Lokacja exterior nr 1

Tworzysz grę i chcesz się poszczycić postępami lub zasięgnąć opinii o niej? Pisz śmiało
Awatar użytkownika
mardraq
Posty: 100
Rejestracja: 19 lip 2012, 0:51
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Lokacja exterior nr 1

Postautor: mardraq » 31 lip 2012, 16:30

Witam!

Mój poprzedni wątek na "starym" Tromanie, wraz z nim przestał istnieć. Temat na nowym Tromanie będzie w pewnym sensie jego kontynuacją, lecz może nie tak do końca. Będę przedstawiał tutaj etapy realizacji poszczególnych elementów sceny. Najnowszym moim pomysłem jest wóz wędrownego sprzedawcy broni. Rozpocząłem od wozu, a sprzedawca (kupiec) będzie realizowany później.
A jako że na początku było koło, więc od koła zacząłem. Poniżej etapy powstawania koła:

Obrazek

i gotowe koło lp:

Obrazek

Edycja:
Ponieważ mój główny komputer nadal nie działa, na razie nie mam możliwości pokazywania widoków z BGE. W ramach rekompensaty będę wstawiał widoki z xNormal.

I właśnie koło w xNormal wygląda tak:

Obrazek

cdn..
Ostatnio zmieniony 01 sie 2012, 11:08 przez mardraq, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 663
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Lokacja exterior nr 1

Postautor: maniek » 31 lip 2012, 16:41

Fajnie wygląda.. a pokazałbyś rozłożone tekstury?? :P
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-imprezowe-koszulki.cupsell.pl

Awatar użytkownika
mardraq
Posty: 100
Rejestracja: 19 lip 2012, 0:51
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Lokacja exterior nr 1

Postautor: mardraq » 31 lip 2012, 16:50

Dziekuję :D

i proszę:

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 663
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Lokacja exterior nr 1

Postautor: maniek » 01 sie 2012, 7:24

Powiedz mi jak ty to robisz??. rozcinasz siatkę UV i eksportujesz layout do Gimpa i tam ręcznie malujesz??
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-imprezowe-koszulki.cupsell.pl

Awatar użytkownika
mardraq
Posty: 100
Rejestracja: 19 lip 2012, 0:51
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Lokacja exterior nr 1

Postautor: mardraq » 01 sie 2012, 9:44

Tekstura jest "maszynowa" z ręcznym dopieszczaniem detali.
W pigułce:
Wypalam w Blenderze mapę normalnych, mapę ao i jak sobie to nazwałem mapę koloru. W xNormal z mapy normalnych generuję cavity map. Otwieram w Gimpie mapy koloru, cavity i ao. Mapa koloru jest w trybie zwykłym, nad nią mapa cavity w trybie miękkiego światła a na samej górze mapa ambient w trybie mnożenia. A potem to już tylko zabawa z detalami. :D
Jeżeli będzie taka wola społeczności to wypróbuję nowy generator tutoriali :)
Obrazek

Awatar użytkownika
maniek
Administrator
Posty: 663
Rejestracja: 18 lip 2012, 11:03

Re: Lokacja exterior nr 1

Postautor: maniek » 01 sie 2012, 9:47

Owszem przydałoby się klika tutoriali na temat tworzenia tekstur oraz teksturowania ;)
Nowy serwis z fajnymi, imprezowymi, niedrogimi koszulkami - http://fajne-imprezowe-koszulki.cupsell.pl

Awatar użytkownika
mardraq
Posty: 100
Rejestracja: 19 lip 2012, 0:51
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Lokacja exterior nr 1

Postautor: mardraq » 01 sie 2012, 10:02

Przygotuję taki tutorial w następnym tygodniu.
A odnośnie ręcznego malowania, to ostatnio "męczę" tutorial hasi z gimpuj.info o malowaniu włosów. Jak na razie z miernymi efektami:

Obrazek

ale walczę dalej i mam nadzieję, że za jakiś czas włosy będą ok. :D
Obrazek

Awatar użytkownika
mardraq
Posty: 100
Rejestracja: 19 lip 2012, 0:51
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Lokacja exterior nr 1

Postautor: mardraq » 01 sie 2012, 22:35

Skończyłem właśnie tylne koło- w przeciwieństwie do przedniego ma 14 a nie 12 "szprych". Koło zostało zrobione z koła przedniego. :D
Zrobiony jest zarys hp podwozia, teraz zabawa z rzeźbieniem i model lp. Zaznaczam, że podwozie jest jedynie stylizowane do rzeczywistego, natomiast posiada oczywiście mnóstwo technicznych błędów.

Obrazek

cdn..
Obrazek

Awatar użytkownika
Kelo821
Posty: 67
Rejestracja: 19 lip 2012, 20:29

Re: Lokacja exterior nr 1

Postautor: Kelo821 » 02 sie 2012, 0:11

Ładny postęp tu widzę :)
Co do włosów to polecam zrobić jak profesjonaliści. Po pierwsze na łysą głowę dać w miejscu gdzie są włosy normalną teksturę włosów, następnie wymodelować kosmyki może ich być baardzo dużo ważne żeby wyglądały realistycznie.
Aha i jeszcze jedno. Pamiętaj że postać się najpierw rzeźbi a dopiero potem tworzy model low poly. Skołuj sobie zBrusha albo jedź na wbudowanym sculptcie, będziesz uzyskiwał o wiele lepsze rezultaty.
I mam dla ciebie fajną stronkę, może znasz ale daję linka:
www.polycount.com
Bardzo duża ilość profesjonalistów którzy pracowali przy najlepszych tytułach.
Podkręć swój procesor do 6Ghz i patrz z uwagą jak płomienie go pożerają.

Awatar użytkownika
mardraq
Posty: 100
Rejestracja: 19 lip 2012, 0:51
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Lokacja exterior nr 1

Postautor: mardraq » 02 sie 2012, 9:15

Dziękuję za porady :D
Obrazek


Wróć do „Gry w trakcie realizacji”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość