Polowanie

Tworzysz grę i chcesz się poszczycić postępami lub zasięgnąć opinii o niej? Pisz śmiało
Awatar użytkownika
Dagon
Posty: 94
Rejestracja: 21 lip 2012, 15:30

Re: Polowanie

Postautor: Dagon » 10 maja 2013, 17:17


Awatar użytkownika
Woobuz
Posty: 270
Rejestracja: 16 wrz 2012, 12:47
Lokalizacja: Bielsko Biała
Kontaktowanie:

Re: Polowanie

Postautor: Woobuz » 10 maja 2013, 20:49

Fizyka jest nieco dziwna. Proponuję zrobić coś takiego, że po uderzeniu w jakikolwiek obiekt strzała znika. To będzie spore ułatwienie podczas pracy. Np. strzała, która trafi w dzika znika, a dzik zależnie od miejsca trafienia otrzymuje dane obrażenia. Przydałoby się też trochę poprawić fizykę podczas strzału. Strzała dziwnie spada :)

Poza tym świetna robota. Dziękuję Dagon ;)
"Bo w każdym z nas jest Chaos i Ład, Dobro i Zło. Ale nad tym można i trzeba zapanować. Trzeba się tego nauczyć."

Awatar użytkownika
Dagon
Posty: 94
Rejestracja: 21 lip 2012, 15:30

Re: Polowanie

Postautor: Dagon » 11 maja 2013, 11:16

To można zwiększyć damping, żeby była bardziej lotna, a znikanie może być czasowe, ew. dodać wbijanie się strzały poprzez sparentowanie jej do obiektu w który uderzyła i wyłączenie fizyki.

Awatar użytkownika
Woobuz
Posty: 270
Rejestracja: 16 wrz 2012, 12:47
Lokalizacja: Bielsko Biała
Kontaktowanie:

Re: Polowanie

Postautor: Woobuz » 11 maja 2013, 11:41

Dasz radę to zrobić? Ja nie mam pojęcia czym jest damping :lol: Pomysł ze sparentowaniem jest dobry. Janek coś takiego właśnie zrobił, ale strzała po wbiciu zostawała w miejscu, nawet jeżeli obiekt, w który się wbiła poruszał się dalej.
"Bo w każdym z nas jest Chaos i Ład, Dobro i Zło. Ale nad tym można i trzeba zapanować. Trzeba się tego nauczyć."

Awatar użytkownika
Woobuz
Posty: 270
Rejestracja: 16 wrz 2012, 12:47
Lokalizacja: Bielsko Biała
Kontaktowanie:

Re: Polowanie

Postautor: Woobuz » 16 maja 2013, 21:29

Dagon mógłbyś poprawić trochę tą fizykę i ustawić wbijanie się strzały do obiektów zarówno stojących, jak i poruszających się? Strzała w sumie może znikać, jak mawiał Janek tworzenie gry w BGE jest jak konstruowanie szybowca ;) Dlatego myślę, że pomysł ze znikającymi strzałami jest dobry dla utrzymania stabilności gry :)
"Bo w każdym z nas jest Chaos i Ład, Dobro i Zło. Ale nad tym można i trzeba zapanować. Trzeba się tego nauczyć."

Awatar użytkownika
Dagon
Posty: 94
Rejestracja: 21 lip 2012, 15:30

Re: Polowanie

Postautor: Dagon » 17 maja 2013, 20:23

Ok, pomyślę coś nad tym.

Awatar użytkownika
Dagon
Posty: 94
Rejestracja: 21 lip 2012, 15:30

Re: Polowanie

Postautor: Dagon » 19 maja 2013, 15:32

Nie wiem w jaki sposób chcesz żeby ta strzała spadała, mam w domu łuk i strzała właśnie tak leci. Zrobiłem wbijanie się do poruszających się obiektów: Download

Awatar użytkownika
Woobuz
Posty: 270
Rejestracja: 16 wrz 2012, 12:47
Lokalizacja: Bielsko Biała
Kontaktowanie:

Re: Polowanie

Postautor: Woobuz » 19 maja 2013, 17:33

Świetna robota :lol: Dokładnie O TO mi chodziło! ;) Dziękuję serdecznie :lol:

Wiem, że nie masz za dużo wolnego czasu, ale mam do ciebie jeszcze jedną prośbę.

Dzisiaj jadę na 4-dniową wycieczkę, więc nie będzie mnie na forum. Chciałbym, abyś w tym czasie sparentował ręce do całego systemu łuku, zanimował poruszanie się rąk, tak aby animacja wyglądała tak, jakby jedna ręka trzymała łuk, a druga ładowała strzałę.

Wiem, że nie będzie to łatwe, ale chciałbym mieć skończony projekt, skoro już tak długo pracujemy nad nim (około pół roku). Streszczę trochę ulepszony system, który chciałbym mieć:
- Przytrzymujesz PPM
- Po kilku sekundach strzała pojawia się w cięciwie (przez te kilka sekund jest inna animacja, a dokładniej to co napisałem wcześniej, czyli animacja ładowania strzały ręką)
- Teraz nadal trzymając PPM klikasz LPM i łuk wystrzeliwuje strzałę (nie można strzelać podczas ładowania, tylko wtedy, gdy strzała jest w cięciwie)
- Aby ponownie załadować strzałę przytrzymujesz PPM i postępujesz tak, jak wcześniej
- Jeżeli anulujesz ładowanie, strzała wraca do niewidocznego kołczanu (taką jakby odwróconą animacją ładowania rękami)
- Jeżeli nie ładujesz, ani nie strzelasz, jest kolejna animacja - postać opuszcza ręce razem z łukiem (gdy znowu zaczynasz ładować, ręce wracają na miejsce strzelania, razem z łukiem)

Dodatkowo prosiłbym o ustawienie sterowania (myszką i WSAD). Ewentualnie możesz ustawić, że przytrzymując lub klikając LShift kamera troszkę idzie do przodu (czyli przybliża widok).

Sporo pracy, ale może być niezły wynik. Oczywiście nie zmuszam, tylko proszę o pomoc. Jeżeli nie masz ochoty, to zawsze mogę znaleźć kogoś innego :) Jednakże jesteś na razie najlepszym programistą, jakiego znam.

Pozdrawiam i dziękuję jeszcze raz za dotychczasowe ulepszenia systemu :)

PS: Jeżeli nie jesteś zbyt dobrym animatorem, to może ktoś z tromanowiczów ma chęć do pomocy ;)
"Bo w każdym z nas jest Chaos i Ład, Dobro i Zło. Ale nad tym można i trzeba zapanować. Trzeba się tego nauczyć."

Awatar użytkownika
Woobuz
Posty: 270
Rejestracja: 16 wrz 2012, 12:47
Lokalizacja: Bielsko Biała
Kontaktowanie:

Re: Polowanie

Postautor: Woobuz » 26 cze 2013, 23:31

Oj trochę czasu minęło od ostatniego posta w tym temacie :)

Zaplanowałem już kilka kolejnych etapów w tworzeniu mojej gry. Myślę, że kolejność będzie dobra. Na razie w systemie mamy łuk, strzały i porządnie skonstruowany system strzelania. Strzały wbijają się w obiekty i potrafią je przesuwać. Teraz przedstawię etapy dalszego konstruowania systemu:

- Po pierwsze należy dodać ręce, które urozmaicą całość
- Ręce trzeba będzie zanimować, nie będzie to łatwe, ale w końcu damy radę :lol:
- Zaraz po tym ręce dodamy do systemu strzelania
- Potem stworzymy system poruszania się po świecie, przyda się program zaprezentowany przez Mardaqa ( nie wiem, czy dobrze to napisałem :mrgreen: )
- Powracamy do poprzedniego punktu, należy skonstruować świat ze wszystkich obiektów, które stworzyłem ( zrobię jeszcze kilka )

Podejrzewam, że na te punkty przeznaczymy grubo ponad 2 miesiące, ale takich gier nie robi się w jeden dzień ;)

Kto chętny do pomocy niech napisze :)
"Bo w każdym z nas jest Chaos i Ład, Dobro i Zło. Ale nad tym można i trzeba zapanować. Trzeba się tego nauczyć."

Awatar użytkownika
piter10p
Posty: 69
Rejestracja: 05 sie 2012, 20:48

Re: Polowanie

Postautor: piter10p » 27 cze 2013, 20:20

Jeżeli chcesz, mogę troszeczkę zająć się animacjami :D
Ale tylko nimi, ponieważ w modelarstwie lewa ze mnie noga :shock:
Obrazek


Wróć do „Gry w trakcie realizacji”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość