Blackness

Tworzysz grę i chcesz się poszczycić postępami lub zasięgnąć opinii o niej? Pisz śmiało
Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 598
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Platformówka (Nienazwana)

Postautor: maniek » 28 lut 2018, 23:40

O matko rzeczywiście.. nigdy bym nie przypuszczał.. Jak na to wpadłeś??
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-koszulki.com.pl

Awatar użytkownika
robertdolega
Posty: 96
Rejestracja: 31 sty 2018, 7:00
Kontaktowanie:

Re: Platformówka (Nienazwana)

Postautor: robertdolega » 01 mar 2018, 0:48

No własnie, że nigdy bym na to nie wpadł :mrgreen: robiłem porządek z Actuatorami i przesunąłem ten Motion niżej. I problem znikł. I zauważyłem, że to było przez to właśnie. Szczęśliwy przypadek. Nie wiem, z czego to wynika, ale ważne, że problemu już nie ma :)

I tu nasuwa mi się pytanie. Czy jeśli jest np. Collision_And i od tego odchodzą 2 Actuatory, to one się wykonują jednocześnie czy od góry do dołu? Bo np. Ja chcę, żeby jakiś obiekt po zderzeniu z innym znikł i wysłał wiadomość, to najpierw musi być wysyłanie wiadomości i dopiero (End object)? Czy jak będzie (End object) najpierw to obiekt zniknie zanim wyśle wiadomość?

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 598
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Platformówka (Nienazwana)

Postautor: maniek » 01 mar 2018, 2:48

Kiedy sensor wyśle pozytywny impuls, controller go przetwarza i przesyła go dalej do wszystkich actuatorów.. powinno być jednocześnie
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-koszulki.com.pl

Awatar użytkownika
robertdolega
Posty: 96
Rejestracja: 31 sty 2018, 7:00
Kontaktowanie:

Re: Platformówka (Nienazwana)

Postautor: robertdolega » 01 mar 2018, 14:35

Wszystkie funkcje postaci prawie gotowe. Jeszcze życia i 'bomby' i zabieram się za poziomy. Na poniższym filmiku widać jak postać strzela. Dźwięk strzału nagrałem jak jechałem szybko ręką po materiale i po zasłonie i to połączyłem. Nie wiem jeszcze jak nagrać dźwięk do chodu postaci, ale coś wymyślę.



A jak waszym zdaniem jest lepiej? Tło czarno-białe, czy kolorowe?

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 598
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Platformówka (Nienazwana)

Postautor: maniek » 01 mar 2018, 19:40

To fajnie jak widać, że projekt prężnie idzie do przodu;) Ja bym zastosował czarną kolorystykę z jednym wiodącym kolorem. Zawsze będzie pasować.
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-koszulki.com.pl

Awatar użytkownika
robertdolega
Posty: 96
Rejestracja: 31 sty 2018, 7:00
Kontaktowanie:

Re: Platformówka (Nienazwana)

Postautor: robertdolega » 02 mar 2018, 6:24

5 godzin mordowałem się, żeby zrobić wroga, który sobie chodzi i z powrotem nie idzie tyłem. Ale udało się. Jestem tak zadowolony, że muszę się pochwalić :D



I tak właśnie jak mówiłeś Maniek z tym wiodącym kolorem. Myślę, że wszystko co wrogie, co zabiera życia zrobię z czerwonym zabarwieniem. Od razu będzie wiadomo czego nie dotykać :)

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 598
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Platformówka (Nienazwana)

Postautor: maniek » 02 mar 2018, 11:48

Naprawdę chylę czoła nad tym pomysłem jak i zapałem, z którym go robisz. To co tu robisz jest po prostu świetne i aż żal, że BGE nie ma exportu do androida. Ta gra musi wyjść na androida!! Ale na forum powstał dział o GODOT, więc myślę że nie będzie problemu z przeportowaniem tej gry i później opublikowaniem go na Androida
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-koszulki.com.pl

Awatar użytkownika
robertdolega
Posty: 96
Rejestracja: 31 sty 2018, 7:00
Kontaktowanie:

Re: Blackness Cave

Postautor: robertdolega » 02 mar 2018, 11:59

Wow Maniek dziękuję za te słowa :) Naprawdę. Tą grę już mam w planach później rozwijać, ulepszać i rozszerzać o kolejne poziomy, bo samemu mi sprawia ona przyjemność. A od takich słów to jeszcze bardziej mi się chce ją robić. Mam nadzieję, że uda mi się w przyszłości wydać ją i na Androida. Bardzo bym chciał. Jak tylko skończę tą grę, to biorę się za GODOT. I wtedy się zacznie..

A na poniższym filmiku gotowa ścieżka dźwiękowa do pierwszego poziomu. Staram się uzyskać tak jakby 'Ambient' czy jak to się tam nazywa. Daje to bardzo fajny klimat do gry.

I tytuł gry to będzie: ,,Blackness Cave". Czyli coś jakby Jaskinia Czerni po polsku.


Awatar użytkownika
robertdolega
Posty: 96
Rejestracja: 31 sty 2018, 7:00
Kontaktowanie:

Re: Blackness Cave

Postautor: robertdolega » 03 mar 2018, 8:03

Ile FPS powinienem ustawić w panelu Scene>Physics? Domyślnie jest 60 FPS. Wpływa to na wydajność? Jeśli tak, to zmienię na 30 FPS, tylko wtedy wszystkie ruchy postaci muszę zwiększyć dwukrotnie prawda? Bo jak z 60 FPS zmienię na 30 FPS to każdy ruch będzie o połowę wolniejszy.

Awatar użytkownika
Felioz
Posty: 53
Rejestracja: 10 paź 2012, 14:07

Re: Blackness Cave

Postautor: Felioz » 03 mar 2018, 9:50

Nie, przy 60fps-ach komputer będzie generował 60 obrazów na sekundę przez co płynność akcji będzie większa. Ma to znaczenie w jakichś hardcorowo zręcznościowych grach. Człowiek "ogarnia" 24fps.
https://www.youtube.com/watch?v=Q_gTvb-0n28


Wróć do „Gry w trakcie realizacji”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość