Projekt bez nazwy

Tworzysz grę i chcesz się poszczycić postępami lub zasięgnąć opinii o niej? Pisz śmiało
Awatar użytkownika
Woobuz
Posty: 274
Rejestracja: 16 wrz 2012, 12:47
Lokalizacja: Bielsko Biała
Kontaktowanie:

Projekt bez nazwy

Postautor: Woobuz » 20 cze 2014, 22:44

Witam :)

Kilka dni temu pomyślałem, że stworzę drobną grę, w klimatach starych RPG-ów. Jako że nie mam zbyt dużego doświadczenia, postanowiłem, iż gra będzie polegać na zwyczajnym podróżowaniu. Na razie udało mi się stworzyć taki powiedzmy "podstawowy" model postaci. Patrząc niżej, domyślicie się, o co chodzi z tym "podstawowym" :lol:

Obrazek

Postaram się co jakiś czas pokazywać postępy w pracy.

Powiedzcie mi, gdzie można znaleźć jakieś dobre tekstury dla postaci? Chciałbym, żeby bohater wyglądał jak człowiek, a nie jak plastikowa kukła :P
"Bo w każdym z nas jest Chaos i Ład, Dobro i Zło. Ale nad tym można i trzeba zapanować. Trzeba się tego nauczyć."

CacholaPL

Re: Projekt bez nazwy

Postautor: CacholaPL » 21 cze 2014, 13:11

Co do tekstur, możesz samemu się nauczyć je robić, w gimpie podstawową teksturę można zrobić za pomocą kilku kliknięć

Awatar użytkownika
lukaszfito
Posty: 140
Rejestracja: 28 gru 2013, 1:37
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Projekt bez nazwy

Postautor: lukaszfito » 21 cze 2014, 13:33

Z gotowymi teksturami do postaci może być problem, ale istnieją takie cuda jak Makehuman, albo Daz3D, gdzie są podstawowe tekstury (a nawet całe modele postaci). Jeśli weźmiesz z nich tekstury ciała i będziesz zamieniać tylko tekstury głowy w NPCtach, to powinno wyjść całkiem nieźle. O tekstury głowy bym się nie martwił, wystarczy zrobić sobie zdjęcie, albo zdjęcia znajomym i wkleić ich do gry ;) możesz też próbować edytować jedno zdjęcie w GIMPie żeby stworzyć kilka różnych postaci, albo jak lubisz zabawy w charakteryzację, to możesz się ucharakteryzować i zrobić zdjęcia 8-)
Jeśli zdecydujesz się rysować sam, to jest sporo video-tutoriali do tego ( przykładowo http://youtu.be/1jbtBuLsftA )
A jeśli będziesz chciał więcej tekstur ciała, to możesz pobrać najnowszą i starszą wersje Makehuman, one miały różne tekstury z tego co pamiętam. Możesz też wzorować się na jakichś innych grach, jeśli przypadkiem masz siostrę, która grała w The Smis (pierwszą część), to tam w plikach były normalne tekstury całych ubiorów, twarzy, ciała. W GTA3 były tekstury głównej postaci (połówki, bo ciała były lustrzane). Sprawdź w zbiorze swoich gier (szczególnie starszych w 3D), może mają w plikach tekstury postaci. Bezpośrednio użyć ich nie możesz, ale zobaczyć jak to wygląda, porównać, podpatrzyć jakiś pomysł (jak właśnie pół-tekstury z GTA3, gdzie rysujesz tylko połowę postaci a reszta to lustrzane odbicie).

Jak zobaczyłem te zdjęcie postaci z zielonymi spodniami i masywnymi buciorami - to od razu pomyślałem "Gothic", jak przeczytałem "stare klimaty RPG" - pomyślałem "Gothic", a jak przeczytałem "nie jak plastikowe kukły" - pomyślałem "nie jak DOOM 3" :lol: Mam nadzieję, że powiesz coś więcej o tej grze.

PS: Szkoda, że nie napisałeś w temacie "gra w klimatach starych RPG", miejmy nadzieje, że nie pojawi się więcej "projektów bez nazwy" ;) bo powstanie mętlik.

Awatar użytkownika
Woobuz
Posty: 274
Rejestracja: 16 wrz 2012, 12:47
Lokalizacja: Bielsko Biała
Kontaktowanie:

Re: Projekt bez nazwy

Postautor: Woobuz » 21 cze 2014, 13:54

To zabawne, robiąc model postaci wzorowałem się na Wrzodzie z Gothica :lol:

Udało mi się stworzyć drobną lokację, gdzie mamy kilka obiektów i możemy sobie chodzić. Denerwuje mnie tylko konstrukcja poruszania się kamery. Wolałbym coś podobnego do tego http://troman.pl/news/sterowanie-amp-kamera-rodem-z-rpg_ID24.

Jest jakiś mało skomplikowany skrypt, który pozwala na stworzenie takiego sterowania? Jeśli chodzi o Pythona, to jestem zielony jak młode jabłuszko :P


Być może zrobiłem coś źle, bo głowa dziwnie wygląda, jeżeli oddali się widok w Blenderze. Widać takie dziwne kreski, choćby dziury. W samym projekcie też to trochę widać.

http://hostuje.net/file.php?id=c6f2d64ecafa67194741481c4c9dfe7c
"Bo w każdym z nas jest Chaos i Ład, Dobro i Zło. Ale nad tym można i trzeba zapanować. Trzeba się tego nauczyć."

Awatar użytkownika
lukaszfito
Posty: 140
Rejestracja: 28 gru 2013, 1:37
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Projekt bez nazwy

Postautor: lukaszfito » 21 cze 2014, 14:48

A można w tej grze co wysłałeś oddalać kamerę? Bo nawciskałem się wszystkiego i nic. Dlatego niewiele można pomóc w tej kwestii, ale co do ruchu, to da się coś poradzić i nie trzeba skryptów :D Obecnie jakaś część kodu obraca kamerą w górę i dół - tak? To trzeba zmienić! Zrób pusty obiekt, który umieść w środku gracza lub jego głowy (oczywiście ustaw mu parent, żeby podążał za gaczem i zawsze był w nim). Ten obiekt będzie środkiem obrotu kamery.

Kiedy obiekt będzie już na miejscu, to spraw, żeby był rodzicem dla kamery (ustaw żeby kamera patrzyła na gracza). Wtedy zmień skrypt, by zamiast obracać kamerą, obracał tym pustym obiektem. Dzięki temu kamera będzie podnosiła się w górę i w dół, ciągle patrząc na obiekt gracza.

Do zmiany masz prawdopodobnie dwie linijki (albo jedną) z applyRotation. W tym poradniku zdaje się to linijka 64:

Kod: Zaznacz cały

self.cameraTarget.applyRotation((int(y) * self.rotSpeed[1], 0, 0), True)

Tu właśnie jest dobrze zrobione, bo linijka obraca "cameraTarget", czyli ten pusty obiekt (rodzica kamery) a nie kamerę.

Awatar użytkownika
Woobuz
Posty: 274
Rejestracja: 16 wrz 2012, 12:47
Lokalizacja: Bielsko Biała
Kontaktowanie:

Re: Projekt bez nazwy

Postautor: Woobuz » 21 cze 2014, 15:01

Tak wygląda cały skrypt poruszania kamerą:

Kod: Zaznacz cały

from bge import logic as g, render as r

c = g.getCurrentController()
o = c.owner

m = c.sensors["Mouse"]

p = o.parent

w1 = r.getWindowHeight()
w2 = r.getWindowWidth()

h1 = w1//2
h2 = w2//2

s = 0.005

x, y = m.position

x = (h1 - x)*s
y = (h2 - y)*s

o.applyRotation([y,0.0,0.0],True)
p.applyRotation([0.0,0.0,x],False)

r.setMousePosition(h1, h2)
"Bo w każdym z nas jest Chaos i Ład, Dobro i Zło. Ale nad tym można i trzeba zapanować. Trzeba się tego nauczyć."

Awatar użytkownika
Woobuz
Posty: 274
Rejestracja: 16 wrz 2012, 12:47
Lokalizacja: Bielsko Biała
Kontaktowanie:

Re: Projekt bez nazwy

Postautor: Woobuz » 21 cze 2014, 15:17

Zrobiłem tak jak napisałeś. Niby wszystko działa, ale gdy poruszam myszką w górę i dół, to kamera obraca się nieprawidłowo - dzieje się coś takiego:

Obrazek

Przy okazji na obrazku widać te "dziury" w głowie :P


Co powinienem zmienić w skrypcie?
"Bo w każdym z nas jest Chaos i Ład, Dobro i Zło. Ale nad tym można i trzeba zapanować. Trzeba się tego nauczyć."

Awatar użytkownika
lukaszfito
Posty: 140
Rejestracja: 28 gru 2013, 1:37
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Projekt bez nazwy

Postautor: lukaszfito » 21 cze 2014, 15:38

Chyba obraca się zła oś. Prawdopodobnie wystarczy zmienić jedną rzecz. Jeśli obiekt "p" to ten środek obrotu kamery w górę i w dół, to w ostatniej linijce zmień z False na True.. jeśli to ten drugi "o", to w przedostatniej True na False :) Jeśli to dalej nie pomoże, to spróbuj pozmieniać kolejność x i y w ostatnich linijkach. Teraz masz:
y,0,0
0,0,x

zmień przykładowo na:
y,0,0
0,x,0

Jeśli to zła oś obrotu to trafisz za którymś razem. Zmieniaj tylko jedną linijkę, bo jak mówisz tylko jedna tworzy błąd.

Te dziwne kreski na głowie gracza to nie jest po prostu cień? Jak źle ustawisz Bias i Blend Bias w cieniu, to właśnie powstaje szereg trójkątów lub linii na niektórych powierzchniach. Po oteksturowaniu może się okazać, że te kreski będą o wiele mniej widoczne, więc najpierw oteksturuj, a potem pozmieniaj biasy, bo one potrafią zżerać procesor.

Awatar użytkownika
Woobuz
Posty: 274
Rejestracja: 16 wrz 2012, 12:47
Lokalizacja: Bielsko Biała
Kontaktowanie:

Re: Projekt bez nazwy

Postautor: Woobuz » 21 cze 2014, 16:15

Dobra, kamera porusza się prawidłowo. Teraz chciałbym ustawić kolizję z obiektami, tak jak to jest opisane w poradniku gumena. Jest jakiś krótki skrypt na to?
"Bo w każdym z nas jest Chaos i Ład, Dobro i Zło. Ale nad tym można i trzeba zapanować. Trzeba się tego nauczyć."

Awatar użytkownika
Woobuz
Posty: 274
Rejestracja: 16 wrz 2012, 12:47
Lokalizacja: Bielsko Biała
Kontaktowanie:

Re: Projekt bez nazwy

Postautor: Woobuz » 21 cze 2014, 17:03

Dobra, udało mi się poprawnie napisać cały skrypt. Teraz chciałbym się dowiedzieć więcej o tych Biasach. Co trzeba zrobić, żeby nie pokazywały się te trójkąty?
"Bo w każdym z nas jest Chaos i Ład, Dobro i Zło. Ale nad tym można i trzeba zapanować. Trzeba się tego nauczyć."


Wróć do „Gry w trakcie realizacji”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości