Reaktywacja VIPER

Tutaj pracujemy wspólnie nad projektami w BGE.
araagon
Posty: 213
Rejestracja: 19 lip 2012, 6:15

Re: Reaktywacja VIPER

Postautor: araagon » 10 sty 2016, 10:04

https://www.youtube.com/watch?v=1YKQKvuq-Cc

To jakby był ktoś zainteresowany najbardziej aktualna wersja.
araagon

araagon
Posty: 213
Rejestracja: 19 lip 2012, 6:15

Re: Reaktywacja VIPER

Postautor: araagon » 06 sty 2018, 21:44

Przysiadłem dziś do Blendera i wymyśliłem prostą sztuczną inteligencje do mojego projektu. Potrafi namierzać i ścigać gracza, omijać przeszkody, i uciekać w przypadku gdy siadamy mu na ogon, do tego robi proste uniki aby za szybko nie zginąć.
Zamieszczam krótki filmik, w pewnym momencie jest dwóch przeciwników.
https://youtu.be/832yg5CbZ9Q

Ciekawym faktem może być to, że nie użyłem żadnego skryptu. Wszystko na kostkach logiki:)
araagon

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 455
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Reaktywacja VIPER

Postautor: maniek » 06 sty 2018, 22:06

Naprawdę fajnie to wygląda.. i do tego kostki logiki, bez pythona?! Szacun..
Może tutorial o prostym AI? Naprawdę przydałby się, ponieważ dużo ludzi robi te swoje gry, gdzie postać się porusza, ale przeważnie jest problem z oprogramowanie "wrogów"
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-koszulki.com.pl

araagon
Posty: 213
Rejestracja: 19 lip 2012, 6:15

Re: Reaktywacja VIPER

Postautor: araagon » 08 sty 2018, 13:28

Oczywiście zamieszcze podstawowy plik jako przykład do nauki. Całość opiera się o system radarów i kilka stanów, przełączających się między sobą aby symulować rzeczywisty lot pojazdu.
mam problem i w sumie nie wiem jak go rozwiązać. Znalazłem bardzo fajny plik z radarem działającym w 3d:
https://blenderartists.org/forum/showthread.php?381473-Need-help-3d-radar-for-space-game

Problem jest następujący: radar działa tylko jako umieszczony na środku i nieruchomy. Chciałem go powiązać z kamerą i używać do namierzania obiektów niestety całość wyświetla się tylko na środku i w żaden znany mi sposób nie podąża za kamerą.
Może ma ktoś pomysł na podobny radar ale działający gdzie gracz będzie umieszczony po środku jako np. zielony punkt a w trakcie lotu całość będzie podążać za graczem jednocześnie reagując na zmiany kierunku i rotacje lotu.
Byłbym wdzięczny za pomoc.
araagon

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 455
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Reaktywacja VIPER

Postautor: maniek » 08 sty 2018, 17:49

To chyba nie jest mój typ gry, ponieważ nie mam pojęcia co ten plik ma za zadanie robić...
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-koszulki.com.pl

araagon
Posty: 213
Rejestracja: 19 lip 2012, 6:15

Re: Reaktywacja VIPER

Postautor: araagon » 08 sty 2018, 23:00

Nic nie szkodzi. poradziłem sobie.
https://youtu.be/0oYdS1Sw5pw

Działający radar wraz z niedopracowana wersją wskaźnika który wskazuje położenie nieprzyjaciela gdy ten znika z pola widzenia.
araagon

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 455
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Reaktywacja VIPER

Postautor: maniek » 09 sty 2018, 1:17

A to o to chodziło.. teraz już rozumiem ;) o to nawet by się przydało do FPS'a,żeby było wiadomo skąd padł strzał ;)
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-koszulki.com.pl

araagon
Posty: 213
Rejestracja: 19 lip 2012, 6:15

Re: Reaktywacja VIPER

Postautor: araagon » 14 sty 2018, 22:18

https://youtu.be/Xykak_kV6ZE

Mały update. Dodałem duży statek z działkami do zniszczenia.
araagon

araagon
Posty: 213
Rejestracja: 19 lip 2012, 6:15

Re: Reaktywacja VIPER

Postautor: araagon » 20 sty 2018, 23:20

Dziś troszkę popracowałem nad grą i przeprowadziłem próbę odtworzenia pasa asteroid. Standardowy LOD niestety nie bardzo radzi sobie z taką ilością obiektów. Ale efekt jest nawet fajny:

https://youtu.be/iU7KwxGvjp0

Co o tym myślicie??
araagon

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 455
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Reaktywacja VIPER

Postautor: maniek » 21 sty 2018, 12:00

WOW.. naprawdę świetnie to wygląda.. to wykrywanie wrogów, sztuczna inteligencja, no i ten pas asteroid... mega. Kiedyś na projekt ze studiów zrobiłem coś podobnego, tyle latało się w futurystycznym mieście i rozwalało latające autobusy :P coś podobnego do Crime Cities 2.. Ah.. marzy mi się taka gra przez siec ;)
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-koszulki.com.pl


Wróć do „Projekty zespołowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość