[TTG 1] Christmas Nightmare

Tworzysz grę i chcesz się poszczycić postępami lub zasięgnąć opinii o niej? Pisz śmiało
araagon
Posty: 251
Rejestracja: 19 lip 2012, 6:15

[TTG 1] Christmas Nightmare

Postautor: araagon » 08 gru 2018, 1:45

Tak jak było napisane chciałbym zamieścić filmik z gry jaką tworzę na turniej. Jest to bardzo wczesny etap. Całość zrobiona w UPBGE wersja 2.4.

https://youtu.be/MRYeagU4rhg
araagon

Awatar użytkownika
robertdolega
Posty: 126
Rejestracja: 31 sty 2018, 7:00
Kontaktowanie:

Re: [TTG 1] Christmas Nightmare

Postautor: robertdolega » 08 gru 2018, 16:20

Jaaakie to jest fajne! Będzie można w to zagrać jak będzie skończone?

A jak to robisz z tym oświetleniem? Ja jak u siebie włączam efekt oświetlenia, to jest 1 FPS wtedy. Zdrać ten sekret ;)

araagon
Posty: 251
Rejestracja: 19 lip 2012, 6:15

Re: [TTG 1] Christmas Nightmare

Postautor: araagon » 08 gru 2018, 17:44

Musisz sprecyzować co masz na myśli w sprawie oświetlenia.. ogólnie oświetlenie to 4 lampy, 2 sun i 2 hemi. 2 hemi świecą tak jak przy otwarciu UPBGE jeden w dól drugi w górev(pierwszy daje leko niebieskie drugi lekko żółte światło).
Jeden sun ustawiony jest statycznie (nie podąża za bohaterem), oświetla teren i generuje statyczne cienie. Drugi sun połączony jest z bohaterem, i służy tylko do generowania cienia obiektom ruchomym (znajdującym się na tej samej warstwie), ale tylko na niewielkim obszarze. Filmik nie oddaje rzeczywistego tempa gry, niestety mam słabszego kompa i Fraps mocno spowalnia grę.
Niestety gra będzie wymagała jakiejś konkretniejszej karty graficznej, na integrze raczej będzie to slide show. Spowodowane to jest dość rozbudowana logiką przeciwników, do tego dochodzą odbicia w czasie rzeczywistym, ogień który mocno obciąża kartę.
Demo jest gotowe, ale mocno niedopracowane.
araagon

Awatar użytkownika
robertdolega
Posty: 126
Rejestracja: 31 sty 2018, 7:00
Kontaktowanie:

Re: [TTG 1] Christmas Nightmare

Postautor: robertdolega » 08 gru 2018, 22:52

Tyle lamp i nawet płynnie na filmiku jest. Nawet nie zwróciłem uwagi, że coś jest wolniej. A jeszcze jak mówisz, że masz słabszego kompa to już wgl. mnie to zastanawia. Bo chodzi mi o to, że ja jak w Shading>GLSL włączę Lights, to wtedy mam pokaz slajdów, a nie płynny obraz w grze. Ja wiem, że silnik BGE nie jest idealny i super wydajny, no ale bez przesady. A mi się zawsze jeszcze robi tak, że im bliżej kamera jest jakiejś tekstury, to spadają klatki, aż w końcu trzeba zrobić restart systemu, bo się kursorem ruszyć nie da.

A sprzęt mam taki: Geforce 940MX, Intel i3-7100 CPU 2.4 / Intel HD Graphics 620

A no właśnie, bo Ty robisz w UPBGE, a ja w BGE. Czy w związku z tym różnica powinna być tak duża?

araagon
Posty: 251
Rejestracja: 19 lip 2012, 6:15

Re: [TTG 1] Christmas Nightmare

Postautor: araagon » 08 gru 2018, 23:03

Nie powinna być tak duża. U ciebie wąskie gardło to niestety karta graficzna. Ta integra chyba ma problemy z wyświetlaniem czegokolwiek w trybie GLSL.... Po dodaniu światła zawiesza się na obliczeniach bo nie jest do tego przystosowana. Nowsze karty graficzne mają to rozwiązane sprzętowo, u ciebie procesor karty musi wszystko policzyć, dlatego nie zrobisz nic w tym trybie. Miałem kilka lat temu podobną karte na laptopie więc wiem co pisze.
araagon

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 717
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: [TTG 1] Christmas Nightmare

Postautor: maniek » 08 gru 2018, 23:12

robertdolega pisze:że im bliżej kamera jest jakiejś tekstury, to spadają klatk


Też to zauważyłem, że klatki spadają im kamera jest bliżej tekstury. A Blendera odpalaj na karcie Nvidii
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-imprezowe-koszulki.cupsell.pl

Awatar użytkownika
robertdolega
Posty: 126
Rejestracja: 31 sty 2018, 7:00
Kontaktowanie:

Re: [TTG 1] Christmas Nightmare

Postautor: robertdolega » 08 gru 2018, 23:50

Dzięki Wam :) spróbuję na Nvidii.

Czekam na tą grę :) Lubię świateczne klimaty. No i ciekawe co Nvidia na to.


Wróć do „Gry w trakcie realizacji”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość