Lokacja exterior nr 1

Tworzysz grę i chcesz się poszczycić postępami lub zasięgnąć opinii o niej? Pisz śmiało
Awatar użytkownika
mardraq
Posty: 100
Rejestracja: 19 lip 2012, 0:51
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Lokacja exterior nr 1

Postautor: mardraq » 18 cze 2013, 14:18

No właśnie- najpierw ćwiczy (że też zadyszki z tym papierochem nie dostanie) a potem stoi przy misce i o żarcie krzyczy :D
Obrazek

Awatar użytkownika
mardraq
Posty: 100
Rejestracja: 19 lip 2012, 0:51
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Lokacja exterior nr 1

Postautor: mardraq » 26 cze 2013, 0:52

Jak obiecałem w poradniku, wygenerowany teren posłuży mi do budowy lokacji testowej. Oto ludek w nowym otoczeniu:

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Woobuz
Posty: 274
Rejestracja: 16 wrz 2012, 12:47
Lokalizacja: Bielsko Biała
Kontaktowanie:

Re: Lokacja exterior nr 1

Postautor: Woobuz » 26 cze 2013, 10:54

Hmm, możesz zrobić mały test? Pokaz grę z widoku Fpp ( wiem, za dużo Skyrima :mrgreen: ). Może będzie to wyglądało bardziej magicznie :lol:

W samym Skyrimie wygląda to tak Obrazek

I jest bardziej magiczne :lol:
"Bo w każdym z nas jest Chaos i Ład, Dobro i Zło. Ale nad tym można i trzeba zapanować. Trzeba się tego nauczyć."

Awatar użytkownika
mardraq
Posty: 100
Rejestracja: 19 lip 2012, 0:51
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Lokacja exterior nr 1

Postautor: mardraq » 26 cze 2013, 11:33

Jak na razie jest to tylko sam teren. Dzisiaj będę go "ubierał"- trawę i jeden krzaczek mam gotowe, lecz brakuje jeszcze drzew. Mam nadzieję, że w sobotę lub niedzielę wrzucę jakiś filmik, ale nie obiecuję, że będzie z pierwszej osoby, ja wolę widok z trzeciej :)

PS. Poprawiłem chodzenie ludzika.
Obrazek

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 725
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Lokacja exterior nr 1

Postautor: maniek » 26 cze 2013, 23:25

Jeśli zaczekasz chwilę to opublikuję niedługo artykuł o tworzeniu drzew dla BGE w zewnętrznym programie ;)
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-imprezowe-koszulki.cupsell.pl

Awatar użytkownika
mardraq
Posty: 100
Rejestracja: 19 lip 2012, 0:51
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Lokacja exterior nr 1

Postautor: mardraq » 27 cze 2013, 0:26

Dzięki :D

Trochę drzewek już stworzyłem w tree[d]. lecz są nie z moimi liśćmi. Muszę wyprodukować ze dwa rodzaje liści, zrobić gałązki i wykorzystać w tym programie- lubię go bardziej niż blenderowy generator :)
Obrazek

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 725
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Lokacja exterior nr 1

Postautor: maniek » 27 cze 2013, 7:50

Hehe.. no też właśnie o tym programie piszę ;)
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-imprezowe-koszulki.cupsell.pl

Awatar użytkownika
mardraq
Posty: 100
Rejestracja: 19 lip 2012, 0:51
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Lokacja exterior nr 1

Postautor: mardraq » 27 cze 2013, 12:03

Dobry programik :)

A teraz, przed krótką przerwą pierwszy spacer po wyspie. Zanim zaczniecie oglądać to chcę przekazać parę uwag.
Po pierwsze, mój sprzęt podlega już obowiązkowi szkolnemu- ma 7 lat i z tego powodu ma swoje ograniczenia. Animacja chodziła w miarę płynnie- ok. 45 fps, ale gdy włączyłem program do nagrywania, to szybkość spadła, więc się trochę tnie. Po drugie, trawa, która w tej wersji ma w sumie ok 150.000 trójkątów, ale to jest do zoptymalizowania, które będę przeprowadzał trochę później.
Teraz pozostały do zrobienia jakieś zabudowania, krzaczki, drzewka i inne roślinki, oraz duża liczba wypełniaczy.
Kliknięcie na obrazek prowadzi do filmu na Vimeo:

Obrazek


Ps. Tekstura nieba ze strony: http://www.viz-people.com/free-stuff
Obrazek

araagon
Posty: 251
Rejestracja: 19 lip 2012, 6:15

Re: Lokacja exterior nr 1

Postautor: araagon » 27 cze 2013, 15:11

Ładnie to wygląda. W sumie jakbyś coś potrzebował to mogę pomóc.
Jedną uwagę mam, jeżeli chodzi o optymalizowanie to już teraz o tym pomyśl, im mniej trójkątów tym lepiej, z mojego doświadczenia wynika, że komputery pociągną maksymalnie 100-130tyś trójkątów z elementami podlegającymi działaniu fizyki (coś do rozbijania, inne postacie itd).
araagon

Awatar użytkownika
mardraq
Posty: 100
Rejestracja: 19 lip 2012, 0:51
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Lokacja exterior nr 1

Postautor: mardraq » 27 cze 2013, 16:02

Dziękuję :)
Z chęcią skorzystam z pomocy, szczególnie przy skryptowaniu. Myślę, że masz rację co do optymalizacji- dzisiaj na pierwszy ogień pójdzie trawka, gdzie na jeden element dałem 12 trójkątów- chcę to zredukować do 4, co zmniejszy ilość trójkątów trawy o 66%. Większość tekstur mam przygotowanych, jeszcze tylko kilka postaci, trochę zwierzaczków i potworów i będzie ok.
Obrazek


Wróć do „Gry w trakcie realizacji”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość