456 na klawiaturze numerycznej (do edycji w pliku config.ini). Tak na prawdę nie wiem co o tym sądzicie, ale jestem ZA, żeby w grę mogło grać więcej osób na jednym komputerze.

Logo jest tylko przykładowe.

Od razu deklaruje co zrobię do projektu: wywalę LibFree (zaraz opiszę co to niestety zmieni), stworze foldery i dokumentacje do scen areny i świata gry.

Co zmieni usunięcie LibFree? Wszystko co zostanie wczytane do projektu zostanie w pamięci RAM! :cry: (to nie znaczy, że gra będzie wolna, bo z karty graficznej wszystko będzie usuwane) ale kiedyś przecież RAM się przepełni. Wcześniej chciałem dać dużą swobodę, żeby każdy mógł zrobić dowolną scenę, ale teraz zostanie ona w pamięci i to będzie problem. Dlatego trzeba zrezygnować z dużych modeli całych lokacji :( , jest proste rozwiązanie żeby budować na prawdę fajne lokacje, którym jest edytor, gdzie po prostu będziemy sami budować/edytować lokacje z gotowych elementów. Pewnie znacie edytory z gier The Elder Scrolls, Neverwinter, albo chociaż Heroes.. nie chcę narzucać możliwości edytora, więc może się wypowiecie też na ten temat :) i ogólnie na temat projektu, bo na razie próbuje odgadnąć o czym chcielibyście się dowiedzieć i próbuję to opisać.. ale jak widać mało mi się udaje robić to logicznie :oops:
Ostatnio zmieniony 12 lip 2014, 11:35 przez lukaszfito, łącznie zmieniany 1 raz.

araagon
Posty: 231
Rejestracja: 19 lip 2012, 6:15

Re: Attack! Attack!

Postautor: araagon » 10 kwie 2014, 16:14

Nie wiem co robie źle ale ściągnąłem ten plik i w momencie jak próbuje go uruchomić mój antywirus krzyczy że jest w pliku wirus, podam później jego nazwę. Wiesz może w czym jest problem?
araagon

Awatar użytkownika
lukaszfito
Posty: 140
Rejestracja: 28 gru 2013, 1:37
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Attack! Attack!

Postautor: lukaszfito » 10 kwie 2014, 19:04

Prawdopodobnie za pierwszym razem gra zadziałała, ale gdy wyłączyła się krytycznie, to antywir "pomyślał", że plik jest błędny lub zawirusowany :o mogę tylko podejrzewać co jeszcze mogło się stać...

Pewnie odpalasz luncher, on jest plikiem .exe i po kliknięciu na "graj" otwiera inny plik .exe (a dokładniej blenderlpayera), który odpala projekt .blend... więc mamy z tego taki sznureczek od lunchera do gry. Większości programom antywirusowym nie podoba się, kiedy jeden program otwiera inny zewnętrzny program, a tu właśnie tak zrobiłem :oops: .

Kolejny problem to certyfikaty, mój luncher go nie ma a blenderplayer jeśli go kiedyś miał, to pewnie dawno temu wygasł. Blenderplayer został zrobiony do wersji 2.60 i choć nie jest finalną wersją, to nie jest od tego czasu rozwijany (obecna wersja to 0.3.1). Z czego wynika, że dla każdego antywirusa oba te pliki są potencjalnie groźnym oprogramowaniem. Poza tym skrypty pythona w Blenderze nie są kompilowane (tylko interpretowane), przez co można je uważać za szczególnie niebezpieczne :cry: .

Jak to rozwiązać?
  • przeinstalować (pewnie nic nie da),
  • dodać "attack attack" do wyjątków (mało eleganckie, ale skuteczne rozwiązanie),
  • usunąć luncher z projektu (no ale zostaje blenderplayer, więc może nie pomóc na trwałe).

Awatar użytkownika
lukaszfito
Posty: 140
Rejestracja: 28 gru 2013, 1:37
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Attack! Attack!

Postautor: lukaszfito » 16 lip 2014, 11:25

Proszę o uwagę i zapraszam do dyskusji :)

Jak wiecie zapowiedziałem, że zajmę się projektem AA po skończeniu kolejnej wersji RE, a ten czas zbliża się coraz większymi krokami. Dlatego proszę Was o pomoc :oops: a dokładniej o przelanie myśl, oczekiwań i pomysłów na wirtualny papier :D Szczególnie zależy mi na dwóch elementach (przedstawionych niżej), które pozwolą mi zarysować w głowie jak chcecie żeby wyglądała gra - bo przecież w WIELKIM skrócie: dostarczę Wam grę z edytorami, a Wy będziecie się nią bawić (grając, edytując lub modyfikując). Nie powinienem tego robić na ślepo 8-) Powinienem wiedzieć czego oczekujecie ;)

To wielki skrót, gdyż mam nadzieję, że co jakiś czas znajdzie się ktoś, kto wrzuci swoje trzy grosze do kodu, lub pomoże jak czegoś nie ogarnę :? Teraz najlepiej jak rozpocznę sam, bo przy pracy nad RE znacznie lepiej zrozumiałem jak tworzyć stabilne gry w BGE. Przerobie wszystkie skrypty, zmienię założenia kodu, przegrupuje foldery, ale nie zmienię podstawowego założenia projektu - prostoty edycji 8-)

Jako że zaczynamy projekt prawię od początku, to możemy zmienić w nim dowolną rzecz, dlatego to idealny czas na dyskusję! - zanim zacznę pisać skrypty. Oto dwa najważniejsze elementy i pytania jakie możecie (ale nie musicie) poruszyć:

1. Gra:
  • jaka powinna być?
  • jaka być nie powinna?
  • na pewno Action cRPG?
2. Licencja:
  • lepiej uproszczona, czy obszerna i dokładna?
  • czy w ogóle licencja jest potrzebna?

Sam dodam swoje przemyślenia :D możecie je skomentować, rozwinąć albo najlepiej dodać własne!

Gra:
- Niech to będzie polska gra dla Polaków - "Atak! Atak!", zamiast "Attack! Attack!" :)
- Wcześniej pisałem też, że najlepiej jakby po spotkaniu z przeciwnikiem gra przenosiła gracza na oddzielną arenę, gdzie będzie walka, ale możemy zrobić coś bardziej jak diablo - wszystko na jednej mapie. Ale nie chcę robić klona diablo, szczególnie nie podoba mi się wciskanie klawiszy z numerkami jako skróty skili i itemów (tyle gier to ma, tyle RPGów i MMOsów aż głowa boli). Potiony powinny pić się automatycznie, umiejętności można przełączać kółkiem myszy - jest pełno możliwości. Co myślicie?
- Areny miały być po prostu rozwiązaniem modułowym ułatwiającym zrozumienie skryptów, ale i tak skrypty opiszę, więc chyba niepotrzebnie się martwię, że ktoś tego nie ogranie :oops:
- Fajnie by było jakbyśmy mogli też zapisywać nie grę, ale postać, wtedy przy odpalaniu gry moglibyśmy po prostu wybrać savegame i kampanię/moda, w który chcemy grać :D
- W najdalszych planach chciałem zaimplementować multiplayer w sieci lokalnej (i przez internet, przy pomocy takich programów jak hamachi ;) ), ale pomyślimy o tym dopiero, jak powstanie porządna grywalna wersja AA.

Licencja:
- Jeśli nie zależy Wam na bezwzględnej możliwości zachowania praw do swojej pracy umieszczonej w grze (mi niekoniecznie na tym zależy), to można po prostu skrócić licencję o połowę i dodać wzmiankę, że to otwarty projekt dla wszystkich, lub tylko dla zarejestrowanych użytkowników forum :twisted: - wtedy nie ma, też problemu z rozpowszechnianiem gry w zip'ach (w zip'ach nie można zaakceptować licencji przed rozpakowaniem).[/list]

Po prostu piszcie, to nie ja naklikałem 500 wyświetleń w obu tematach Attack! Attack! :roll: Czas abyście włączyli się do zabawy ;)

edit: jak widzę wszyscy na wakacjach, przypomnę o grze za parę miesięcy, do tego czasu projekt wstrzymany

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 617
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Attack! Attack!

Postautor: maniek » 19 lis 2014, 23:18

A czy jakieś demo jest jeszcze dostępne?? Czy projekt jeszcze żyje?
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-koszulki.com.pl


Wróć do „Projekty zespołowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość