Red End

Tworzysz grę i chcesz się poszczycić postępami lub zasięgnąć opinii o niej? Pisz śmiało
Awatar użytkownika
lukaszfito
Posty: 140
Rejestracja: 28 gru 2013, 1:37
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Red End

Postautor: lukaszfito » 11 lip 2014, 17:27

Napisałeś to tak jakbym mógł spakować UPXem instalator, a Ty mógłbyś go rozpakować na Linuxsie i zainstalować grę... ale instalator to exe, więc na Linuxsie nie pójdzie. Możesz to jakoś wyjaśnić?

Przetestowałem UPXa i nie kompresuje instalatorów - pewnie dlatego, że one już zawierają skompresowane dane w LZMA2. Blenderplayer zmniejszył się o ponad połowę (jeśli kompresowałem go samego).

Chcę żeby Użytkownik / Gracz mógł bardzo prosto zainstalować grę.

Tak jak:
Pobierasz instalator > instalujesz > grasz.
lub:
Pobierasz paczkę (ZIP) > rozpakowujesz > grasz.

Jeśli użyje UPX, zamiast instalatora / paczki, to mam dwa sposoby:
Pobierasz paczkę (UPX) >pobierasz UPX > instalujesz UPX > rozpakowujesz paczkę > grasz.
lub:
Pobierasz paczkę (UPX) > pobierasz plik bat (stworzony do rozpakowania) > przenosisz oba pliki do tego samego folderu > odpalasz bat > grasz.

Najładniejszy oczywiście jest instalator, ale działa tylko dla Windows. Najlepszy jest ZIP, bo każdy system sobie z nim poradzi (ale kompresuje gorzej od instalatora). Najgorzej wypada UPX nie tylko przez dłuższą "ścieżkę" (od pobrania, do grania), ale szczególnie jak ktoś nie zna obsługi programu, albo nie czuje się dobrze z angielskim.

Może coś poradzisz CacholaPL ? Bo sposobów na rozwiązanie problemu na pewno jest tyle i le ludzi na świecie :D

CacholaPL

Re: Red End

Postautor: CacholaPL » 12 lip 2014, 12:12

Miałem na myśli, że skompresować jeszcze instalator, ale przecież jak ja mam Linuxa, to pobiorę plik ZIP (o którym z resztą mówiłeś), bo przyznam się bez bicia, nie korzystałem z UPX.

Nie wiem skąd wziąłeś pomysł, żeby zamiast zipa użyć UPX (nawet nie wiedziałem, że się da).

Awatar użytkownika
lukaszfito
Posty: 140
Rejestracja: 28 gru 2013, 1:37
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Red End

Postautor: lukaszfito » 12 lip 2014, 13:15

Pod Windowsa, UPX ma zrobione środowisko graficzne, najwidoczniej ma parę dodatkowych opcji i kilka programów po prostu korzysta z UPXa, ale tu dochodzimy do ciekawej konkluzji, jeśli Ty CacholaPL (jako przykładowy użytkownik Linuxa) nie wiedziałeś, że tak można, to pewnie da się to zrobić wyłącznie na Windowsie - czyli i tak sposób jest nieporęczny :?

Ale jako, że wątek jest o grze a nie o systemach pakowania, (samolubnie) zmienię temat na Red End :)

Wykombinowałem, jak sprawić, by w trakcie skoku (podczas poruszania się) nie odtwarzały się kroki. Naprawiłem (lub zmniejszyłem widoczność) połowy błędów w shaderach - błędów, o których wcześniej pisałem. Teraz chcę dodać kolejny sposób śmierci :twisted: , którym będzie "upadek z wysokości" (wcześniej go nie było :oops: ). Zmieniłem miejsce rozpoczęcia gry - rozkład podobny, ale to lepsza miejscówka.

Ponadto, jak w końcu zdecyduje się zrobić filmik z autkiem (którego ciągle nie skończyłem - bo chce by było na prawdę fajne :mrgreen: ), to od razu przygotuje wersję " Beta-Test " i ogłoszę otwartą betę :o (będzie trzeba w niej spełnić 2 proste warunki: wysłać do mnie PW i po przetestowaniu bety odesłać ankietę/opinię na temat gry).

PS: Zignoruje wszystkie PW, które przyszły przed ogłoszeniem testów :roll: , więc proszę ich teraz nie wysyłać. Przed nami jest jeszcze pokaz screenów i jeden filmik, a dopiero potem beta-testy.

CacholaPL

Re: Red End

Postautor: CacholaPL » 10 sie 2014, 22:54

Cisza przed burzą...

Awatar użytkownika
lukaszfito
Posty: 140
Rejestracja: 28 gru 2013, 1:37
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Red End

Postautor: lukaszfito » 23 sie 2014, 21:26

Najpierw spadnie deszcz screenów z gry a potem pojawi się beta jak grom z jasnego nieba :D Poniżej link do galerii, jest tam też uwiecznione "autko" - zdecydowałem się nie tracić czasu na robienie filmiku z jazdy pojazdem, by szybciej udostępnić betę.

https://lukaszdomski.wordpress.com/2014/08/23/galeria-przed-beta/

Mam nadzieję, że już we wtorek będziecie mogli ściągnąć grę i przetestować ją, muszę tylko posprzątać trochę projekt i pliki gry (jutro po prostu mogę nie zdążyć a w poniedziałek nie będę miał za dużo czasu :| ).

Awatar użytkownika
krasnoludek
Posty: 45
Rejestracja: 15 mar 2014, 17:21

Re: Red End

Postautor: krasnoludek » 24 sie 2014, 18:07

Proszę, proszę, długo już nie zaglądałem na Tromana, a tutaj akurat news ze screenami. Co to za kolorki tam w parku rozrywki na niektórych obiektach? W nocy musi wyglądać piknie wszystko.

Awatar użytkownika
lukaszfito
Posty: 140
Rejestracja: 28 gru 2013, 1:37
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Red End

Postautor: lukaszfito » 24 sie 2014, 21:44

Pewnie chodzi o ten materiał, którego pełno w parku, na tym porwanym, kolorowym materiale powinno być widać postaci ludzkie - dlatego dałem zbliżenie na jeden, który jest przybity od stojącej tablicy: http://lukaszdomski.files.wordpress.com ... 20-135.jpg

PS: Sprzątnie w plikach przebiega sprawnie i najbliższy wtorek wydaje się prawie pewny na udostępnienie bety :lol: Poza tym przebiliście mi licznik największej ilości wejść w jednym dniu - brawo :)

Awatar użytkownika
janek
Posty: 237
Rejestracja: 19 lip 2012, 14:23
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Red End

Postautor: janek » 25 sie 2014, 13:41

Dość długo nie było mnie na forum i widzę że pojawił się tu jakiś porządny majster od BGE ;)
Temat widze rzeka :D Nawet nie zdążyłem przeczytać całości. Lecz co widziałem to tyle mi starczy żeby powiedzieć że gra jest naprawdę nieźle zaprojektowana, trzyma klimat a przedewszystkim jest oryginalna w porównaniu z innymi i raczej też dobrze zoptymalizowana.
Z niecierpliwością czekam na ową bete :P

Awatar użytkownika
lukaszfito
Posty: 140
Rejestracja: 28 gru 2013, 1:37
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Red End

Postautor: lukaszfito » 26 sie 2014, 19:39

Beta dostępna! Jak poprzednio - zielony prostokąt i pobieramy paczkę. Tym razem nie ma instalatora, jest tylko paczuszka "zip" ;) Rezygnuje z mini-ankiety, do której wypełnienia chciałem Was zmusić :shock: Po prostu pobierzcie betę i podzielcie się swoimi doznaniami jeśli będziecie mieli chęć :oops:

Oto link: http://lukaszdomski.wordpress.com/pobierz-red-end/ (jeśli czytaliście poprzednią licencję, to nowa jest tylko krótsza, więc możecie ją pominąć)

W porównaniu do wersji alpha, gra zyskała nową ikonkę, launcher, czcionkę, kod źródłowy, autko, cykl dnia i nocy, nowe obiekty, nowe tereny, poprawione shadery, nowe rodzaje śmierci - tak w wielkim skrócie :P Jestem ciekaw jak Wam się spodoba i czekam na komentarze.

Awatar użytkownika
pawianek
Posty: 61
Rejestracja: 03 sty 2013, 21:20

Re: Red End

Postautor: pawianek » 26 sie 2014, 20:41

Dziś nie zdążę bo muszę iść , ale nie mogę się doczekać jutra jak przetestuje to arcydzieło , wspaniale Łukasz :)
Jeśli zechcemy możemy stworzyć wiele wspaniałych i dobrych rzeczy :)


Wróć do „Gry w trakcie realizacji”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość