Reaktywacja VIPER

Tutaj pracujemy wspólnie nad projektami w BGE.
Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 662
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Reaktywacja VIPER

Postautor: maniek » 17 gru 2013, 0:55

Cell Facture to addon czy modyfikator?? Fajnie się rozpadają te asteroidy ;)
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-imprezowe-koszulki.cupsell.pl

araagon
Posty: 238
Rejestracja: 19 lip 2012, 6:15

Re: Reaktywacja VIPER

Postautor: araagon » 17 gru 2013, 7:46

Cell Fracture to addon, łatwy w użyciu.
Kiedyś ktoś na tym forum pytał jak dodać grupę obiektów za jednym razem, jest to bardzo proste, wystarczy wszystkie kawałki przypisać do jednej Grupy oczywiście na drugiej warstwie, następnie wybrać "Add Group Instance" i gotowe. mamy drugi obiekt o nazwie grupy. Podczas kolizji kasujemy dany obiekt (np asteroida) a w jego miejsce dodajemy nasz Group Instance który stworzyliśmy wcześniej.
araagon

Nersael
Posty: 34
Rejestracja: 10 sty 2014, 16:56

Re: Reaktywacja VIPER

Postautor: Nersael » 12 sty 2014, 13:20

Tego typu gry zawsze cieszyły się popularnością. Z kim bym nie rozmawiał to każdy powie, że w frontiera zagrał by jeszcze raz.
Jakbyś potrzebował jakiegoś modelu lub pomysłu na interfejs czy skrypt na handel w grze to w wolnej chwili postaram się pomóc.

araagon
Posty: 238
Rejestracja: 19 lip 2012, 6:15

Re: Reaktywacja VIPER

Postautor: araagon » 27 paź 2014, 13:08

http://youtu.be/namTyNXyi0A

Wrzucam kolejny filmik z postępów nad grą. Nadal walczę z radarem do tej gry i sztuczna inteligencją dla małych statków. Fajnie gdyby mógł mi ktoś pomóc stworzyć taką która potrafi omijać przeszkody i celnie strzelać podąrzając za nieprzyjacielem.
Przydałby się też model dużej stacji kosmicznej.
araagon

Awatar użytkownika
pawianek
Posty: 61
Rejestracja: 03 sty 2013, 21:20

Re: Reaktywacja VIPER

Postautor: pawianek » 28 paź 2014, 21:32

Tło jest zarąbiste, jak to zrobiłeś ? bo to raczej nie jest sky box ? ogólnie wygląda bardzo ładnie i profesjonalnie ale jeden mały minus, trochę nie podoba mi się wybuchanie tych statków, ale to tylko moje zdanie ;)
Jeśli zechcemy możemy stworzyć wiele wspaniałych i dobrych rzeczy :)

araagon
Posty: 238
Rejestracja: 19 lip 2012, 6:15

Re: Reaktywacja VIPER

Postautor: araagon » 28 paź 2014, 21:45

Tło to rzeczywiście skybox. Textura o dużej rozdzielczości 4092x4092pixele, robiłem ja sam ze zdjęć teleskopu Hubla.
Wybuch statku już został poprawiony, jeszcze go dopracuje tylko bo chyba zbyt mocny jest, poniżej filmik jak to teraz wygląda:
http://www.youtube.com/watch?v=M762q9YyaBo
araagon

Awatar użytkownika
krasnoludek
Posty: 45
Rejestracja: 15 mar 2014, 17:21

Re: Reaktywacja VIPER

Postautor: krasnoludek » 29 paź 2014, 14:10

Ostatnio szukałem sobie do swojego "projektu" sztucznej inteligencji, jakiegoś algorytmu czy coś podobnego, sam Ci nie pomogę, bo za słabo programuję i jestem leniem trochę :) , ale tutaj masz linka do czegoś takiego http://blenderartists.org/forum/showthr ... in-Blender

Całkiem niedawno pewien Francuz portował różne algorytmy do Blender Game Engine np. algorytm A*, z tym że tam trzeba dzielić pole całej gry, więc nie wiem czy to się do czegoś Tobie przyda, tutaj wyjaśnienie po Polsku http://www.policyalmanac.org/games/aSta ... al_pol.htm

Oglądałem już Twoją grę na samym początku powstawania i wygląda bardzo fajnie od strony artystycznej, aczkolwiek zawsze tym najwyższym murem jest programowanie.

araagon
Posty: 238
Rejestracja: 19 lip 2012, 6:15

Re: Reaktywacja VIPER

Postautor: araagon » 29 paź 2014, 19:42

No właśnie to jest problem niestety bo i ja mam niewielką wiedzę i nie umiem programować, orientuje się mniej więcej o co chodzi ale sam nie tworzę za wiele.
Chyba póki co poprzestane na AI które robi tylko dwie podstawowe rzeczy: podąża za mną i w odpowiedniej odległości strzela, a do tego potrafi omijać przeszkody. To da się zrobić w kostkach logiki, wprowadzę też dwa lub trzy stany, pierwszy bezczynność + patrol, drugi atak i podążanie za celem a trzeci to może tryb ataku na bazę czyli odnajdywanie najbliższych celów i ich eliminacja.
Nie wiem, taki mam plan.
Statki duże czyli takie jak pokazałem będą po prostu podążać do jakiegoś celu, zatrzymywać się w odpowiedniej odległości i strzelać.
araagon

Awatar użytkownika
pawianek
Posty: 61
Rejestracja: 03 sty 2013, 21:20

Re: Reaktywacja VIPER

Postautor: pawianek » 29 paź 2014, 21:47

w sumie to ja na pracy magisterskiej zajmowałem się "sztuczną inteligencją" ale to trudne zagadnie obecnie nie mam kompletnie czasu żeby się tym zajmować i sporo zapomniałem już , nie wiem czy teraz dał bym rade :(
Jeśli zechcemy możemy stworzyć wiele wspaniałych i dobrych rzeczy :)

araagon
Posty: 238
Rejestracja: 19 lip 2012, 6:15

Re: Reaktywacja VIPER

Postautor: araagon » 30 paź 2014, 19:39

https://www.mediafire.com/?l25ecbheb07rkuq
Postanowiłem zminić podstwawową broń statku i zamontować laser. Znalazłem stary plik z laserem ale jest jeden problem. Chciałbym aby laser przenikął część obiektów a części nie. Tzn. jeżeli promień lasera spotka obiekt z zadanym "property" to ma go pominąć. Może jest jakiś sposób aby zmodyfikować ten skrypt? Będę wdzięczny za pomoc.
araagon


Wróć do „Projekty zespołowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość