Slasher

Tworzysz grę i chcesz się poszczycić postępami lub zasięgnąć opinii o niej? Pisz śmiało
Awatar użytkownika
Mortus
Posty: 88
Rejestracja: 19 lip 2012, 0:06

Slasher

Postautor: Mortus » 19 lip 2012, 0:45

Jak już pewnie wiadomo jestem w trakcie tworzenia gierki typu slasher/akcja(?). Jako że robię ten temat od nowa daję link do demka mojej gierki:

http://uploader.pl/file/280022/slasher-demo.rar.html

oraz obrazek przedstawiający 3 klasy postaci którymi można już grać, ale demo uaktualnie o te postacie dopiero, gdy będę miał pewność że wszystko działa tak jak powinno.

http://imageshack.us/photo/my-images/13/klasyk.png/

Sterowanie:
Strzałki - Sterowanie/Chodzenie
Z,X,C - Umiejętności (w nowej wersji będzie A,S,D,F)
Spacja - Atak
Tab - Zmiana kamery

Planowane elementy gry to:
- Multiplayer (max 3 graczy)
- Tablica wyników (osobno dla jednego i wielu graczy)
- W przypadku multi - bardziej rozbudowane - poziomy/przygody (coś w stylu grywalnych przygód dla wielu graczy)
Ponadto każda klasa składa się z 2 postaci w wersjach chłopak i dziewczyna czyli aktualnie jest 8 postaci do wyboru. Jak tylko dopracuję ten element wrzucę kolejne demko (bo do całości jeszcze trochę).

Jestem otwarty na propozycje, uwagi jak i konstruktywną krytykę.

oprócz mańka PIERWSZY POST NA NOWYM TROMANIE :D
Ostatnio zmieniony 27 lip 2012, 1:36 przez Mortus, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
myinventions
Posty: 14
Rejestracja: 18 lip 2012, 22:46
Kontaktowanie:

Re: Slasher

Postautor: myinventions » 20 lip 2012, 6:45

Witaj, bardzo podoba mi się oprawa graficzna, ale mała prośba, abyś opisał sterowanie bo chwila mija zanim się znajdzie i nie doszedłem jak użyć "bonusów" a poza tym to trudna gra ledwo 150pkt uzbierałem :)
A tak przy okazji, to warto abyś wstawił tą grę online na [url]geta3d.com[/url] i opublikował, dużo szybciej można by zagrać w najnowszą wersję (po prostu klik, bez ściągania i rozpakowywania archiwum). Warto też wspominać w jakiej wersji Blendera gra jest zrobiona (czasem pliki np. z 2.59 już w 2.63 się nie uruchomią bez błędów, a są ludzie którzy nie zaglądają do konsoli tylko się dziwią że nie działa).
A tak przy okazji śmieszna rzecz, po pierwszym zagraniu i powrocie z fullscreena ześwirowała mi karta grafiki i na monitorze miałem sporo migoczących drobnych pixeli, ale to już wina najnowszego Blendera niestety.
Powodzenia w projekcie!

Awatar użytkownika
janek
Posty: 237
Rejestracja: 19 lip 2012, 14:23
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Slasher

Postautor: janek » 20 lip 2012, 8:55

Według mnie gra jest spoko :D
-Grafika prosta i bajkowa ;)
-A o menu zapomniałeś?
-Na twoim miejscu zrobiłbym 3rd person camera dla postaci bądź zrobiłbym przybliżanie kamery. Można to ustawić w Motion na kostkach logiki. Zwracam uwagę ponieważ jak się podejdzie z przodu do muru to nie widać bohatera. A Gdzieś miałem tutek 3rd. Podeśle ci później :D
-Zrób także folder na textury pomaga jeżeli więcej plików z nich korzysta. I nie trzeba ładować do .blend 8-)
I dlaczego spacja to atak ?! :|

Awatar użytkownika
Mortus
Posty: 88
Rejestracja: 19 lip 2012, 0:06

Re: Slasher

Postautor: Mortus » 20 lip 2012, 10:25

Co do menu to nie było po co robić na razie - jak dodam te postacie to menu będzie konieczne, bo trzeba będzie wybrać postać. Co do zmiany kamery - da się, naciśnij Tab ;) . Faktycznie, zapomniałem napisać sterowania, już poprawiam. :oops:

Awatar użytkownika
gumen
Posty: 44
Rejestracja: 19 lip 2012, 8:15
Lokalizacja: Mysłowice

Re: Slasher

Postautor: gumen » 20 lip 2012, 11:11

Grałem, jest spoko :D
Faktycznie przydała by się informacja o sterowaniu.
Co do pracy kamery. Polecam mój własny tutek: http://www.youtube.com/watch?v=2lZKWdp7IS8&feature=plcp
Nie jest to może dokładnie to co by pasowało do twojej gry, ale samo wykrywanie kolizji i ustawianie kamery w momencie jej wykrycia, na pewno się przyda.

Awatar użytkownika
janek
Posty: 237
Rejestracja: 19 lip 2012, 14:23
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Slasher

Postautor: janek » 20 lip 2012, 11:30

@gumen
Świetna kamera ! :D Aż zachciało mi się zrobić RPG'a :ugeek: Na pewno się przyda.

@Mortus
Czy będzie otwarty świat? ,nie tylko ta arena?
I mam do ciebie jeszcze pytanko. Jakim programem zmieniłeś domyślną blenderową ikonę .exe ?

Awatar użytkownika
Mortus
Posty: 88
Rejestracja: 19 lip 2012, 0:06

Re: Slasher

Postautor: Mortus » 20 lip 2012, 19:09

Co do otwartości świata to jeszcze się zastanawiam. Dla jednego gracza nie jestem pewny, za to dla multiplayera będą jak już wcześniej pisałem przygody, czyli poziomy gdzie trzeba będzie coś zdobyć, odszukać, pokonać itd. Ten element będę chciał rozbudować możliwie jak najbardziej więc takowe światy/plansze będę starał się robić jak największe. Jednak wszystko wyjdzie w praniu bo blender ma swoje granice i rozbuduję te poziomy na tyle, na ile blender się nie rozkraczy.

Co do zmiany ikony to sam potrzebuję jakiegoś programu. Ten którym zmieniłem ikonę był tylko na 20 użyć, a taka wersja robiła X na całej ikonie (zresztą to widać na ikonie mojej gierki). Pełnej jego wersji nie znalazłem ponieważ był to program chyba z bardzo dolnej półki lub bardzo stary, bo wujek google nie za bardzo wiedział o co mi chodzi gdy wpisywałem jego nazwę. Nie pamiętam jak się nazywał ale pogrzebię trochę na komputerze - możliwe że jeszcze go gdzieś tam na dysku mam :oops: . Jednak jako tako nie znam żadnego porządnego programu który by zmienił ikonę pliku *.exe bez ceregieli. Jedyne programy jakie udaje mi się znaleźć w najlepyszm przypadku nie działają - są i takie co rozwalają pulpit, wywalają błąd explorera (systemowy) a zmiany ikony i tak nie widać :cry:

Darkhog
Posty: 26
Rejestracja: 19 lip 2012, 0:57

Re: Slasher

Postautor: Darkhog » 21 lip 2012, 6:21

Proponowałbym małą zmianę sterowania.
WSAD - chodzenie
1,2,3,4,5,6,7,8,9,0 - skille
lewy przycisk myszy - atak

+ obracanie się myszą, a a,d oczywiście strafe.
Nie ma rzeczy niemożliwych. Jest tylko brak umiejętności.
Wcześniej znany jako Rave.

Awatar użytkownika
Karricjusz
Posty: 54
Rejestracja: 22 lip 2012, 18:41

Re: Slasher

Postautor: Karricjusz » 24 lip 2012, 22:53

Ci wrogowie kojarzą mi się z żywiołakami magmy z Heroes of Might and Magic III :D Zatłukłem tylko 3, zanim padłem otoczony. Czy powinno być tak, że jak się poruszam i naciskam atak, to moja postać idzie ale macha mieczem jakby stała w miejscu?
Obrazek

Awatar użytkownika
Mortus
Posty: 88
Rejestracja: 19 lip 2012, 0:06

Re: Slasher

Postautor: Mortus » 25 lip 2012, 11:37

Co do tego ataku w ruchu to niestety niedopatrzenie z mojej strony. Zapewniam, że gdy wrzucę nowe demko ten problem będzie już rozwiązany.

Heh, jeśli chodzi o ilość zabitych wrogów to według mnie kwestia sposobu. Ja zazwyczaj robię to tak że zbieram kilku i bije na kupie - potem umiejętnościami idzie z górki nawet do kilku tysi punktów ;)


Wróć do „Gry w trakcie realizacji”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość