Reaktywacja VIPER

Tutaj pracujemy wspólnie nad projektami w BGE.
araagon
Posty: 231
Rejestracja: 19 lip 2012, 6:15

Re: Reaktywacja VIPER

Postautor: araagon » 23 sty 2018, 19:18

Sporo pozmieniałem w grze.
Z racji że brakowało w grze głębi i wyczucia przestrzeni dodałem mgłę.... Musiałem ostro pogłówkować jak zrobić to mądrze za pomocą dostępnych środków. Niestety BGE nie oferuje efektów wolumetrycznych(wolumetryczna mgła), tak więc zastosowałem wbudowany system. Moim zdaniem jest lepiej i sama gra pozwala lepiej czuć przestrzeń.
Do dopracowania pozostał mi system wykrywania kolizji jak i wyliczania uszkodzeń. Do tego myślę nad kamerą z kokpitu. Ale to dopiero przyszlość.
Same wybuchy też będę modyfikował bo wyglądają trochę słabo....
Tu efekt pracy:
https://youtu.be/FH0dbupXl1c

Wkrótce zamieszczę demo z jakąś misją do wykonania, np. polowanie na przestępców (bounty hunting).
Do tego zamieszczę też plik z AI pojazdu poruszającego się w 3d.
araagon

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 601
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Reaktywacja VIPER

Postautor: maniek » 23 sty 2018, 22:40

Hmm.. no nie wiem czy teraz z tą mgłą jest lepiej.. strasznie szaro i nie widać tej głębi kosmosu.. wydaje mi się, że bez mgły lepiej to wyglądało, ale to tylko moje zdanie ;)
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-koszulki.com.pl

Awatar użytkownika
Felioz
Posty: 53
Rejestracja: 10 paź 2012, 14:07

Re: Reaktywacja VIPER

Postautor: Felioz » 24 sty 2018, 21:16

Taka "mgła" była by lepsza pod wodą.

tyser
Posty: 22
Rejestracja: 04 paź 2017, 19:09

Re: Reaktywacja VIPER

Postautor: tyser » 25 sty 2018, 19:48

no to morzna na szybko przerobić to na symulator łodzi podwodnych :D

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 601
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Reaktywacja VIPER

Postautor: maniek » 25 sty 2018, 22:01

No w sumie racja.. tak teraz się przyglądając, to rzeczywiście wygląda jak podwodny świat ;)
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-koszulki.com.pl

araagon
Posty: 231
Rejestracja: 19 lip 2012, 6:15

Re: Reaktywacja VIPER

Postautor: araagon » 27 sty 2018, 21:51

To może podmienie obiekty na łodzie podwodne? Żartuje :):)
Tak naprawdę muszę coś wymyśleć bo ta mgła pomaga zwiększyć wydajność. Przy braku mgły wydajność spada drastycznie....
araagon

araagon
Posty: 231
Rejestracja: 19 lip 2012, 6:15

Re: Reaktywacja VIPER

Postautor: araagon » 30 sty 2018, 23:36

http://www.mediafire.com/file/tqxq0eqm6ggbbod/runtime.rar

Jezeli ktoś ma ochotę to do ściagnięcia jest plik runtime z tym co mniej więcej do tej pory zrobiłem.
Mozna polatać i postrzelać sobie trochę do pojazdów:)
araagon

araagon
Posty: 231
Rejestracja: 19 lip 2012, 6:15

Re: Reaktywacja VIPER

Postautor: araagon » 31 sty 2018, 10:51

Muszę sie troche was poradzić, może mi pomożecie z problemem.
http://www.mediafire.com/file/oygqsi28xc6ibx1/parent%20problem.blend

Problem jest nastepujący: chciałbym aby na większych statkach znajdowały się działka. Samo naprowadzanie nie jest problemem, problemem jest sposób powiązania ze statkiem. Działko jest sparentowane do statku, i niestety nie kopiuje ruchu statku tylko cały czas naprowadza się na cel. wygląda to kiepsko bo w zalezności od rotacji statku odgina się zamiast stanowić całość.
W pliku po naciśnięciu P dokładnie to widać, niebieski box z włączonym track to nie odchyla się zgodnie z ruchem statku .
ma ktoś pomysł na rozwiązanie problemu????
araagon

Awatar użytkownika
Troll
Posty: 55
Rejestracja: 18 lip 2012, 12:40
Lokalizacja: Valoran

Re: Reaktywacja VIPER

Postautor: Troll » 31 sty 2018, 10:58

Innymi słowy chodzi Ci o to, by tylko to zielone działo się naprowadzało na cel a cube był nieruchomo przytwierdzony do statku? Nie jestem pewien czy rozumiem...

Z tego co widze statek ma też ustawione "track to". Nie wiem czy to jest zamierzony efekt, jeżeli nie to po prostu usuń actuator i wtedy będzie naprowadzać samo działo.

Jeżeli chodzi o wieżyczkę:

Żeby go (niebieskiego cube'a) nie naprowadzać przychodzi mi na myśl ewentualnie skopiowanie go tak, aby był w tym samym miejscu. Wtedy ukrywasz ten, który wcześniej stworzyłeś w Outlinerze (ikonka aparatu po prawej przy obiekcie) a przy drugim, którego masz skopiowanego w tym samym miejscu wystarczy że usuniesz "track to". Zostanie parent, który będzie podróżował ze statkiem, ale nie będzie się ruszał. Tego cuba możesz wtedy wykorzystać wtedy do wymodelowania stacjonarnej wieży.

Pewnie jest jakieś prostsze rozwiązanie, ale na razie nic mi na myśl nie przychodzi
dorzucam link: https://we.tl/cqOB1Qtj1U

araagon
Posty: 231
Rejestracja: 19 lip 2012, 6:15

Re: Reaktywacja VIPER

Postautor: araagon » 31 sty 2018, 11:44

Chodzi o to że niebieski cube reperzentuje wieżyczke która musi naprowadzać się na obiekt ale zgodnie z lokalną pozycja i rotacja statku. Nie może obracać sie w każdym kierunku bo wygląda to jakby nie była przytwierdzona do statku . Nie wiem czy rozumiesz o co chodzi. Jezeli duzy statek będzie poruszał sie tylko w dwóch wymiarach to nic sie nie dzieje, jezeli dochodzi trzeci, to jest problem.
araagon


Wróć do „Projekty zespołowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość