Blackness

Tworzysz grę i chcesz się poszczycić postępami lub zasięgnąć opinii o niej? Pisz śmiało
Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 617
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Blackness

Postautor: maniek » 06 mar 2018, 21:53

Kurcze.. jakie to jest świetne.. Teraz ta muzyka to UI tak ze sobą współgra.. no nie mogę wyjść z podziwu ;) dobra robota
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-koszulki.com.pl

Awatar użytkownika
robertdolega
Posty: 97
Rejestracja: 31 sty 2018, 7:00
Kontaktowanie:

Re: Blackness

Postautor: robertdolega » 07 mar 2018, 14:52

Dzięki :)

A wiesz co? Jednak chcę, żeby postępy w grze się zapisywały, tylko mam mały problem. Już obczaiłem jak zapisać wartość z (Property) i odczytać. Plik się ładnie tworzy i później w konsoli widzę, że się wartość odczytała tylko nie umiem teraz zrobić tak, żeby ta wartość z pliku dodała się do (Property).

Gdy ukończę poziom drugi, w pliku zapisuje się cyfra 2. Teraz jak to zrobić, żeby po ponownym uruchomieniu gry, ta jedynka się dodała do wartości (Property)? Bo na tą chwilę to widzę odczyt tylko w konsoli. I wtedy jakby się ta cyfra dodała, to klikam w przycisk kontynuuj i jak (Property) jest równe 2, to włącza się level 3.

Przycisk 'Kontynuuj' : Always > Module: load.load > (i nie wiem co tutaj) :roll:

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 617
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Blackness

Postautor: maniek » 07 mar 2018, 14:56

Ale robisz to skryptem w Pythonie??
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-koszulki.com.pl

Awatar użytkownika
robertdolega
Posty: 97
Rejestracja: 31 sty 2018, 7:00
Kontaktowanie:

Re: Blackness

Postautor: robertdolega » 07 mar 2018, 15:21

Chyba tak, bo nazwa pliku w Blenderze w poradniku była (nazwa.py). Z tego filmiku przepisywałem kod: https://www.youtube.com/watch?v=ffws4ijjk-0

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 617
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Blackness

Postautor: maniek » 07 mar 2018, 15:25

Wklei ten skrypt i jaka nazwa Property
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-koszulki.com.pl

Awatar użytkownika
robertdolega
Posty: 97
Rejestracja: 31 sty 2018, 7:00
Kontaktowanie:

Re: Blackness

Postautor: robertdolega » 07 mar 2018, 16:31

Czyli: Always > Skrypt > Property (Add), (Nazwa Property) i pole Value puste tak?

Awatar użytkownika
robertdolega
Posty: 97
Rejestracja: 31 sty 2018, 7:00
Kontaktowanie:

Re: Blackness

Postautor: robertdolega » 07 mar 2018, 16:39

A już wiem. Po prostu Always > Skrypt i to już się ładuje i dodaje. Trochę skomplikowane, ale działa

Awatar użytkownika
robertdolega
Posty: 97
Rejestracja: 31 sty 2018, 7:00
Kontaktowanie:

Re: Blackness

Postautor: robertdolega » 07 mar 2018, 16:47

Przejrzałem skrypt i już powili zaczyna mi się to robić przejrzyste. Nie wiem tylko co robią te linijki kodu:

Kod: Zaznacz cały

myfile = readfile.read()
clean_lines = myfile.split(',')
own['property'] = int(clean_lines[1])

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 617
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Blackness

Postautor: maniek » 08 mar 2018, 0:47

Kod: Zaznacz cały

myfile = readfile.read()

w zmiennej myfile zostaje zapisana zawartość pliku w formie stringa (łańcucha znaków)

Kod: Zaznacz cały

clean_lines = myfile.split(',')

string myfile jest dzielony na części poprzez wynajdywanie znaku przecinka i zapisany w formie tablicy clean_lines

Przykład : gdyby w pliku było zapisane takie coś : level1,inna_wartosc,3 to po funckcji split(',') w zmiennej clean_lines
każdą część tekstu z tego pliku możesz odczytać odwołując się odpowiednio :

clean_lines[0] #tu będzie level1
clean_lines[1] #tu będzie inna_wartosc
clean_lines[2] #tu będzie 3

Kod: Zaznacz cały

own['property'] = int(clean_lines[1])

przypisanie wartości z clean_lines[1] do property w BGE
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-koszulki.com.pl

Awatar użytkownika
robertdolega
Posty: 97
Rejestracja: 31 sty 2018, 7:00
Kontaktowanie:

Re: Blackness

Postautor: robertdolega » 08 mar 2018, 10:15

Aha to już rozumiem. Ale i tak na początek porobię osobne skrypty dla każdej zawartości do zapisania (osobno poziomy, życia, punkty...), bo to moja pierwsza styczność ze skryptami. Łatwiej mi tak cokolwiek odnaleźć.

No to na tą chwilę by było wszystko jeśli chodzi o skrypty w tej grze. Chyba, bo chciałbym jeszcze zmienić ikonę pliku (.blend) na swoją. W instalatorze mogę dodać swoją ikonę, która będzie dla skrótu na pulpicie ale w pasku start czy w katalogu z grą dalej jest ikona Blendera. Można to jakoś zmienić?


Wróć do „Gry w trakcie realizacji”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość