Blackness

Tworzysz grę i chcesz się poszczycić postępami lub zasięgnąć opinii o niej? Pisz śmiało
Awatar użytkownika
robertdolega
Posty: 96
Rejestracja: 31 sty 2018, 7:00
Kontaktowanie:

Blackness

Postautor: robertdolega » 24 lut 2018, 22:01

Postanowiłem, że zrobię grę platformową 2D. Na tą chwilę moją największą barierą jest Python. Dla tego też wszystko staram się zrobić bez niego. Nie wiem czy ktoś kiedyś spotkał się z metodami, które ja zastosowałem, ale powiem, że wszystko co już wymyślę i ostatecznie zastosuję, działa bezbłędnie, więc jeśli ktoś także ma problemy z Pythonem to zachęcam do śledzenia tego tematu. Może coś się komuś przyda.

Poniższy filmik pokazuje jak zrobiłem animację postaci 2D. Tekstury 2D nałożyłem na 3 Cube Później połączyłem te 3 obiekty w jeden i stworzyłem kości, które animowałem. Następnie w Game Logic przypisałem animację dla przycisku. Więc gdy gracz wciśnie klawisz, postać idzie, i kości się poruszają. Gdy gracz puści klawisz dodałem Keyboard (D) > Nand > Action (animation) i ustawiłem klatkę animacji, która ma być, gdy postać już się nie przemieszcza. Nie wiem czy kości powinny wystawać, ale nie sprawiają problemów.



Jest to efekt pierwszego dnia pracy. Do końca jeszcze daleko, efekt końcowy animacji będzie na pewno lepszy. Nie wiem jeszcze jaki styl grafiki wybrać dla całej gry. Doradzicie coś? Myślę nad Material Design: https://i.ytimg.com/vi/hO5vLeroyYY/maxresdefault.jpg ale nie wiem czy to sprawdza się w gracz na komputer.
Ostatnio zmieniony 03 mar 2018, 23:49 przez robertdolega, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 616
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Platformówka (Nienazwana)

Postautor: maniek » 24 lut 2018, 22:22

A no można i tak animować "2D" :) może czułki też zanimuj, aby się kiwały?? Ten styl graficzny co pokazałeś na obrazku, rzeczywiście ostatnimi czasy jest dość popularny - jak lowpoly w 3D
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-koszulki.com.pl

Awatar użytkownika
robertdolega
Posty: 96
Rejestracja: 31 sty 2018, 7:00
Kontaktowanie:

Re: Platformówka (Nienazwana)

Postautor: robertdolega » 24 lut 2018, 22:51

Właśnie chcę animować czułki, żeby odchylały się w tył gdy postać idzie do przodu. I kiwały się gdy stoi w miejscu. I wtedy już będzie bomba. Już jest lepiej niż myślałem, że mi się uda :D

Awatar użytkownika
robertdolega
Posty: 96
Rejestracja: 31 sty 2018, 7:00
Kontaktowanie:

Re: Platformówka (Nienazwana)

Postautor: robertdolega » 27 lut 2018, 4:40

Mam mały problem. Gdy postać porusza się w lewo i podskoczy to robi ładny łuk i spada. Ale gdy w prawo i podskoczy to też robi łuk ale coś tą postać szarpie. Dzieje się tak gdy postać ma Motion w osi Y dodatni. Jeśli jest ujemny to nie szarpie.

Zmieniłem Motion (Y) na ujemny dla ruchu w prawo i dodatni na ruch w lewo. Zamieniłem wartości. I bum. Teraz jak idzie w lewo i skakacze to ją szarpie.

Zauważyłem też, że gdy wcisnę przycisk na klawiaturze, który ma przypisany Character Motion (Jump) bez włączonej opcji Add, to skok łączy się z ruchem tylko gdy postać idzie po osi -Y. Jeśli porusza się w osi Y+ , to jest albo skok, albo idzie. A jak włączę Add żeby też w prawo robił łuk, to go szarpie. Szarpie tzn. lekko cofa w momencie gdy puszczam przycisk skoku. Jak mogę to naprawić?


A tak wgl.: Już wiem jaką grafikę będę mniej więcej stosować. W tle coś à la (Material Design), a bohater i teren na czarno. Bardzo lubię taki styl, że pierwszy plan ciemny, a dalej kolorowo. Jak np. w Badlands, Limbo, Hollow Knight. Taki styl wybrałem tylko się jeszcze zastanawiam nad tłem. Czy bardziej szczegółowo, czy rozmyte itd. No i zmieniłem postać. Jeszcze ją pewnie trochę zmienię:


Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 616
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Platformówka (Nienazwana)

Postautor: maniek » 27 lut 2018, 11:47

No tu przydałby się plik, żebym mógł zobaczyć u siebie.. na filmie nic nie widzę
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-koszulki.com.pl

Awatar użytkownika
robertdolega
Posty: 96
Rejestracja: 31 sty 2018, 7:00
Kontaktowanie:

Re: Platformówka (Nienazwana)

Postautor: robertdolega » 27 lut 2018, 18:52


Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 616
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Platformówka (Nienazwana)

Postautor: maniek » 27 lut 2018, 22:26

Nie wiem... ale wydaje mi się, że ten glitch występuje na kamerze, a nie postaci. Kiedy rozparentujesz kamerę z postacią wydaje mi się, że to znika
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-koszulki.com.pl

Awatar użytkownika
robertdolega
Posty: 96
Rejestracja: 31 sty 2018, 7:00
Kontaktowanie:

Re: Platformówka (Nienazwana)

Postautor: robertdolega » 28 lut 2018, 2:49

Po odłączeniu kamery nadal to występuje :( No nie wiem, później się tym zajmę, bo na razie nie mam pomysłu z czego to wynika. A zastanawia mnie jeszcze jeden dziwny efekt. Mianowicie, postać przykleja się na chwilę do obiektu jeśli podskoczy i go głową dotknie od spodu. Co to może być? Nie to, żeby to było aż tak dokuczliwe, ale jednak wolałbym, żeby tak się nie działo.

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 616
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Platformówka (Nienazwana)

Postautor: maniek » 28 lut 2018, 12:53

No masz ustawiony podwójny skok, więc siła drugiego podskoku "przykleja" postać do obiektu powyżej.. chyba o to chodzi
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-koszulki.com.pl

Awatar użytkownika
robertdolega
Posty: 96
Rejestracja: 31 sty 2018, 7:00
Kontaktowanie:

Re: Platformówka (Nienazwana)

Postautor: robertdolega » 28 lut 2018, 23:34

Rozwiązałem problem z szarpaniem. Actuator z ruchem w prawo lub w lewo nie może być nad Actuatorem, który aktywuje skok. Najpierw musi być ten ze skokiem, na samej górze. To rozwiązało problem :)


Wróć do „Gry w trakcie realizacji”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość