Dan-Hand Game

Tworzysz grę i chcesz się poszczycić postępami lub zasięgnąć opinii o niej? Pisz śmiało
Awatar użytkownika
Mortus
Posty: 88
Rejestracja: 19 lip 2012, 0:06

Dan-Hand Game

Postautor: Mortus » 20 sty 2018, 15:06

Naprawdę dawno już tutaj nic nie pisałem, ale chyba przyszedł czas. Ostatnio forum trochę jakby ożyło, więc myślę, że nie zaszkodzi jeśli jak "za starych dobrych czasów" opiszę tutaj swój projekt. Nawet jeśli jest on już prawie skończony. Co prawda aktualnie nie jest on już tworzony na silniku BGE, ale na początku był. Tak więc uznajmy, że jako tako wciąż nawiązuje do tematyki forum.

No ale do rzeczy. Projekt, o którym mowa nosi nazwę "Dan-Hand Game" i jest czymś w rodzaju fanarta tworzonego na podstawie serii MediEvil. Ale skąd ta nazwa? Otóż któregoś wieczoru w przypływie nostalgii przypomniała mi się stara, dobra gra z pierwszego PlayStation. Akurat był to początek weekendu, więc pomyślałem, że może warto byłoby zarwać nockę i stworzyć sobie taką małą, prostą minigierkę z jednookim bohaterem w roli głównej. Trochę dla własnej przyjemności, a trochę po to, by sprawdzić czy byłbym w stanie w jedną noc coś wykrzesać. Dla uproszczenia i zaoszczędzenia czasu - zamiast tworzyć model całego głównego bohatera, postanowiłem zrobić tylko jego mniejszą wersję. W drugiej części MediEvila, bohater może zakładać swoją głowę na plątające się czasem pod nogami zielone rączki, więc postanowiłem ten fakt wykorzystać. Stąd właśnie nazwa "Dan-Hand". Nie udało mi się zrealizować pierwotnego planu, więc postanowiłem, że trochę bardziej się postaram a na całość dam sobie resztę wolnego weekendu. Ten przedział czasowy jednak również mi nie wystarczył i szybko przerodził się w tydzień. Raz już stworzyłem prostą gierkę w tydzień, więc taki plan wydawał się już możliwy do zrealizowania. I pewnie byłby... gdyby nie fakt, że zdążyłem się już wciągnąć w ten mały projekcik z czasem tworząc prostą planszę i dodając do niej konsekwentnie kolejne elementy z oryginalnego MediEvila. Cały projekt zacząłem opisywać na pewnym anglojęzycznym forum, które jest poświęcone właśnie serii MediEvil. I tak to się toczyło. Gdy miałem ochotę albo czas, to odpalałem blendera i dodawałem do gierki kolejne elementy, wypuszczając co jakiś czas nowe jej wersje.

Obrazek

Jednak w pewnym momencie dotarło do mnie, że jestem na drodze donikąd. Dodawanie kolejnych obiektów czy przeciwników było co prawda fajne, ale ostatecznie nie było w tym żadnego konkretnego celu. W pierwotnym zamyśle miałem zebrać w pewnym momencie całą zawartość i poskładać z niej jakąś prostą platformówkę. Czułem jednak, że to pewnie nigdy nie nastąpi, a ja będę tworzył nowe obiekty w nieskończoność. Postanowiłem więc coś z tym zrobić. Od jakiegoś czasu na dysku czekał zainstalowany Unreal Engine 4, do którego nigdy nie miałem specjalnie czasu przysiąść. Stwierdziłem więc, że czas coś z tym zrobić, a że "na tapecie" miałem właśnie "Dan-Hand Game" - stał się on moim królikiem doświadczalnym. Obrałem sobie za cel najpierw przeniesienie bohatera oraz podstawowych mechanik gry na nowy silnik, a potem być może również niektórych obiektów. Tak też się stało. Zwieńczeniem całości miało być odtworzenie jednego poziomu z drugiej części MediEvila. Padło na "Professor's Lab", czyli niewielkie laboratorium, które służyło w oryginale za punkt z którego gracz wybierał planszę, oraz dostawał nowe bronie. Sam poziom był dość niewielki i stosunkowo łatwy do odtworzenia, więc idealnie nadawał się do nauki nowego silnika.

Obrazek

Po skończeniu laboratorium miałem w końcu zamiar dać temu projektowi spokój. Jednak atmosfera na forum, o którym wcześniej pisałem, oraz odbiór mojej pracy był na tyle fajny, że postanowiłem "potajemnie" zrobić coś jeszcze. Kolejny, stosunkowo łatwy poziom, który jeśli to możliwe - zrobiłbym w miesiąc. Takie małe wyzwanie. Jeśli udałoby mi się to zrealizować na czas, to byłaby niespodzianka, a jeśli nie to cóż - prace nad gierką były już oficjalnie zakończone. Jednak tak jak już nie raz w już moim przypadku bywało - na miesiącu się nie skończyło, a ja do teraz kontynuuję odtwarzanie kolejnego poziomu - "Wulfrum Hall". Właściwie można powiedzieć, że jestem już na ostatniej prostej, bo aktualnie robię już tylko ostatnie poprawki. W międzyczasie do gry dorobiłem resztę modelu postaci głównego bohatera, więc w najnowszej wersji nie będzie się już chodziło tylko małą czaszką na zielonej łapie.

Obrazek

Tak czy siak - w grudniu Sony zapowiedziało oficjalnie Remaster MediEvila na PS4, więc jest to równoznaczne z zakończeniem prac nad moim projektem. Odtwarzanie kolejnych elementów starej gry na nowym silniku, w obliczu nadchodzącego oficjalnie Remastera traci sens i całą magię. Tak więc tym razem nie będzie już raczej niespodziewanego powrotu do projektu. Zresztą, w planach i tak mam już kolejną, tym razem własną grę - kolejną z "serii" tworzonych przeze mnie gier według własnego pomysłu. Tym razem jednak będzie ona od początku do końca tworzona na silniku Unreal. Przyjdzie czas, to z pewnością będę tutaj na bieżąco opisywał proces jej powstawania, tak jak robiłem to te kilka lat temu ze swoimi projektami tworzonymi w BGE. Jeśli ktoś jest nowy tutaj, albo nie pamięta już moich projektów, to poniżej zostawiam odnośniki do nich, w kolejności od najstarszego do najnowszego. A jeśli kogoś zainteresował powyższy, "fanartowy" projekt z MediEvila, i chciałby dowiedzieć się więcej, to zostawiam też odpowiednie linki. Do anglojęzycznego forum, o którym wspominałem, oraz do mojego małego bloga, gdzie w skrócie opisuję całość po polsku. Zostawiam też oczywiście odnośniki, z których można pobrać 2 wersje powyższego projektu - najnowszą aktualną wersję, oraz najnowszą, która była tworzona jeszcze w BGE. Poniżej również odnośniki do ArtStation, gdzie można zobaczyć najbardziej aktualne modele sir Daniela Fortesque oraz księżniczki Kiyi. Ewentualnie zostawiam też link, gdzie wrzuciłem trochę więcej screenshotów z Wulfrum Hall.

- Sir Daniel Fortesque
- Księżniczka Kiya
- Wulfrum Hall (wersja W.I.P. - już nie do końca aktualna)

Wersje Dan-Hand Game do pobrania:
- Wersja tworzona w BGE (v0.6)
- Aktualna wersja na silniku Unreal (v2.0)

Więcej informacji o "Dan-Hand Game" do znalezienia tutaj:
- Anglojęzyczne forum
- Blog, opisujący mniej więcej kolejne etapy projektu

Moje poprzednie projekty, tworzone jeszcze na silniku BGE:
- Slasher
- NAG
- Alterborg
Ostatnio zmieniony 21 sty 2018, 9:21 przez Mortus, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Troll
Posty: 54
Rejestracja: 18 lip 2012, 12:40
Lokalizacja: Valoran

Re: Dan-Hand Game

Postautor: Troll » 20 sty 2018, 22:56

Screeny mnie urzekły. Szkoda jednak że już nie będziesz kontynuował tego projektu. Wygląda świetnie na pierwszy rzut oka.

Jednak nie działają mi linki do dropboxa, które wrzuciłeś. Mógłbyś je zaktualizować? Z góry dzięki

Awatar użytkownika
Mortus
Posty: 88
Rejestracja: 19 lip 2012, 0:06

Re: Dan-Hand Game

Postautor: Mortus » 21 sty 2018, 9:38

Dzięki wielkie. Na razie jeszcze go kontynuuję. Myślę, że za około 2 tygodnie powinna być już gotowa wersja 3.0, ale prawdopodobnie będzie to już ostatnia aktualizacja dla tego projektu. Tak jak już powiedziałem - zapowiedziano oficjalny remaster, więc raczej nie ma już większego sensu dalej się z tym bawić. Trochę się dzięki temu projektowi lepiej przyjrzałem Unrealowi, więc w sumie udało mi się częściowo połączyć przyjemne z pożytecznym. Poza tym, od dłuższego czasu już i tak po głowie mi chodzi chęć stworzenia swojej własnej gierki na tym silniku. Więc jeśli Cię jakoś zainteresowałem, to w przyszłości zapraszam do śledzenia tego nowego projektu właśnie. Pierwsze szkice koncepcyjne już co prawda są, ale więcej o tym powiem dopiero, jak już na dobre rozpoczną się prace. Na razie jeszcze trochę mnie wstrzymuje komiks, który gdzieś tam w wolnym czasie rysuję, ale na wszystko przyjdzie czas.
Hmmm... rzeczywiście coś było nie tak z tymi linkami. Dzięki za informację - poprawione. Przy okazji też dodałem odnośniki do ArtStation, gdzie wrzuciłem trochę więcej zrzutów ekranu, gdyby ktoś był zainteresowany.

tyser
Posty: 17
Rejestracja: 04 paź 2017, 19:09

Re: Dan-Hand Game

Postautor: tyser » 21 sty 2018, 10:54

super ci to wyszło tylko mam małą prośbę zrub też wersję na linuxa bo trzeba się trochę nakombinować żeby to odpalić ale poza tym gratuluję naprawdę dobra robota

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 568
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Dan-Hand Game

Postautor: maniek » 21 sty 2018, 12:57

Właśnie miałem zapytać czy któryś ze screenów jest z BGE, ale odpaliłem grę i już wiem. Kurczę.. super to wygląda nawet w BGE. Tylko to sterowanie kamery jest nieintuicyjne, w każdym razie nie mogę sobie z tym poradzić. Zastanawiam się czy te sceny z UE naprawdę nie poszłyby w Blenderze??
Ja też używam Linuksa, ale udało mi się odpalić. Jakby coś mogę przygotować wersję pod Linuxa, ale musiałbym mieć blenda
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-koszulki.com.pl

Awatar użytkownika
Mortus
Posty: 88
Rejestracja: 19 lip 2012, 0:06

Re: Dan-Hand Game

Postautor: Mortus » 24 sty 2018, 11:45

Z tego co sprawdziłem, to UE4 ma opcję spakowania projektu w wersji na Linuxa. Tak, że jak skończę już wersję 3.0 tej gry, to taka wersja również się pojawi. Dzięki maniek za chęć pomocy, ale z tą wersją gry z BGE dam sobie już spokój, bo jest mocno nieaktualna.
W każdym razie wielkie dzięki - cieszę się, że się podoba :D Co do kamery, to ona po prostu działa tak, jak w oryginale. Przynajmniej w wersji na silniku Unreal. W wersji blenderowej faktycznie jest dość uciążliwa. Mi osobiście nigdy kamera w oryginalnej grze na PSX nie przeszkadzała, choć wiem, że ludzie na nią często narzekali. Mimo to w wersji 3.0 dodam sterowanie myszką, bo faktem jest, że takie rozwiązanie jest wygodniejsze.
Sama scena np. jako render w Cyclesie byłaby pewnie do odtworzenia. Ale jeśli mówimy o realtime, to w BGE na pewno wyglądałoby to dużo słabiej. Bo nie oszukujmy się, ale Uneral to dużo bardziej zaawansowany silnik graficzny niż BGE. Samo choćby wsparcie PBR, blooma, Auto-Exposure kamery, lens flar, wolumetrycznej mgły i wszelkich z nią związanych efektów świetlnych, rozbudowane narzędzie do postprocesów, możliwość wypalania lightmap - a to tylko wierzchołek góry lodowej. Ja wiem, że pewnie część z tych rzeczy, albo nawet i wszystkie w mniejszym lub większym stopniu są możliwe do uzyskania w BGE z lepszym lub gorszym skutkiem. Samemu udało mi się nie raz różne ciekawe efekty uzyskać w BGE, i nie mniej cudów widziałem w internecie. Ale fakt pozostaje faktem, że Unreal to zwyczajnie potężniejsze narzędzie. Ale tak dla jasności - mówię tylko o samym game enginie. Bo Blender, jako narzędzie do tworzenia modeli 3D, animacji, czy renderów wciąż pozostaje moim absolutnym mistrzem. Czasem używam 3ds Maxa i szczerze mówiąc zawsze się dziwię, że to programy Autodesku są uznawane za te najlepsze w branży. Moim zdaniem Blender bije je na głowę, choć może to kwestia przyzwyczajenia. Nie mam pojęcia.


Wróć do „Gry w trakcie realizacji”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość