Polski Symulator Farmy ( Prototyp)

Tworzysz grę i chcesz się poszczycić postępami lub zasięgnąć opinii o niej? Pisz śmiało
Awatar użytkownika
janek
Posty: 237
Rejestracja: 19 lip 2012, 14:23
Lokalizacja: Gdańsk

Polski Symulator Farmy ( Prototyp)

Postautor: janek » 09 mar 2013, 14:46

Witam :D

Tak jak obiecałem zaprezentuje prototyp PSF.(skrót). Co na razie wystawiam sam ciągnik i w dodatku jeszcze nie gotowy. Mam do zrobienia jeszcze belke osi na przodzie, tylny most(zaczep),wszelkie dźwignie ustrojstwa itp w kabinie i sama kabina też do remontu :)
Oprócz tego kółka muszę własne zrobić bo te zapożyczyłem.
Ogółem myślę że model wygląda całkiem nieźle (ma już przeszło 20 tys vertexów ;) ) dojdzie jeszcze 5 tys i gotowy.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Link do jazdy próbnej.
http://www.mediafire.com/?qgoe7sjdpypxkkg8m
Odpalamy plik PSFv0.01.exe

Strzałki - sterowanie
C - zmiana kamery (trochę słabo chodzi)
myszka - kamera


Abym mógł zacząć nabór do ekipy muszę znaleźć odpowiedz na pare pytań :( :



Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2013, 19:21 przez janek, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Fyex
Posty: 68
Rejestracja: 23 sie 2012, 0:16
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Polski Symulator Farmy ( Prototyp)

Postautor: Fyex » 09 mar 2013, 15:49

Hey. Mam pytanie. CO zrobiles ze gra chodzi tak plynnie pomimo tylu wertexow?

Awatar użytkownika
janek
Posty: 237
Rejestracja: 19 lip 2012, 14:23
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Polski Symulator Farmy ( Prototyp)

Postautor: janek » 10 mar 2013, 17:58

BGE to słaby silnik ale do obiektów "No Collision" ma dość dużą tolerancje. Cały ciągnik jest bez kolizji i jest sparentowany do kanciastego nie widocznego modelu który ma fizyke.

Awatar użytkownika
Dagon
Posty: 94
Rejestracja: 21 lip 2012, 15:30

Re: Polski Symulator Farmy ( Prototyp)

Postautor: Dagon » 10 mar 2013, 19:45

janek pisze:C - zmiana kamery (trochę słabo chodzi)

W kontrolerze kamery wyłącz FALSE level triggering i ustaw na Tap dla obu Keyboard Controllerów.

Tu jest opis funkcji tworzącej RigidBodyJointa.

Awatar użytkownika
janek
Posty: 237
Rejestracja: 19 lip 2012, 14:23
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Polski Symulator Farmy ( Prototyp)

Postautor: janek » 11 mar 2013, 18:54

Dzięki Dagon działa :D :D :D
Ale to jeszcze nie sukces. Bo w PSF będzie wiele maszyn z którymi ciągnik będzie się podczepiał a skrypt ma jasno ustalone dwa obiekty :(

Kod: Zaznacz cały

 from bge import logic
from bge import constraints

# get object list
objects = logic.getCurrentScene().objects

# get object named Object1 and Object 2
object_1 = objects["Object1"]
object_2 = objects["Object2"]

# want to use Edge constraint type
constraint_type = 2

# get Object1 and Object2 physics IDs
physics_id_1 = object_1.getPhysicsId()
physics_id_2 = object_2.getPhysicsId()

# Use bottom right edge of Object1 for hinge position
edge_position_x = 1.0
edge_position_y = 0.0
edge_position_z = -1.0

# use Object1 y axis for angle to point hinge
edge_angle_x = 0.0
edge_angle_y = 1.0
edge_angle_z = 0.0

# create an edge constraint
constraints.createConstraint(physics_id_1, physics_id_2,
                             constraint_type,
                             edge_position_x, edge_position_y, edge_position_z,
                             edge_angle_x, edge_angle_y, edge_angle_z)

Chciałbym aby nazwa drugiego obiektu (child) była wczytywana z property string. W ten sposób skrypt będzie wiedział co podłączyć.
Niestety musi być stworzony jeszcze drugi skrypt który będzie zapisywał nazwe obiektu (do tego property) z sensora Near.

Miles
Posty: 1
Rejestracja: 11 mar 2013, 22:58

Re: Polski Symulator Farmy ( Prototyp)

Postautor: Miles » 11 mar 2013, 23:12

Jestem na troman.pl pierwszy raz i mam kilka pytan:
czy mozna zrobic porzedna gre w bge bez kodu?
-czy mozna w bge zrobic gre na androida jak np w unity?
-czy na troman.pl sa poradniki video czy tylko textowe?
-kto jest wlascicielem troman.pl?
-znace strone mepi.pl?
jestem pierwszy raz na troman i od wczoraj zaczolem cos w bge robic wiec prosze o wyrozumalosc....

Awatar użytkownika
janek
Posty: 237
Rejestracja: 19 lip 2012, 14:23
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Polski Symulator Farmy ( Prototyp)

Postautor: janek » 12 mar 2013, 16:48

czy mozna zrobic porzedna gre w bge bez kodu?

Tak ale efekt byłby mizerny. Skrypt jest prosty (kopiuj wklej) i zamieniasz wartości itp.
-czy mozna w bge zrobic gre na androida jak np w unity?

Narazie nad tym pracują https://www.youtube.com/watch?v=Zk64A-W45Vs
-czy na troman.pl sa poradniki video czy tylko textowe?

Admin lubi tekstowe ale zawsze może być jakaś odmiana...
-kto jest wlascicielem troman.pl?

Maniek
-znace strone mepi.pl?

Tak, co to ma do tego?

Awatar użytkownika
janek
Posty: 237
Rejestracja: 19 lip 2012, 14:23
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Polski Symulator Farmy ( Prototyp)

Postautor: janek » 21 mar 2013, 15:22

Odświeżam pytanie. Bez tego mogę od razu zakończyć projekt.
Dzięki Dagon działa
Ale to jeszcze nie sukces. Bo w PSF będzie wiele maszyn z którymi ciągnik będzie się podczepiał a skrypt ma jasno ustalone dwa obiekty
KOD: ZAZNACZ CAŁY
from bge import logic
from bge import constraints

# get object list
objects = logic.getCurrentScene().objects

# get object named Object1 and Object 2
object_1 = objects["Object1"]
object_2 = objects["Object2"]

# want to use Edge constraint type
constraint_type = 2

# get Object1 and Object2 physics IDs
physics_id_1 = object_1.getPhysicsId()
physics_id_2 = object_2.getPhysicsId()

# Use bottom right edge of Object1 for hinge position
edge_position_x = 1.0
edge_position_y = 0.0
edge_position_z = -1.0

# use Object1 y axis for angle to point hinge
edge_angle_x = 0.0
edge_angle_y = 1.0
edge_angle_z = 0.0

# create an edge constraint
constraints.createConstraint(physics_id_1, physics_id_2,
constraint_type,
edge_position_x, edge_position_y, edge_position_z,
edge_angle_x, edge_angle_y, edge_angle_z)

Chciałbym aby nazwa drugiego obiektu (child) była wczytywana z property string. W ten sposób skrypt będzie wiedział co podłączyć.
Niestety musi być stworzony jeszcze drugi skrypt który będzie zapisywał nazwe obiektu (do tego property) z sensora Near.

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 725
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Polski Symulator Farmy ( Prototyp)

Postautor: maniek » 27 mar 2013, 13:14

Ale o co konkretnie pytasz?? zczytujesz tekst ze stringa podstawiasz pod nazwę obiektu i gra.. co więcej trzeba?? albo w czym masz problem dokładnie bo może czegoś nie rozumiem??
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-imprezowe-koszulki.cupsell.pl

Awatar użytkownika
janek
Posty: 237
Rejestracja: 19 lip 2012, 14:23
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Polski Symulator Farmy ( Prototyp)

Postautor: janek » 27 mar 2013, 17:08

Ale o co konkretnie pytasz?? zczytujesz tekst ze stringa podstawiasz pod nazwę obiektu i gra.. co więcej trzeba?? albo w czym masz problem dokładnie bo może czegoś nie rozumiem??


Być może z tym property string jest to proste ale zostaje jeszcze wczytywanie nazwy tego obiektu do stringa za pomocą sensora Near. Czyli:
1. Jakiś obiekt pojawił się w zasięgu triggera Near. Sensor Near wpisuje jego nazwę do property String.
2. Z kolei Skrypt na Rigid Body Joint wczytuje jego nazwe z tego stringa. Następnie się łączy i powstaje wiązadło.

Taki obmyśliłem sposób na multi zaczep. A nawet nie wiem jak go zrobić... :(


Wróć do „Gry w trakcie realizacji”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości