Blackness

Tworzysz grę i chcesz się poszczycić postępami lub zasięgnąć opinii o niej? Pisz śmiało
Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 617
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Blackness

Postautor: maniek » 09 mar 2018, 9:17

Lepiej jakby wszystko było w jednym pliku, ponieważ odczyty plików jak i zapisy to są długie operacje. W jednym pliku możesz przechowywać wszystko i będzie tylko jeden odczyt i jeden zapis, a nie po 3 aż.

Żeby zmienić ikonę blendera, byś musiał pogrzebać w kodzie blenderplayer i na nowo skomplikować ze źródeł blendera.

Inną drogą jest, pod WIndowsem, utworzenie jakiegoś launchera, który będzie startował Twój plik. Wtedy ten launcher może mieć ikonę jaką tylko chcesz. Po prostu utwórz plik batch, w którym wykonasz komendę uruchomienia exe :

Kod: Zaznacz cały

start sciezka/do/gry.exe

Użyj później jakiej aplikacji, która ten plik skonwertuje do exe. Wtedy temu exe przypiszesz ikonę jaką chcesz.
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-koszulki.com.pl

Awatar użytkownika
robertdolega
Posty: 98
Rejestracja: 31 sty 2018, 7:00
Kontaktowanie:

Re: Blackness

Postautor: robertdolega » 09 mar 2018, 12:41

A jeśli mam 4 osobne obiekty i każdy ma wartość do zapisania? To mogę to zrobić jednym skryptem? Bo jak każdy z nich w tej samej chwili dostanie wiadomość, że ma zapisać swoją wartość i każdy użyje tego samego skryptu, to nie będzie jakichś komplikacji?

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 617
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Blackness

Postautor: maniek » 09 mar 2018, 15:21

Hmm w sumie może.. zrób jak sobie wymyślisz i będzie dobrze ;)
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-koszulki.com.pl

Awatar użytkownika
robertdolega
Posty: 98
Rejestracja: 31 sty 2018, 7:00
Kontaktowanie:

Re: Blackness

Postautor: robertdolega » 09 mar 2018, 15:44

Zrobiłem tak jak mówiłeś. Wszystkie życia, punkty itd. dodają się do jednego pliku. Zrobiłem tak, że jeden obiekt (Wartosci) zbiera wszystkie wartości i pod koniec poziomu je zapisuje. A obiekty, które mają daną wartość wyświetlać na ekranie podczas gry (życia, punkty itd.) kopiują sobie wybraną wartość z tego głównego obiektu i ją wyświetlają. Dobrze, że mnie natchnąłeś to tego, żeby się zapisywało w jednym pliku, bo teraz mam o wiele mniej kostek logiki i wszystko jest bardziej przejrzyste.

Także cały system zapisywanie, ładowanie - wszystko już działa super. I pierwszy poziom już ukończyłem. Teraz chcę zrobić kolejny i mam tylko jeszcze jedno pytanie :oops:

Na jedną scenę przypada jeden poziom. W poziomie jest przynajmniej 10 obiektów, których nazwa jest istotna. I teraz jak skopiuję scenę to do nazwy każdego obiektu naturalnie dodaje się (.001),(.002) itd. I na nowo muszę grzebać w każdej kostce logiki każdego obiektu, żeby podać nową nazwę. Jak mogę ten problem rozwiązać? Mogę zrobić tak, że każda scena nie bierze pod uwagę obiektów w innych scenach? Np. mam 10 scen i w każdej jest obiekt o nazwie (Player).

Awatar użytkownika
robertdolega
Posty: 98
Rejestracja: 31 sty 2018, 7:00
Kontaktowanie:

Re: Blackness

Postautor: robertdolega » 12 mar 2018, 18:38

Jak zrobić by Actuatory Property 'czekały na swoją kolej'? Chodzi o to, że mam wartość "Amunicja" i jeśli jest większa niż 0, to słuchać dźwięk strzału, a gdy mniejsza niż 1, to słychać dźwięk mówiący, że nie ma już amunicji. Tylko w momencie gdy została 1 amunicja i klilam enter, by strzelić, to słychać oba dźwięki. Bo klikam enter i wartość amunicji zmienia się na 0 i wtedy uruchamia się dźwięk, że już nic nie ma. Jak zrobić, żeby wciśnięty enter mógł wykonać 1 operację na kliknięcie? Może trzeba użyć (Activate TRUE level..., Level, Tap, Invert)? Nie wiem co one robią nawet te przyciski :cry:

Awatar użytkownika
Woobuz
Posty: 270
Rejestracja: 16 wrz 2012, 12:47
Lokalizacja: Bielsko Biała
Kontaktowanie:

Re: Blackness

Postautor: Woobuz » 13 mar 2018, 2:36

Spróbuj zaznaczyć "Tap" tam, gdzie jest ustawione, że przy 0 puszcza komunikat. Ewentualnie mógłbyś podesłać screena całego układu kostek, to coś wymyślę.
"Bo w każdym z nas jest Chaos i Ład, Dobro i Zło. Ale nad tym można i trzeba zapanować. Trzeba się tego nauczyć."

Awatar użytkownika
robertdolega
Posty: 98
Rejestracja: 31 sty 2018, 7:00
Kontaktowanie:

Re: Blackness

Postautor: robertdolega » 13 mar 2018, 10:33

O dzięki wielkie. "Tap" pomogło.

Awatar użytkownika
robertdolega
Posty: 98
Rejestracja: 31 sty 2018, 7:00
Kontaktowanie:

Re: Blackness

Postautor: robertdolega » 14 mar 2018, 23:51

Chciałbym się z Wami podzielić ostatnim filmikiem przed tym, jak opublikuję wersję demo zawierającą 5 poziomów. Obecnie jestem na etapie tworzenia 2 poziomu. Ten jak i kolejne będą o wiele większe od poziomu 1, który już pokazywałem. Chcę, aby była swoboda ruchu i żeby można było się zagubić i naprawdę szukać wyjścia. Bo taki jest cel. Postać na początku opowiada, że się zgubiła i prosi o pomoc w znalezieniu wyjścia. Oto połowa poziomu 2:




Jeśli gra odniesie większy sukces niż moja poprzednia gra, to planuję dodać takie funkcje jak:

- Sklepik: wymiana życia na amunicję, amunicję na życie itd.
- Pasek z ilością życia dla wrogów
- Tarcza ochronna, którą można włączyć i wyłączyć, która cyklicznie zużywa złapane gwiazdki
- Podgląd wrogów, które się już poznało

Także pomysłów mam sporo i ciągle mam nowe. Ciekawe tylko czy coś z tego będzie :P

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 617
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Blackness

Postautor: maniek » 15 mar 2018, 9:30

Naprawdę fajnie wyglądająca platformówka.. nie wiem tylko czy ta muzyka nie jest zbyt przygnębiająca. To jak udostępnisz demo to myślę, że damy newsa na główną ;)
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-koszulki.com.pl

Awatar użytkownika
robertdolega
Posty: 98
Rejestracja: 31 sty 2018, 7:00
Kontaktowanie:

Re: Blackness

Postautor: robertdolega » 16 mar 2018, 23:43

Pracuję na pełnych obrotach po kilka godzin dziennie więc myślę, że demo będzie jakoś w przeciągu miesiąca. To bardzo by mi było miło gdyby się news na głównej pojawił :)

A do gry licencję mam napisaną, bo do każdej stosuję prawie tą samą. A dla Blenderplayera, który tylko uruchamią grę z pliku wystarczy napisać, że Blenderplayer jest oparty o licencję GNU GPL i to wszystko?


Wróć do „Gry w trakcie realizacji”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość