Strona 5 z 7

Re: Reaktywacja VIPER

: 10 sty 2016, 10:04
autor: araagon
https://www.youtube.com/watch?v=1YKQKvuq-Cc

To jakby był ktoś zainteresowany najbardziej aktualna wersja.

Re: Reaktywacja VIPER

: 06 sty 2018, 21:44
autor: araagon
Przysiadłem dziś do Blendera i wymyśliłem prostą sztuczną inteligencje do mojego projektu. Potrafi namierzać i ścigać gracza, omijać przeszkody, i uciekać w przypadku gdy siadamy mu na ogon, do tego robi proste uniki aby za szybko nie zginąć.
Zamieszczam krótki filmik, w pewnym momencie jest dwóch przeciwników.
https://youtu.be/832yg5CbZ9Q

Ciekawym faktem może być to, że nie użyłem żadnego skryptu. Wszystko na kostkach logiki:)

Re: Reaktywacja VIPER

: 06 sty 2018, 22:06
autor: maniek
Naprawdę fajnie to wygląda.. i do tego kostki logiki, bez pythona?! Szacun..
Może tutorial o prostym AI? Naprawdę przydałby się, ponieważ dużo ludzi robi te swoje gry, gdzie postać się porusza, ale przeważnie jest problem z oprogramowanie "wrogów"

Re: Reaktywacja VIPER

: 08 sty 2018, 13:28
autor: araagon
Oczywiście zamieszcze podstawowy plik jako przykład do nauki. Całość opiera się o system radarów i kilka stanów, przełączających się między sobą aby symulować rzeczywisty lot pojazdu.
mam problem i w sumie nie wiem jak go rozwiązać. Znalazłem bardzo fajny plik z radarem działającym w 3d:
https://blenderartists.org/forum/showthread.php?381473-Need-help-3d-radar-for-space-game

Problem jest następujący: radar działa tylko jako umieszczony na środku i nieruchomy. Chciałem go powiązać z kamerą i używać do namierzania obiektów niestety całość wyświetla się tylko na środku i w żaden znany mi sposób nie podąża za kamerą.
Może ma ktoś pomysł na podobny radar ale działający gdzie gracz będzie umieszczony po środku jako np. zielony punkt a w trakcie lotu całość będzie podążać za graczem jednocześnie reagując na zmiany kierunku i rotacje lotu.
Byłbym wdzięczny za pomoc.

Re: Reaktywacja VIPER

: 08 sty 2018, 17:49
autor: maniek
To chyba nie jest mój typ gry, ponieważ nie mam pojęcia co ten plik ma za zadanie robić...

Re: Reaktywacja VIPER

: 08 sty 2018, 23:00
autor: araagon
Nic nie szkodzi. poradziłem sobie.
https://youtu.be/0oYdS1Sw5pw

Działający radar wraz z niedopracowana wersją wskaźnika który wskazuje położenie nieprzyjaciela gdy ten znika z pola widzenia.

Re: Reaktywacja VIPER

: 09 sty 2018, 1:17
autor: maniek
A to o to chodziło.. teraz już rozumiem ;) o to nawet by się przydało do FPS'a,żeby było wiadomo skąd padł strzał ;)

Re: Reaktywacja VIPER

: 14 sty 2018, 22:18
autor: araagon
https://youtu.be/Xykak_kV6ZE

Mały update. Dodałem duży statek z działkami do zniszczenia.

Re: Reaktywacja VIPER

: 20 sty 2018, 23:20
autor: araagon
Dziś troszkę popracowałem nad grą i przeprowadziłem próbę odtworzenia pasa asteroid. Standardowy LOD niestety nie bardzo radzi sobie z taką ilością obiektów. Ale efekt jest nawet fajny:

https://youtu.be/iU7KwxGvjp0

Co o tym myślicie??

Re: Reaktywacja VIPER

: 21 sty 2018, 12:00
autor: maniek
WOW.. naprawdę świetnie to wygląda.. to wykrywanie wrogów, sztuczna inteligencja, no i ten pas asteroid... mega. Kiedyś na projekt ze studiów zrobiłem coś podobnego, tyle latało się w futurystycznym mieście i rozwalało latające autobusy :P coś podobnego do Crime Cities 2.. Ah.. marzy mi się taka gra przez siec ;)