Blackness

Tworzysz grę i chcesz się poszczycić postępami lub zasięgnąć opinii o niej? Pisz śmiało
Awatar użytkownika
robertdolega
Posty: 99
Rejestracja: 31 sty 2018, 7:00
Kontaktowanie:

Re: Blackness Cave

Postautor: robertdolega » 03 mar 2018, 13:28

A mam jeszcze taki problem, że... no bo jak uruchamiam plik (gra.exe), to jest to Blenderplayer, który automatycznie uruchamia grę z pliku (gra.blend). I gdy uruchamiam plik (gra.exe), to antywirus wykrywa to jako wirus. Co mogę zrobić, żeby gra nie była uważana za niebezpieczny plik?

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 663
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Blackness Cave

Postautor: maniek » 03 mar 2018, 18:35

robertdolega pisze:Ile FPS powinienem ustawić w panelu Scene>Physics? Domyślnie jest 60 FPS. Wpływa to na wydajność? Jeśli tak, to zmienię na 30 FPS, tylko wtedy wszystkie ruchy postaci muszę zwiększyć dwukrotnie prawda? Bo jak z 60 FPS zmienię na 30 FPS to każdy ruch będzie o połowę wolniejszy.


Jeśli zmienisz FPS do 30 to szybkość będzie taka sama tylko klatkowanie zobaczysz..

Niestety z exe i antywirusem Ci nie pomogę, bo używam linuxa ;)
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-imprezowe-koszulki.cupsell.pl

Awatar użytkownika
robertdolega
Posty: 99
Rejestracja: 31 sty 2018, 7:00
Kontaktowanie:

Re: Blackness

Postautor: robertdolega » 03 mar 2018, 23:17

Dzięki Wam za wyjaśnienie.

Nie wiem jeszcze jak długie będą poziomy i ile będzie trzeba grać, żeby grę przejść do ostatniego poziomu, ale zastanawiam się nad taką obcją, że grę można zawsze kontynuować od najwyższego poziomu do jakiego się przeszło. I już wymyśliłem jak bym to zrobił:

Gdy np. skończę poziom 3, gdzieś na dysku w katalogu z grą zpisuje się cyfra "4" w jakimś pliku. I po ponownym uruchomieniu gry, gdy kliknę kontynuuj grę, to ten przycisk 'kontynuuj' miałby Actuatory: property (equal) i tu tyle actuatorów ile poziomów. I jeśli w pliku była cyfra 4, to actuator z property: (eual 4) otwierałby scenę z czwartym poziomem.

Tak to wymyśliłem tylko teraz jak zrobić by ta informacja się zapisywała i odczytywała? Chyba wyczuwam Pythona? Bo aby zapisać cyfrę i odczytać to kod chyba nie powinien być jakiś ogromny co?
Ostatnio zmieniony 03 mar 2018, 23:50 przez robertdolega, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
robertdolega
Posty: 99
Rejestracja: 31 sty 2018, 7:00
Kontaktowanie:

Re: Blackness

Postautor: robertdolega » 03 mar 2018, 23:45

Chyba znalazłem taki skrypt, który na to pozwoli ale nie jestem pewien czy to jest to: https://blenderartists.org/forum/archiv ... 20469.html

Wygląda znajomo. Jakby PHP :?

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 663
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Blackness

Postautor: maniek » 03 mar 2018, 23:58

Można tak, ale można też użyć globalDict.. W actuatorze Game znajdziesz save/load, ale niech to Cię nie zwiedzie.. One nic nie robią, i tak musisz uzyć Pythona
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-imprezowe-koszulki.cupsell.pl

Awatar użytkownika
robertdolega
Posty: 99
Rejestracja: 31 sty 2018, 7:00
Kontaktowanie:

Re: Blackness

Postautor: robertdolega » 05 mar 2018, 16:37

Ciekawi mnie jedna rzecz. Czy na takich grach, które robi się w pojedynkę, można coś zarobić? Nie mam w planach zarabiania na grach, bo robię to tylko hobbystycznie i nie stać mnie na reklamę i Steam, ale jestem ciekawy czy takie coś jest możliwe. Czy sprzedają się tylko gry z rozmachem stworzone przez dziesiątki ludzi w studiach z ogromnym budżetem?

Awatar użytkownika
robertdolega
Posty: 99
Rejestracja: 31 sty 2018, 7:00
Kontaktowanie:

Re: Blackness

Postautor: robertdolega » 05 mar 2018, 16:56

O postępach pracy i co już jest gotowe:
• Menu: Graj, Pomoc (informacje o klawiszach, którymi się gra oraz wyjaśnienia elementów interfejsu), Ustawienia (wyłączanie/włączanie muzyki, wyłączanie/włączanie podpowiedzi), Wyjście
• Poziom 1 - Gotowa postać oraz 'system' dla wszystkich pozostałch poziomów
• Na dzień dzisiejszy nazwa gry to "Blackness" i tak już chyba zostanie

To zajęło mi tydzień. Nad grą pracuję codziennie po kilka godzin jak tylko znajdę wolny czas. Więc obliczam, że pierwszą wersję gry udostępnię za ok. 2-3 miesiące.

Plany:
• W pierwszej wersji gry będzie 10 długich poziomów
• Gra będzie troszkę z fabułą. Podczas grania lub przed rozpoczęciem poziomu będą krótkie historyjki, to co bohater gry ma graczowi do powiedzenia.
• Po ukończeniu ostatniego poziomu wyświetli się 4 cyfrowy kod. Gdy gra dostanie kolejne 10 poziomów, będzie możliwość wprowadzenia kodu i kontynuowania od poziomu, w którym się skończyło. Jednak już wtedy z pierwszym poziomem ulepszenia broni/mocy.

Grę będę rozwijał dopóki ktoś będzie w nią grał. O ile...

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 663
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Blackness

Postautor: maniek » 05 mar 2018, 17:59

robertdolega pisze:Ciekawi mnie jedna rzecz. Czy na takich grach, które robi się w pojedynkę, można coś zarobić? Nie mam w planach zarabiania na grach, bo robię to tylko hobbystycznie i nie stać mnie na reklamę i Steam, ale jestem ciekawy czy takie coś jest możliwe. Czy sprzedają się tylko gry z rozmachem stworzone przez dziesiątki ludzi w studiach z ogromnym budżetem?


Oczywiście pełno jest gier indie, gdzie twórcą jest jeden człowiek lub niewielki zespół. Nie wszystkie oczywiście mają od razu szerszy odzew, ale nie które tak np.: Minecraft
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-imprezowe-koszulki.cupsell.pl

Awatar użytkownika
robertdolega
Posty: 99
Rejestracja: 31 sty 2018, 7:00
Kontaktowanie:

Re: Blackness

Postautor: robertdolega » 06 mar 2018, 18:05

O nawet nie wiedziałem, że Minecraft to była gra tak zrobiona właśnie. Ale ktoś był utalentowany...

A możecie mi polecić jakiś darmowy serwis, w którym można publikować gry indie? Wiem, że kiedyś było ich sporo, ale wiele z nich zamknęło działalność. Obecnie znam tylko Gamejolt, ale szukam czegoś więcej i nie mogę znaleźć.

Awatar użytkownika
robertdolega
Posty: 99
Rejestracja: 31 sty 2018, 7:00
Kontaktowanie:

Re: Blackness

Postautor: robertdolega » 06 mar 2018, 20:53

Gra będzie w dwóch wersjach językowych. Po Polsku i po Angielsku. Już miałem raz przygodę z tym, że ludzie nie pobierali gry, bo nie pasowała liczba graczy. Teraz wolę, żeby nie było tak, że język nie odpowiada. Pewnie ktoś woli kolorowe gry, no ale wszystkim się nie dogodzi.



PS: Tam się nic nie ładuje :lol: Po prostu naturalniej to wygląda, bo każdy jest już przyzwyczajony, że coś się ładuje. Nawet dziwnie to wygląda jak wciskam "Graj" i już gra leci od razu. No i jest miejsce na wskazówki oraz tytuł poziomu.


Wróć do „Gry w trakcie realizacji”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość