Gra szkolna

Tworzysz grę i chcesz się poszczycić postępami lub zasięgnąć opinii o niej? Pisz śmiało
Awatar użytkownika
Fyex
Posty: 68
Rejestracja: 23 sie 2012, 0:16
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Gra szkolna

Postautor: Fyex » 08 sty 2014, 1:04

Cześć. Mam stworzyć grę na zaliczenie specjalizacji Grafik na 6 (Wiecie, ładnie to na świadectwie maturalnym wygląda ^^).
Gra ma promować szkołę:
Normalne chodzenie po szkole + jakiś "q" np z znajdowaniem płyt (no wiecie ^^)
Budynek szkoły jest dość duży, i w sumie nie wiem jak się za to zabrać :)

Jedyne co mam to na razie proponowaną postać :):
http://www.speedyshare.com/M3PgA/postac2.blend
Obrazek


Proszę o Wasze sugestie oraz o pomoc :)
Dziękuję :)

Nersael
Posty: 34
Rejestracja: 10 sty 2014, 16:56

Re: Gra szkolna

Postautor: Nersael » 12 sty 2014, 12:46

Ja bym zaczął od zdobycia planu szkoły. Na pewno dyrektor będzie mógł udostępnić kopie takiego planu. Jak nie to pozostaje Ci mierzenie ścian.
Ważne jest aby fotografować co się da. Obrazy na ścianach, drzwi!,same ściany, itp.. Mając taki materiał będzie już łatwiej.

Zastanów się ile masz czasu na wykonanie zadania bo z pozoru łatwa rzecz może być czasochłonna. Przykładowo jeśli w szkole są jakieś kwiaty to możesz je wymodelować lub zrobić zdjęcie i przy odpowiedniej obróbce może to być obraz z tłem transparent na obiekcie "plane" z aktuatorem edit obiect opcja track to (palyer). Jak zrobisz ładne zdjęcie kwiatka i odpowiednio obrobisz w gimpie to zaoszczędzisz trochę czasu.

Zrobił bym taką, rzecz gdzie jak wejdziesz do sali matematycznej to będzie do rozwiązania zadanie(matematyczne) za co dostanie się punkty. Przy sali od fizyki wybranie odpowiedniej ciężkości kuli tak aby zrzucona na katapultę wystrzeliła obiekt do kubeczka.
Możliwości jest ogromnie dużo, ale zawsze należy zacząć od kartki papieru i przeanalizowania czasu, możliwości, celu produkcji.

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 663
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Gra szkolna

Postautor: maniek » 13 sty 2014, 20:20

Powiem Ci ciężki temat będzie ze szkołą nawet w BGE.. Choć mogłoby się wydawać, że co tam klasy, ławki, piętra - przecież to niewiele wierzchołków powinno chodzić super, a tu się okazuje, że wierzchołków się uzbiera w setki tysięcy i BGE siada.. Rozwiązaniem może tu być tutorial LoD kolegi lukaszfito który jest jeszcze w trakcie pisania..

Pamiętam jak na studiach, jeden z moich kolegów zrobił wirtualny spacer po szkole w VRML i odpalił w przeglądarce.. nawet fajnie mu to wyszło..
Może postaraj się najpierw przeliczyć obiekty i ile mniej więcej wykorzystasz na nie wierzchołków, i później stwórz tyle Cube'ów i zobaczy czy BGE poradzi... wtedy będziesz miał jasność czy w ogóle brać się za ten temat
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-imprezowe-koszulki.cupsell.pl

Nersael
Posty: 34
Rejestracja: 10 sty 2014, 16:56

Re: Gra szkolna

Postautor: Nersael » 13 sty 2014, 20:45

Myślę, że bge da rade, ale trzeba sposobem.
Ja bym to zrobił tak - szkoła, korytarze na jednej warstwie, chyba, że szkoła ma z 10 pięter, to bym te piętra podzielił.
Piszesz skrypt, w którym jak jesteś na piętrze na przykład 4 to na scenie obecnie będzie 3,4,5.
Zbliżając się do drzwi klasy pojawia się zawartość pomieszczenia, opuszczając klasę jej zawartość znika.
To taki mój pomysł na szybko. Jakbyś miał problem ze skryptem to chętnie pomogę.

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 663
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Gra szkolna

Postautor: maniek » 13 sty 2014, 20:48

No można by się też pobawić samymi occluderami jak się to umiejętnie zrobi ;)
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-imprezowe-koszulki.cupsell.pl

Awatar użytkownika
lukaszfito
Posty: 140
Rejestracja: 28 gru 2013, 1:37
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Gra szkolna

Postautor: lukaszfito » 16 sty 2014, 1:40

A ja mam pytanie do Fyex. Prosisz nas o sugestie i pomoc. Parę sugestii już udzielono, ale jakiej oczekujesz pomocy? Mało kto zgodzi się pomóc nie wiedząc na czym ta pomoc będzie polegać :oops: . Na stronce jest sporo tutoriali dotyczących skryptowania (mój napisany jest w 2/3 więc jak nie będzie rewelacji w weekend to w następnym tygodniu sobie poczytacie o LoD-ach). Jak widać po screenie z grafiką sobie poradzisz z palcem w nosie i językiem na wierzchu :P

Chwilę, chwilę! Sugestię też mam :D . Zastanów się czego oczekuje od Twojej gry grono odbiorców (i mam tu na myśli głównie osobę, która będzie to oceniać). Warto najpierw zastanowić się, co musi być, co może (i zrobi się tylko jak starczy czasu) a także czego unikać.

araagon
Posty: 238
Rejestracja: 19 lip 2012, 6:15

Re: Gra szkolna

Postautor: araagon » 16 sty 2014, 8:26

Moim zdaniem najlepiej podzielić szkołę na piętra, każde piętro na osobnej scenie, łatwiej będzie wymodelować i BGE sobie poradzi. Wchodząc do góry po schodach byłaby chwilka wczytywania ale to nie byłby problem chyba. Na pewno plany szkoły byłyby rzutami każdego poziomu więc i modelowanie by poszło szybko. Inne wyjście to LOD.
W sumie fajny pomysł jest z tymi zadaniami do wykonania w poszczególnych klasach matematyka, fizyka, chemia itd. więc tego bym się trzymał. Jak coś to służę pomocą.
araagon

Awatar użytkownika
Fyex
Posty: 68
Rejestracja: 23 sie 2012, 0:16
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Gra szkolna

Postautor: Fyex » 16 sty 2014, 13:39

Wiec tak, klasy mogę niektóre zrobić zamknięte, grafika ma być jak najbardziej realistyczna (nie patrzymy już na tą postać u góry xD.
Więc jeżeli chodzi o optymalizacje pod względem klas można niektóre zamknąć i po problemie. Problem jest również taki iż moja szkoła podzielona jest na 3 budynki (myślę że te 2 poboczne sobie odpuszczę i zostanę przy tym ostatnim) Nie wiem czy Wam to pomoże w obmyślaniu dobrego planu na optymalizacje ale piętro 1 i piętro 2 (jest jeszcze parter), te oba piętra są takie same, różnią się tylko farbą na ścianach, obrazkami i oczywiście salami (2 piętro jest piętrem większości składającym się z sal komputerowych (myślę o zrobieniu 2 z 4 sal).
Jeszcze mam problem odnośnie okien, nie wiem czy ładnie będzie wyglądało jeżeli zostawię białego plane'a w ramce okna zamiast widoku (jak byście mieli z tym jakieś pomysły było by fajnie ^^ (ja myślę że można zrobić coś takiego że jak postać patrzy prosto na okna jest oślepiana blaskiem słońca i po prostu nie widać co jest za oknem, ale nie wiem jak to zrobić))

Po korytarzu biegnie dużo szyn z internetem, więc pomyślałem że te szyny można zrobić jako normal map (chyba najbardziej zoptymalizuje).
Dyrekcja niestety nie udostępniła mi planów szkoły więc muszę bawić się zdjęciami...

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 663
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Gra szkolna

Postautor: maniek » 16 sty 2014, 14:34

wydaje mi się w szkołach powinny być wywieszone plany ewakuacyjne z planem każdego pietra.. przynajmniej tak w mojej było..
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-imprezowe-koszulki.cupsell.pl

Awatar użytkownika
Fyex
Posty: 68
Rejestracja: 23 sie 2012, 0:16
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Gra szkolna

Postautor: Fyex » 16 sty 2014, 14:36

Maniek jesteś geniuszę ^^.


Wróć do „Gry w trakcie realizacji”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość